دانستنی‌های سلامتی

خواص آب انگور : آب این میوه پاییزی شما را از بیماری‌ها نجات می‌دهد!

خواص آب انگور

همه می‌دانیم که انگور از پرخاصیت‌ترین میوه‌ها به شمار می‌رود، نوشیدن یک لیوان آب این میوه خاصیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از مواد مغذی مهم در آب انگور یافت می‌شود که می‌تواند منافع بهداشتی زیادی برای بدن داشته باشد. یکی از آن منافع بر طرف کردن مشکلات و بیماری‌های ناحیه دهان و دندان ها است.

۳+

همه می دانیم که انگور از پرخاصیت‌ترین میوه‌ها به شمار می‌رود. خواص آب انگور بسیار است و نوشیدن یک لیوان آب این میوه خاصیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از مواد مغذی مهم در آب انگور یافت می شود که می‌تواند منافع بهداشتی زیادی برای بدن داشته باشد. یکی از خواص آب انگور برطرف کردن مشکلات و بیماری‌های ناحیه دهان و دندان ها است. در ادامه از خواص آب انگور در نت‌نوشت برایتان خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید: خواص انگور سیاه : با این معجزه طبیعت آشنا شوید

آب انگور چیست ؟

در دنیا بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ گونه انگور وجود دارد. آب هر کدام از این گونه‌ها می‌تواند کمی متفاوت و خواص گوناگونی داشته باشد. آب انگور خانگی از سالم‌ترین نوع آب انگور است. معمولا این نوشیدنی یکی از محبوب‌ترین نوع نوشیدنی‌ها در دنیا محسوب می شود. آب انگورهایی که به صورت بسته بندی و آماده در فروشگاه‌ها یافت می شود نیز مناسب است اما به طور قطع به دلیل شکر زیادی که دارد کمی مضر می‌باشد. از خواص آب انگور این است که این نوشیدنی می‌تواند باعث افزایش انرژی و سلامتی شود. انگورهای تیره و بنفش سطح بالاتری از آنتی اکسیدان را دارا می‌باشند.

خواص آب انگور

خواص آب انگور

خواص آب انگور

آب انگور حاوی مواد مغذی بسیاری است. از جمله این مواد مغذی ویتامین C است که نوشیدن هر یک فنجان آب انگور ۱۰۰ % نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را برآورده می‌سازد. فیبر هم در این نوشیدنی به وفور یافت می شود. همچنین میزان قابل توجهی آهن، کلسیم و پروتئین در آب انگور وجود دارد.

هر یک فنجان آب انگور میزان ۱۵۰ کالری و خیلی کم چربی دارد. این نوشیدنی مقادیر بالایی آنتوسیانین، تانن، رزوراترول و سایر ترکیبات فنولی را دارا می باشد. همه این عناصر در بدن به صورت یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کنند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن هسته انگور : این اکسیر زیبایی و سلامتی را فراموش نکنید !

آب انگور و سلامتی

آب انگور بنوشید. یکی از خواص آب انگور این است که این نوشیدنی می‌تواند فشار خون شما را تنظیم کند، به بهبود کیفیت پوستتان کمک کند، سلامت موها را تضمین می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. البته این نوشیدنی در پیشگیری از سرطان هم بسیار موثر است.

پوستی صاف و شفاف

از جمله خواص آب انگور این است که مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان در آب انگور وجود دارد. آنتی اکسیدان موجود در آب انگور یک عنصر بسیار کارآمد برای پیشگیری از پیری پوست است. اگر به صورت دائم از آب انگور خانگی بنوشید، دیگر چین و چروک های ناشی از کهولت سن در پوست شما مشاهده نخواهد شد. همچنین زخم ها به بهترین وجه بهبودی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: میوه های حاوی آنتی اکسیدان بالا و آنتی اکسیدانهای بسیار قوی که باید هر روز استفاده کنید

تاثیر آب انگور بر روی توابع مغز

آنتوسیانین و رزوراترول موجود در آب انگور از خواص آب انگور است و سبب کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود عملکرد مغز می شوند. این دو آنتی اکسیدان از رسوب پلاک های خونی پیشگیری کرده و مانع بروز بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون می گردد.

زندگی بدون سرطان

همان طور که گفته شد، یکی از خواص آب انگور این است که میزان بالایی آنتی اکسیدان دارد که این خود عامل پیشگیری قوی از سرطان است. چرا که آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را که منجر به جهش سلولی می‌شوند را خنثی می کند. در حالی که میزان آپوپتوز را در سلول های سرطانی ترویج می‌دهد.

فشار خون متعادل با آب انگور خانگی

یکی از خواص آب انگور این است که با مقداری فیبر موجود در آب انگور سطح پتاسیم را در بدن متعال کنید. این روند در بهینه سازی عملکرد قلب و کاهش فشار خون بسیار موثر می باشد. آب انگور می‌تواند شما را در برابر آترواسکلروز یا همان تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته مغزی محافظت کند.

بیشتر بخوانید: خواص انار : هر شب انار را به خاطر این فواید شگفت انگیزش بخورید!

مراقبت از موها

خواص آب انگور برای موها هم زیاد است. بعضی از افراد با ماسک های خانگی آب انگور، از موهای خود مراقبت کامل به عمل می آورند. برخی دیگر نیز با نوشیدن آب این میوه مواد مغذی و مواد معدنی موجود در آن را به بدنشان می رسانند تا فولیکول های موهایشان به خوبی مراقبت و تقویت شود.

تهیه آب انگور خانگی

با نوشیدن آب انگور در اولین ساعات روز انرژی بسیاری را در بدن خود ذخیره خواهید کرد. یک لیوان آب انگور حاوی میزان بالایی کربوهیدرات است که انرژی بالایی به بدن می دهد. یک یا دو لیوان آب انگور در صبح شما را تا ظهر حفظ کرده و قند های طبیعی به بدن می رساند. برای آن که از مصرف آب انگورهای حاضری که میزان بالایی شکر دارند، خودداری کنید، می‌توانید این آب میوه را خودتان در منزل تهیه کنید.

انگور شسته را سپس ۱۰ دقیقه بجوشانید. افشرده باقی مانده را نیز بین ۳ الی ۵ دقیقه دیگر بجوشانید. انگورهای فشرده ای که باقی می ماند را از یک صافی رد کنید تا آب باقی مانده گرفته شود. آب انگور به دست آمده را می توانید در قالب یخ بریزید و در فریزر قرار دهید و هر زمان که خواستید مصرف کنید. در غیر این صورت آب انگور را در یخچال قرار دهید به محض خنک شدن قابل مصرف است.

بیشتر بخوانید: با مصرف میوه های مخصوص دیابتی ها ، دیابت را شکست دهید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا