دانستنی‌های سلامتی

خواص برگ هویج باور نکردنی است ، برگ هویج را هرگز دور نریزید!

خواص برگ هویج

همه ما قسمت نارنجی رنگ هویج را به طرق مختلف در تغذیه خود مصرف می کنیم اما از خواص برگ هویج چقدر می دانید. برگ های سبز هویج همیشه دور ریخته می شود. در حالی که بیشترین خواص دقیقا در قسمت برگ های سبز هویج وجود دارد و با این کار از خواص برگ هویج که بی‌نظیر است خودمان را محروم می‌کنیم.

۱۶+

همه ما قسمت نارنجی رنگ هویج را به طرق مختلف در تغذیه خود مصرف می کنیم اما از خواص برگ هویج چقدر می دانید. برگ های سبز هویج همیشه دور ریخته می شود و هیچ کس از آن استفاده نمی کند. در حالی که بیشترین خواص دقیقا در قسمت برگ های سبز هویج وجود دارد و با این کار از خواص برگ هویج که بی‌نظیر است خودمان را محروم می‌کنیم.

برگ هویج دقیقا از بالای هویج رشد می کنند. ریشه اصلی همان قسمت نارنجی رنگ هویج است که بیشتر مردم از آن استفاده می کنند. اما بد نیست بدانید که برگ های سبز هویج نیز خوراکی بوده و خواص بی شماری دارد. در گذشته اعتقاد بر این بود که این برگ ها سمی هستند و قابل مصرف نمی باشند. شاید به این دلیل بوده است که این برگ‌ها کمی تلخ هستند. اما طبق تحقیقات علمی پزشکان، برگ های سبز هویج فقط کمی تلخ هستند، ولی خواص بسیاری دارند.

برگ های هویج بسیار نازک و ظریف هستند و فیبر بالایی دارند. این برگ ها بسیار مغذی بوده و یک سبزی مناسب در آشپزی به شمار می‌رود. در ادامه در نت‌نوشت در مورد خواص برگ هویج به شما خواهیم گفت.

آیا برگ هویج مغذی است ؟

خواص برگ هویج

خواص برگ هویج

بسیاری از مواد مغذی در برگ های سبز و نازک هویج وجود دارد. از جمله ویتامین A ، ویتامین C، کلسیم و آهن.

هیچ گونه چربی و یا کلسترولی در این سبزی وجود ندارد. تقریبا ۹۰ کالری در یک فنجان از این برگ خام یافت می شود. همچنین ویتامین K و ترکیبات فنولیک مختلف و کاروتنوئیدها و البته آنتی اکسیدان زیادی در این برگ وجود دارد.

خواص برگ هویج

از خواص برگ هویج می‌توان گفت که این سبزی می تواند بر روی تراکم استخوان ها، سلامتی چشم، گردش خون، عملکرد کلیه ها، فشار خون، ایمنی بدن و هضم غذا تاثیرات مثبت بگذارد.

به کمک خواص برگ هویج شما می توانید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید. و از آن جایی که میزان ویتامین C در این برگ زیاد است خواص ضد عفونی کننده قوی دارد. در حقیقت با مصرف برگ هویج در برابر عفونت ها و پاتوژن های خارجی به خوبی از خود محافظت خواهید کرد.

برگ هویج بخورید تا خوب ببینید

خواص برگ هویج

خواص برگ هویج

سبزیجات بسیاری مانند برگ هویج آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین، زاکسانتین و بتاکارون دارند. این سبزی با این ترکیبات به خوبی از شبکیه چشم در برابر اکسیداتیو محافظت می کند. و البته خطر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.

درمان مشکلات کلیه

مطالعات نشان می دهد که مواد تشکیل دهنده فعال در برگ هویج قادر به حذف سریع سموم در بدن انسان می باشد. این عمل در سلامت کلیه ها بسیار موثر است.

فشار خون را با برگ هویج تنظیم کنید

میزان عنصر پتاسیم در برگ هویج زیاد است. این عنصر در بدن انسان به عنوان یک واسازولاسیون عمل می کند. و می تواند در کاهش فشارخون و التهابات عروق خونی تاثیرگذار باشد.

در نتیجه با مصرف این برگ می توان خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش داد.

استخوان های محکم داشته باشید

شاید شما هم تلاش های بسیاری کرده اید تا به پوکی استخوان مبتلا نشوید. بهتر است این بار برگ هویج را امتحان کنید. مواد معدنی مختلفی در این برگ یافت می شود که به تراکم استخوان کمک شایانی می کند و خطرابتلا به پوکی استخوان را کاهش خواهد داد.

هویج را با برگ مصرف کنید

هنگامی که هویج می خرید سعی کنید هویج‌هایی که دارای برگ سبز هستند را تهیه کنید. پس از شستن هویج، برگ ها را جدا کرده و در یک کیسه فریزر در یخچال بگذارید. این برگ را تا یک هفته می توان نگهداری و مصرف کرد.

این برگ مانند بیشتر سبزیجات قابل استفاده در انواع سالاد و سوپ و خوراک است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا