علمی

جایگزین پله برقی؛ پله های کمک کننده توسط محققان گرجستانی +ویدیو

محققان موفق به طراحی راه پله جدیدی شده اند که امیدوارند بتواند برای افراد مسن و افرادی که معلولیت های جسمی دارند راه حل مناسب و حتی جایگزینی امن برای پله های برقی کنونی باشد.

۰

محققان موفق به طراحی راه پله جدیدی شده اند که امیدوارند بتواند برای افراد مسن و افرادی که معلولیت های جسمی دارند راه حل مناسب و حتی جایگزینی امن برای پله های برقی کنونی باشد.

این راه پله مکانیکی از طراحی سازمان مندی جهت بازیافت انرژی بهره می برد و بر همین اساس انرژی بسیار کمی را برای سرویس دهی نیاز دارد.

 

 

محقق Karen Liu همراه با سایر محققان در Georgia Tech and Emory از دانشگاه های گرجستان پروتتایپ اولیه این سیستم را بر اساس فعالیت فنر و سنسور های فشاری آماده کرده اند.

طراحی این سیستم به نحوی است که هنگام پایین آمد از پله فنر ها بر حسب وزن وارده جمع می شوند که همین امر فشار روی مفصل پا را تا ۲۶ درصد کاهش می دهد. هنگام بالا رفتن از پله هر کف پله با آزاد کردن انرژی ذخیره شده صعود را برای زانو تا ۳۷ درصد آسان تر می کنند. این اطلاعات اخبار هفته پیش در وبسایت Georgia Tech که اخبار فناوری گرجستان را منتشر می کند به نشر رسیده است.

Lena Ting از مهندسان این طرح می گوید: “به پایین رفتن در این سیستم پله درست همانند فشار دادن پا روی پدال ترمز حین رانندگی با ماشین است.” “رانو ها و پا های شما انرژی زیادی را صرف این می کنند که در لحظه از سقوط جلوگیری کنند، این پله ها با طراحی جدیدشان این سطح از انرژی را برای شما ذخیره خواهند کرد!”

Liu از طراحان و ایده پردازان اولیه این سیستم است و می گوید که ایده اولیه حاصل از تفکر او برای کمک به مادر ۷۲ ساله اش برای عبور و مرور آسان تر از پله ها بوده است. او می گوید:”راه حل های کنونی ابدا برای افراد مسن و ناتوان های جسمی آسان نیست. متاسفانه امکان نصب آسانسور و پله های برقی هم برای تمامی منازل و امکان وجود ندارد.” “این پله ها به نحوی طراحی شده اند که امکان نصب و راه اندازی آنها در هر شرایطی وجود داشته باشد و هیچ کس به علت ناتوانی در عبور و مرور در خانه نماند!”

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا