علمی

ثبت بلندترین قلعه شنی دنیا در کتاب گینس به نام شهر دویسبورگ آلمان

۰

این قلعه شنی که در شهر دویسبورگ آلمان و در جایی به دور از دریا ساخته شده است، توانست رکورد بلندترین قلعه شنی دنیا را در کتاب گینس به نام خود ثبت کند.

این قلعه ۵۵ فوت یا ۱۶ متر و ۶۸ سانتیمتر ارتفاع دارد. برای ساخت این قلعه ۳ هزار و ۸۶۰ تن شن و ماسه استفاده شده و زمان صرف شده برای ساخت آن نیز بیش از سه هفته بوده است.

بلندترین قلعه شنی دنیا

بلندترین قلعه شنی دنیا

طراحانی از ۱۰ کشور دنیا، وظیفه طراحی این اثر را بر عهده داشته اند و برای طراحی آن، از جاذبه های گردشگری نقاط مختلف دنیا ایده گرفته شده است.

این دومین تلاش شهر دویسبورگ برای کسب این جایزه بوده است. اولین تلاش آنها به سال گذشته برمیگردد که قلعه آنها دچار فروریختگی شد و در نتیجه تلاش آنها بی نتیجه ماند.

امسال نیز این قلعه در میانه راه خود با یک فروریختگی جزئی مواجه شد که تیم طراحی موفق شد مجدداً آن بخش را طراحی کرده تا در نهایت این رکورد را به نام خود ثبت کنند.

رکورد قبلی در اختیار کشور هند بود. جایی که قلعه ساخته شده در اوایل سال میلادی در شهر پوری، با ارتفاع ۱۵ متر و ۲۴ سانتیمتر توانست رکورد را به نام خود ثبت کند. با توجه به این نکته نباید انتظار داشت که رکورد جدید نیز مدت زمان زیادی پا بر جا بماند.

انتظار میرود این قلعه که در اول سپتامبر ۲۰۱۷ به ثبت رکورد کتاب گینس رسید، تا ۲۹ سپتامبر پا بر جا بماند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا