تلفن همراه

قاب شیشه ای آیفون ۸ و ۸ پلاس آنطور که اپل میگوید با دوام نیست! +ویدیو

قاب شیشه ای آیفون ۸
۰

آیفون ۸ اولین گوشی آیفون از سال ۲۰۱۱ به بعد است که از قابی شیشه ای در قسمت پشتی گوشی بهره میبرد. در واقع از آیفون ۵ به این سمت، تمام گوشی های آیفون از بدنه ای یکپارچه آلومینیومی بهره می بردند. اما در گوشی های پیش از آن، شاهد قابی شیشه ای در قسمت عقبی گوشی بودیم. در این مطلب به حواشی قاب شیشه ای آیفون ۸ خواهیم پرداخت.

قاب شیشه ای آیفون ۸ و ۸ پلاس

نمایشگرهای اسمارت فون ها همواره شکننده بوده اند، اما احتمال شکستن قاب پشتی گوشی، نگرانی اضافه ای را در این چند مدت برای کاربران به وجود آورده است. اپل وعده داده است که در آیفون ۸ و ۸ پلاس از بادوام ترین شیشه ای که تاکنون در گوشی های هوشمند شاهد بوده ایم، استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ پلاس و گلکسی S8 پلاس ؛ سلطنت از آن کدام گوشی است؟

به تازگی تیم SquareTrade که متخصص تست ایمنی وسایل الکتریکی مختلف است، تست سقوط را بر روی سه گوشی آیفون ۸، ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ انجام داده است. نتایج این آزمایش نشان میدهد که اگرچه هر دو گوشی آیفون در مقایسه با نوت۸ از دوام بیشتری برخوردارند، اما در حقیقت، آنچنان که اپل میگوید، با دوام نمی باشند.

تست سقوط آیفون 8 و 8 پلاس

تست سقوط و قاب شیشه ای آیفون ۸

طبق گزارش SquareTrade، قاب شیشه ای آیفون ۸ در افتادن از فاصله ۶ فوتی شکسته شده و نمایشگر گوشی نیز دچار شکستگی شد. این تیم امتیاز ” medium risk” را برای آیفون ۸ اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین موبایل در سال ۲۰۱۷ متعلق به کدام گوشی پرچمدار است؟

با ابن حال در تست سقوط، آیفون ۸ پلاس بدتر از آیفون ۸ ظاهر شده و امتیاز ” medium-high risk” را کسب نمود. در شرایطی مشابه تست آیفون ۸، قاب پشتی گوشی به کلی از بین رفته و نمایشگر گوشی نیز به طور قابل ملاحظه ای بدتر از نمایشگر آیفون ۸ شکسته شد.

این تیم اضافه میکند که تعمیر قاب پشتی گوشی به سختی صورت گرفته و همین مسئله میتواند هزینه تعمیر را بالاتر از چیزی که پیش از این اعلام شده است نیز ببرد. با وجود عملکرد ضعیف آیفون ۸ و ۸ پلاس در این آزمایش ها، این نوت ۸ بود که بدترین عملکرد را از خود نشان داده و امتیاز ” high risk” را به دست آورد! جلو و عقب گوشی نوت ۸ در این آزمایش به کلی از بین رفته و به معنای واقعی کلمه گوشی غیر قابل استفاده شد!

بیشتر بخوانید: مروری بر امکانات اندروید ۸ ؛ گوگل چه چیزی برای ما تدارک دیده است؟!

در پایان باید اضافه کنیم در این آزمایش، هر دو گوشی آیفون و گوشی گلکسی نوت ۸،  در تمام قسمت ها دچار شکستگی شدند!

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از iPhone X ، راه حل‌های جدید برای کارهایی که با دکمه Home انجام میدادیم!

بیشتر بخوانید: شارژر سریع آیفون X ؛ متاسفانه برای بهره بردن از این امکان باید پول بیشتری پرداخت کنید!

بیشتر بخوانید: قیمت iPhone X در کشور های مختلف دنیا ؛ مردم کدام کشورها قیمت بیشتری خواهند پرداخت؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا