گجت‌ها

خرید گوشت کوب برقی خوب ساده است!

خرید گوشت کوب برقی خوب ساده است!
۰

بلندر‌های تک کاره و بزرگ خود را کنار بگذارید و جا را برای یک دستگاه کوچک و همه فن حریف به نام گوشکوب برقی باز کنید. گوشکوب برقی نام جدیدی در بازار لوازم خانگی است اما برخلاف سایر لوازم نوظهور در آشپزخانه، که نتوانستند طرفداران زیادی را به خود جلب کنند، طرفداران زیادی دارد. اگر گوشت کوب برقی ندارید قطعاً فقدان آن را احساس نخواهید کرد، چراکه خرد کن، مخلوط کن یا همزن می‌تواند به خوبی عمل مخلوط کردن مواد را انجام دهد. اما چه چیزی قرار است ما را به خریدن یک گوشت کوب برقی تشویق کند؟ دلیل محبوبیت گوشت کوب برقی برای مصارف کم و دم دستی است. حتما برایتان پیش آمده که بخواهید برای کودک‌تان یک سوپ رقیق و نرم آماده کنید اینجاست که یک گوشتکوب برقی به شما کمک می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با کارایی این دستگاه کوچک آشنا کرده و نکات استفاده و مواردی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید را بگوییم.

گوشت کوب برقی چیست؟

نام گوشتکوب ما را یاد خانه‌های قدیمی، فضای سنتی و طعم دلنشین آبگوشت‌های خانگی (دیزی) در دورهمی‌هایمان می‌اندازد. یک وسیله کوچک و جمع و جور که بهترین گزینه برای کوبیدن گوشت و له کردن مواد پخته شده بود و در دو نوع سنگی و چوبی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع گوشتکوب یک وسیله دم دستی و کار راه انداز بوده و هست، شاید به همین دلیل است که نام hand blender را هم گوشت کوب برقی گذاشتند.

همه گوشت کوب برقی‌ها از یک بدنه پلاستیکی یا فلزی که حاوی موتور بوده و در قسمت بالای دستگاه قرار گرفته، تشکیل شده‌اند. یک پایه بلند دارند تا قابلیت فروبردن در انواع موادغذایی را داشته باشد. قسمت مهم این دستگاه تیغه آن است که معمولاً بسیار تیز است و می‌تواند از پس انواع مواد سفت و پخته شده بربیاید. در واقع شما به گوشت کوب برقی برای استفاده‌های دم‌دستی خانگی خودتان احتیاج دارید تا سریع‌تر و با کمترین میزان ظرف کثیف آشپزی کنید.

اگرچه گوشتکوب برقی‌های خانگی نمی‌توانند جایگزین گوشت کوب برقی‌های آشپزخانه و رستوران‌ها از لحاظ قدرت و کیفیت باشند، اما هنوز هم گزینه بسیار خوبی برای یک آشپزی آسان هستند.

  • مزایای گوشت کوب برقی

 

  • اگر علاقه‌مند به خریدن لوازم جدید هستید.
  • اگر می‌خواهید کمترین اتلاف وقت را در آشپزخانه داشته باشید.
  • اگر فرصت زیادی برای تمیز کردن و شستن ظرف‌ها ندارید.
  • اگر می‌خواهید علاوه بر پوره کردن از یک خردکن، همزن و … استفاده کنید.
  • اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای کمی دارید.
  • اگر می‌خواهید با یک دستگاه مقرون به صرفه چندین کار را انجام دهید.
  • اگر می‌خواهید محدودیتی در پوره یا خرد کردن مواد غذایی داغ، سرد و یا حتی یخ نداشته باشید.

باید شانس خریدن یک گوشت کوب برقی را به خود بدهید. گوشت کوب برقی با شمایل کوچک و جمع و جور می‌تواند تمامی این نیازها را برطرف کرده و شما را از خرید چندین دستگاه تک کاره بی نیاز کند.

  • معایب گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی هم مانند سایر دستگاه‌ علاوه بر ویژگی‌های مثبتی که دارد ایراداتی هم دارد. مثلاً گوشت کوب برقی همانطور که برای پوره و خرد کردن سبزیجات و موادغذایی پخته شده بسیار مناسب و کاربردی است برای مواد سفت‌تر و خام مثل انواع خشکبار نامناسب است. حتی برای خرد کردن پیاز شما نمی‌توانید از سری اصلی گوشتکوب برقی استفاده کنید و لازم است برای بهتر انجام‌ گرفتن فرآیند پوره کردن، کمی آب به آن اضافه کنید.

انواع گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی هم مانند سایر لوازم برقی در دو نوع تک کاره و چند کار ارائه شده تا متناسب با نیازتان بتوانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

  • گوشت کوب برقی تک کاره

دستگاه تک کاره معمولاً از توان موتور کمتری هم برخوردار است که به دنبال آن تنظیمات سرعت متنوعی هم نداشته و تنها برای پوره و خرد کردن مواد غذایی کاربرد دارد. معمولاً این دستگاه در داخل جعبه خود یک لیوان بلند دارد که می‌توان برای خرد کردن موادغذایی از آن استفاده نمود.

  • گوشکوب برقی چند کاره

دستگاه‌های چند کاره شما را از خرید چند دستگاه تک کاره بی‌نیاز می‌کنند اما در موارد خانگی و دم دستی، چرا که نمی‌تواند برای مصارف بیشتر جایگزین خوبی باشد. شما با خرید یک دستگاه چند کاره می‌توانید علاوه بر پوره کردن، از ظرف خردکن برای خرد کردن انواع سبزیجات و مواد سفت‌تر استفاده نمایید.

هرچند که سری همزن نمی‌تواند جایگزین همزن برقی شود اما گزینه خوبی برای همزن دستی است تا کمترین فشار به دست‌هایتان وارد شده و اتلاف وقت کمتری داشته باشید.

با اضافه شدن پارچ مخلوط کن به گوشتکوب برقی شما می‌توانید برای مخلوط کردن مقادیر بیشتر هم از این دستگاه استفاده کنید. شاید قدرت موتور این دستگاه کمتر از یک مخلوط کن تک کاره باشد اما قطعاً کار شما را راه می‌اندازد.

به کمک سری رب یا سوپ ساز بهترین و یکنواخت‌ترین پوره را خواهید داشت.

سری سس‌ساز با تیغه‌های بسیار ریز و سریع می‌تواند به شما در آماده نمودن انواع سس‌ها بسیار کمک کند.

نکات مهم خرید گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی یک دستگاه سبک است که توسط کمپانی‌های مختلف با شکل و کارایی مختلف ساخته شده است اما همه آنها در برخی ویژگی‌های یکسان هستند، که می‌خواهیم در ادامه به معرفی آنها بپردازیم.

  • از آن جا گوشت کوب برقی با یک دست حمل می‌شود وزن آن بسیار مهم است. به خاطر تسلط داشتن هنگام کار با گوشکوب برقی، شما نمی‌توانید همزمان از دو دست برای بلند کردن آن استفاده کنید پس باید دستگاه شما وزن مناسبی برای جابجایی با یک دست داشته باشد.
  • میله بلند دستگاه که در قسمت پایینی قرار گرفته می‌تواند از جنس پلاستیک یا استیل ضد زنگ باشد. قطعاً کارایی میله استیل ضد زنگ برای شما بیشتر است چرا که می‌توانید از آن در انواع مواد داغ و سرد استفاده کرده و هیچ استرسی از له کردن مواد سخت نداشته باشید (چون هرگز نمی‌شکند یا آب نمی‌شود). اما میله‌های پلاستیکی ممکن است به مرور زمان شکسته شود که این دلیلی بر بد بودن این نوع میله‌ها نیست چون همه چیز بستگی به کاربرد و استفاده آن توسط شما دارد. البته در صورتی که گوشت کوب را در مواد داغ فرو ببرید حتما پلاستیک آب می‌شود.
  • از آنجایی که ممکن است زیاد از گوشت کوب برقی استفاده کنید بهتر است مدسته آن به صورت ارگونومیک طراحی شده باشد تا دستتان حین کار مداوم با آن خسته نشود.
  • توان مصرفی دستگاه موضوع قابل اهمیتی است که باید به آن توجه کنید. هرچه توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد قدرت آن هم برای خرد کردن مواد غذایی سخت‌تر، بهتر است. اما بایستی به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر دستگاه پرقدرت می‌خرید باید از قابلیت تنظیم سرعت برخوردار باشد وگرنه عمر دستگاه بسیار کوتاه می‌شود. برای دستگاه‌های تک سرعته نباید توان مصرفی بیشتر از ۳۵۰ وات باشد.
  • یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گوشتکوب برقی تیغه‌ی آن است. معمولاً سری گوشت کوب برقی دارای یک تیغه‌ی سه یا چهار پره است که بسیار تیز بوده و از جنس استیل ضد زنگ است. این تیغه‌ها به حالت پرس به میله دستگاه متصل شدند و توجه کنید که از هیچگونه پیچ برای اتصال آن استفاده نشده باشد. برخی از شرکت‌های سازنده چندین تیغه متمایز برای آن ساختند، مانند کمپانی کیپ که ۵ تیغ با کارایی مختلف را به دستگاه اضافه کرده است.
  • پاشیده شدن مواد غذایی حین میکس کردن بسیار مهم است به همین دلیل سری گوشتکوب برقی طوری ساخته شده که دیواره‌ای میان تیغه کشیده باشد. معمولاً برندهای مختلف گوشت کوب برقی، این موضوع را لحاظ کرده‌اند چون پاشیده شدن مواد از ظرف هیچ تصویر خوشایندی نخواهد داشت و علاوه بر این امنیت کاربر را به خطر خواهد انداخت.
  • گوشت کوب برقی می‌تواند قابلیت‌های دیگری هم داشته باشد که درعملکرد دستگاه اثرگذار است. یکی از آن‌ها قابلیت پالس است که به دستگاه کمک می‌کند تا با عملکرد ضربه‌ای، مواد را بهتر پوره کند.
  • قابلیت دیگر عملکرد توربو است. قابلیت توربو یعنی استفاده از بیشترین توان موتور در کمترین زمان، شما با فشردن این کلید در چند ثانیه می‌توانید دستگاه را به بالاترین توان خود برسانید که برای خرد کردن مواد غذایی سخت (حتی یخ) مناسب است.

کاربردهای گوشت کوب برقی

درست کردن یک اسموتی خوشمزه با گوشت کوب برقی بسیار ساده است، فقط کافیست موادی مورد نظرتان را به همراه مقداری شیر یا آبمیوه داخل لیوان اضافه کنید و به یک نوشیدنی خوش طعم، با کمترین زحمت برسید.

برای درست کردن یک کیک اسفنجی، نیاز به حجیم کردن تخم مرغ دارید که این کار به کمک سری همزن با کیفیت مطلوبی انجام گرفته و کار شما را راحت می‌کند.

گوشت کوب برقی چه مارکی خوبه؟

گوشتکوب برقی همانند سایر لوازم آشپزخانه توسط کمپانی‌های مختلف در سراسر جهان ساخته می‌شود. اگرچه برخی از این برندها طی سالیان امتحان خود را پس داده و تبدیل به یک نام پرآوازه میان مردم شدند، اما این دلیل قابل توجیهی برای اعتماد نکردن به محصولات کمتر شناخته شده نیست، چرا که برخی از آن‌ها با قیمت پایین تر کیفیت بسیار بالا و قابل رقابت با برندهای مطرح را ارائه دادند. پس بهتر است حین خرید گوشت کوب برقی یک دستگاه متناسب با نیازتان را انتخاب کرده و حتی الامکان از برندگرایی خودداری کنید.

از برندهای پرفروش و مطرح گوشت کوب برقی‌ها می‌توان به گوشت کوب برقی بوش، مولینکس، براون، کنوود، کیپ، هاردستون، فیلیپس و …. و از نمونه‌های ایرانی می‌توان به گوشت کوب برقی پارس خزر اشاره کرد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا