خودرو

جنرال موتورز تا سال ۲۰۱۹ ساخت خودرو بدون راننده را به تولید انبوه می رساند!!

جنرال موتورز تا سال ۲۰۱۹ ساخت خودرو بدون راننده را به تولید انبوه می رساند!!

جنرال موتورز به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۱۹، خودرو بدون راننده که فاقد کنترل های سنتی مانند چرخ، فرمان و پدال می باشند را به تولید انبوه برساند. این اعلامیه جسورانه از طرف یکی از سه خودروساز برتر ایالات متحده و پیش از آغاز نمایشگاه سالانه دیترویت در هفته آینده می باشد که آینده رانندگی و صنایع مرتبط با آن را تحت تاثیر قرار می دهد. تا پایان با نت نوشت همراه باشید.

۰

جنرال موتورز به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۱۹، خودرو بدون راننده که فاقد کنترل های سنتی مانند چرخ، فرمان و پدال می باشند را به تولید انبوه برساند. این اعلامیه جسورانه از طرف یکی از سه خودروساز برتر ایالات متحده و پیش از آغاز نمایشگاه سالانه دیترویت در هفته آینده می باشد که آینده رانندگی و صنایع مرتبط با آن را تحت تاثیر قرار می دهد. تا پایان با نت نوشت همراه باشید.

این اتومبیل، نسل چهارم خودروهای تمام الکتریکی و بدون راننده Chevy Bolts است که در حال حاضر در جاده های عمومی شهر سان فرانسیسکو و فونیکس آزمایش می شود و هنگامی که مجوزهای لازم اخذ گردد، آنها از خط مونتاژ کارخانه جنرال موتورز در اوریون و میشیگان مونتاژ می شوند و به عنوان وسایل نقلیه سواری در تعدادی از شهرهای کشور مستقر خواهند شد.

جنرال موتورز تا سال 2019 خودروهای بدون راننده را به تولید انبوه می رساند!!

خودرو بدون راننده کمپانی جنرال موتورز

“Dan Ammann، رئیس شرکت جنرال موتورز در گفتگو با verge گفته است:” این یک لحظه بسیار هیجان انگیز در تاریخ خودرو بدون راننده است. با عرضه گسترده این اتومبیل مستقل، استفاده از آن ها تجربه جالبی برای به اشتراک گذاری با همگان است.

این اعلامیه مصادف با اختتامیه نمایشگاه CES2018 است، جایی که تعدادی از شرکت های بزرگ، برنامه های خود را برای راه اندازی وسایل نقلیه بدون راننده اعلام کرده اند و همچنین درست قبل از آغاز نمایشگاه خودروی دیترویت می باشد که در آن صنایع خودروسازی، خودرو ها و SUV های مدرن خود را برای معرفی و فروش عرضه می کنند.

جنرال موتورز قصد دارد با عرضه گسترده خودرو بدون راننده خود در یک بازه زمانی کوتاه، در این مسابقه پرسرعت طراحی و تولید اتومبیل های رباتیک، از رقبای قدیمی و جدید خود سبقت بگیرد.

کمپانی فورد قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ یک اتومبیل خودران، مستقل از فرمان و پدال تولید کند، در حالی که Waymo، خودرو بدون راننده گوگل، در حال آماده ساختن اولین سرویس تجاری خود در شهر فونیکس به کمک مینی ون های بدون راننده است (گرچه هنوز هم کنترل کننده های سنتی در آن موجود اند).

بر خلاف شرکت های دیگر، GM زیرچشمی نگاهی به این موضوع انداخته است که نمای داخل اتومبیل های خودران آینده چگونه خواهد بود. در برخی موارد، نسخه خودرویی تست جوهر رورشاک انجام شده است (یک آزمون روانی فرافکن است که در آن افراد مورد معاینه، تلقی خودشان را از لکه‌های عجیب و غریب جوهر می‌گویند). تقارن دوجانبه داخلی خودرو به نظر می رسد اندکی غیر طبیعی و در عین حال کاملا طبیعی است. در این خودروها از فرمان و پدال خبری نیست و جای خالی آن ها حس عجیب و اندکی ترسناک به سرنشین منتقل می کند.

جنرال موتورز تا سال 2019 خودروهای بدون راننده را به تولید انبوه می رساند!!

حسگرهای محیطی خودرو بدون راننده Chevrolet Bolt

این شرکت خودروساز، درخواستی را به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، برای دریافت مجوز استفاده از اتومبیل خودران که با تمام استانداردهای ایمنی فدرال مطابقت دارد، ارائه داده است.

Ammann گفت که این شرکت به دنبال معافیت از استانداردهای ایمنی موتور خودرو نیست بلکه فقط در حال ایجاد راهی برای برطرف کردن برخی از الزامات است.

جنرال موتورز پیشنهاد کرده که استاندارد خودرو را با متد های مختلفی مطابقت دهد. Ammann در این باره گفت: ” مثلا یک ماشین بدون فرمان نمی تواند کیسه هوا در فرمان داشته باشد.”

“آنچه که ما در این باره می توانیم انجام دهیم  این است که به جای کیسه هوای فرمان مانند ایربگ های جانبی، در قسمت جلو نیز ایربگ قرار دهیم. بنابراین به استاندارد ها و قوانین جدیدی نیاز داریم که باید تدوین شوند، اما به نحوی متفاوت از آنچه که پیش از این مقرر شده است و این چیزی است که تقاضا برای تصویب آن صورت گرفته است.

GM این اعلامیه را با انتشار اولین گزارش ایمنی ۳۳ صفحه ای خود که به وزارت حمل و نقل ایالات متحده ارسال کرده بود، همراه کرده است.

کمیته فدرال در سال ۲۰۱۶ و همچنین در سال گذشته به شرکت های فن آور و خودروسازی در زمینه ماشین های خودران، پیشنهاد داده که به صورت داوطلبانه چک لیست موارد ایمنی را به دولت ارائه کنند تا بتوانند استاندارد ها را  برای این تکنولوژی با سرعت بیشتری تدوین کنند.

جنرال موتورز تا سال 2019 خودروهای بدون راننده را به تولید انبوه می رساند!!

Waymo؛ خودروی بدون راننده گوگل

جنرال موتورز، پس از Waymo گوگل، دومین شرکتی است که رسما در حوزه ی خودروهای مستقل فعالیت می کند و گزارش ایمنی خود را ارائه کرده است.

General Motors ارزیابی ایمنی خودرو بدون راننده خود را به ۱۲ بخش تقسیم کرده است که عبارت اند از: سیستم ایمنی، دامنه طراحی عملیات، تشخیص اشیاء و رویدادها و نحوه پاسخگویی به آن ها، برنامه جایگزین در شرایط خطرناک ، روشهای اعتبار سنجی؛ رابط کاربری خودرو، امنیت سایبری خودرو، عملکرد هنگام سانحه، رفتار پسا سانحه، ضبط داده ها، آموزش مشتریان، و قوانین فدرال، ایالتی و محلی.

جزئیات این ارزیابی ها در ۳۳ صفحه بیان شده است که برخی از آن ها خسته کننده اند. برخی موارد نیز مانند چگونگی برنامه ریزی GM و عکس العمل های اتومبیل هنگام رویارویی با مسائل روتین و یا موارد غیر قابل پیش بینی که در جاده های آمریکا اتفاق می افتد گاهی اوقات تا حدودی جذاب می باشد.

برخی عناصر برجسته در این ارزیابی وجود دارد، از جمله استدلال GM در مورد اینکه چرا آزمایش خودرو در شهر سانفرانسیسکو در مقایسه با حومه آن، مهم تر است.

هنگام تست وسایل نقلیه، تعاملات احتمالی خودرو در شهر سان فرانسیسکو در مقایسه با شهر فونیکس به طور متوسط ۳۲ برابر بیشتر پیش بینی می شود. زیرا تست خودرو در شهر سان فرانسیسکو، تعاملات سیستم رانندگی خودکار با سایر خودرو ها بیشتر است و قابلیت های خودرو بیشتر به چالش کشیده می شود.

به عنوان مثال، Chevy Bolt های GM در هر ۱۰۰۰ مایل رانندگی در سانفرانسیسکو با ۲۷۰ وسیله نقلیه اضطراری روبرو شده اند، این رویارویی در شهر فونیکس ۶ مورد بود.

گزارش ایمنی حاوی برخی اطلاعات است که شامل تعداد دفعاتی که رانندگان بخش ایمنی مجبور به کنترل وسایل نقلیه بدون راننده شده اند و یا تعداد حوادثی که اتومبیل های GM درگیر آن بوده اند. Cruise Automation، واحد رانندگی خودکار GM، اعلام کرده که خودروهایش در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ شش سانحه بدون تلفات و خسارت قابل توجه داشته است. در قانون ایالتی، شرکت هایی که دارای گواهینامه آزمایش وسایل نقلیه مستقل هستند، باید همه حوادث خودرو را افشا کنند، حتی زمانی که این خودروها مقصر نباشند.

این شرکت در هر یک از وسایل نقلیه مستقل خود از دو دستگاه ضبط اطلاعات برای ذخیره و محافظت از اطلاعات در صورت تصادف بهره می برد. داده های جمع آوری شده شامل اطلاعاتی از سنسورهای اتوموبیل، فعالیت های وسیله نقلیه و هر نوع سوء عملکردی می باشد. دستگاه ضبط داده های این خودرو مانند یک دستگاه ضبط جعبه سیاه هواپیما طراحی شده است تا در حوادث فاجعه بار نیز سالم باقی بماند.

اعلامیه اولین خودروی بدون راننده GM، مطمئنا سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار می دهد، که به لطف توانایی های منحصر به فرد این شرکت در تولید انبوه محصول، صعودی بوده اند. این خودروساز در حال خرید دو استارتاپ Cruise و LIDAR می باشد تا این شرکت را به عنوان یک شرکت تولید کننده خودروی مستقل با پشتوانه ای قوی همراه کند. این کمپانی همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ حداقل ۲۰ خودرو الکتریکی جدید را به بازار عرضه کند که هدف آن رواج استفاده از باتری برای تامین نیروی محرکه خودرو است.

Ammann می گوید که عرضه گسترده این خودروها، GM را از رقبای خود پیش می اندازد. وی گفت: “ما معتقدیم این فناوری جهان را تغییر خواهد داد و ما هر کاری بتوانیم انجام می دهیم تا هرچه سریع تر آن ها را در مقیاس بالا تولید کنیم.”

منبع: theverge

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا