کتاب‌خانه

توصیه های کاربردی برای بازدید از نمایشگاه کتاب

با نزدیک شدن اردیبهشت و شروع نمایشگاه کتاب در تهران حال و هوای خاصی برای دوستداران این فضای کتابی پیش می آید. نمی دانم شما چقدر این پدیده را دوست دارید و چه اندازه انتظارش را می کشید؟

۰

هرساله با نزدیک شدن به اردیبهشت ماه قلک کتابم را کنار تختم می گذارم و هر شب کلی نگاهش می کنم تا فراموش نکنم دلخوشی به بزرگی خرید در نمایشگاه کتاب دارم. لیست کتابهایی که مدتی است نوشته ام را تقریبا دو روز یک بار یا شاید نزدیکتر کنترل می کنم سایت نمایشگاه را باز میکنم و مسیرغرفه های انتخابی را پیدا میکنم و یک روز را توی تقویمم خط قرمز می کشم و درشت می نویسم :

نمایشگاه کتاب

و نهایتا با شروع نمایشگاه وقتی به خودم می آیم متوجه می شوم که وسط سالن شبستان نشسته ام و دارم لیست جدید کتاب برای خودم می نویسم قلک را به کلی فراموش کردم و هر غرفه ای که مراجعه می کنم کارتخوانش خراب است و برای اینکه دلم راضی شود دو روز که سهل است فکر کنم چند بار دیگر باید توی تقویمم با خط درشت بنویسم :

نمایشگاه کتاب

IMG14352861

با نزدیک شدن اردیبهشت و شروع نمایشگاه کتاب در تهران حال و هوای خاصی برای دوستداران این فضای کتابی پیش می آید. نمی دانم شما چقدر این پدیده را دوست دارید و چه اندازه انتظارش را می کشید؟ شاید هم در طی سال به کتابفروشی های شهرتان مراجعه می کنید و شهر کتاب محلتان برایتان کفایت می کند. یا اینکه اصلا حال و حوصله این همه شلوغی و ازدحام نمایشگاه را ندارید. درهرحال اهل مطالعه خرید کتاب زیاد یا کم را دوست دارند و گروهی خرید یکجا در نمایشگاه کتاب تهران را ترجیح می دهند حتی قدم زدن در بین غرفه های ایرانی وخارجی و اطلاع از جدید چاپهای ناشران ودیدار با اهل قلم شیرینی و لذت خاص خود را دارد.

چند توصیه نه چندان مهم برای سفر به نمایشگاه کتاب :

  • نمایشگاه کتاب محلی پر ازدحام و شلوغ است برای سرعت عمل در خرید کتابهایی که درنظر دارید را لیست کنید نام یا نام نویسنده یا حداقل ناشر را بدانید که هنگام مراجعه نیازی به جستجو در نمایشگاه نباشید.درغیر این صورت اصلا نگران نباشید بین این همه کتاب هرچقدر بگردید بالاخره یک کتاب که باب سلیقه شما باشد پیدا خواهید کرد.
  • امسال نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد. هر چند که ما به مصلی بدجور عادت کرده بودیم و مترو عباس آباد و خلاصه نشستن در فضای سبز  مصلی و ون های رایگان تا درب شبستان و … و با وجود وعده و عیدهایی که مبنی بر برگزاری نمایشگاه در باغ کتاب تهران داده شده بود نمایشگاه خیلی یکهویی به شهر آفتاب منتقل شده است. باشد که در آن مکان کتابهایی بهتر بیابیم. نشانی شهر آفتاب هم اینگونه است:

اتوبان شهید کاظمی، نرسیده به عوارضی تهران- قم، سمت راست، شهر آفتاب

  • زمان نمایشگاه از ۱۵ الی ۲۵ اردیبهشت می باشد تنها ۱۰ روز. خوب دقت کنید فقط ۱۰ روز فرصت دارید با توجه به اینکه معمولا روز نخست بازدید عموم ممنوع و روزهای بعد معمولا بسیار شلوغ است. با احتساب ساعت کاریتان و اینکه شهر آفتاب فاصله چشمگیری از تهران برای خرید کتاب دارد و نمایشگاه تا ساعت ۸ شب بر پا می باشد و معمولا غرفه داران از ساعت ۶ به بعد حوصله بازدید کنندگان را ندارند و این شما هستید که باید با مرخصی و یا هزاران راه دیگر خود را برای خرید کتاب به صورت اعمال شاقه آماده کنید پس خطهای قرمز را از اکنون در تقویمتان مشخص کنید.
  • اگر دانشجو نیستید که پس به سراغ قلکهای خود بروید و اگر دانشجو هستید و زرنگ بوده اید و در سایت برای بن دانشجویی ثبت نام کرده اید کمی خداوند یارتان بوده در حد ۲۰ یا ۳۰ درصد تخفیف شامل حالتان می شود مثلا چیزی در حدود ۱۰ صفحه نخست کتاب برایتان ارزانتر محاسبه می شود.
  • تلفن گویای ۶۲۹۵۳ جهت اشغال شدن تلفن های شما به مدت یک نصفه روز تعبیه شده تا اگر سوالی درباره نمایشگاه دارید زمان بگذارید پشت خط بمانید، پشت خط بمانید و باز هم پشت خط بمانید شاید کسی جوابگوی شما باشد.
  • به سایت نمایشگاه مراجعه کنید tibf.ir خودتان باقی ماجرا را خواهید یافت .

 

توصیه دیگری جز اینکه  با کفش راحت بدون کول پشتی و کمی انگیزه ودوربین عکاسی به نمایشگاه بروید ندارم.

فقط فراموش نکنید اسم کتابهایی که دوست دارید بخرید و بخوانید را برای نت نوشت ارسال بفرمایید.

ادامه دارد . . .

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا