زندگی و سلامت

خواص روغن خس خس ، روغنی فوق‌العاده برای درمان بیش فعالی کودکان و آرامش بزرگسالان

خواص روغن خس خس
۰

تاثیر و خواص روغن خس خس برای رفع ناراحتی های روحی، بی خوابی و درمان بیش فعالی کودکان موضوع این مطلب است. خس خس گیاه بومی هند و داروی گیاهی سنتی جنوب آسیا و غرب آفریقا محسوب می شود. هرچند این روغن یکی از مهمترین درمان های گیاهی است اما روغن خس خس در بیشتر نقاط دنیا خیلی شناخته نشده است. خوشبختانه در سال های اخیر تحقیقات خوبی روی خواص روغن این گیاه صورت گرفته که امروز در نت نوشت با بررسی خواص روغن خس خس با شما هستیم.

خواص روغن خس خس

۱- درمان اسکار

این روغن به دلیل داشتن آنتی اکسیدان باعث بازسازی سلول های پوست و بافت آن، درمان آکنه، رفع چین و چروک و لک های پوستی، و رفع ترک های ناشی از بارداری و چاقی است. برای بهترین نتیجه کافی است چند قطره از آن را به شوینده ها و یا لوسیون هایی که برای پوست صورت و بدن استفاده می کنید اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن حیوانی ، لطفا از مصرف آن غافل نشوید!

۲- آنتی اکسیدنی بی نظیر

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کلمسون (Clemson University) نشان داد که سطح آنتی اکسیدان این روغن نسبت به روغن های گیاهی دیگر بالاتر است. همین ویژگی قدرت ترمیم بافت های صدمه دیده از رادیکال های آزاد را افزایش می دهد. به همین دلیل در مهار سرطان تاثیر بسزایی دارد.

۳- درمان بیش فعالی

مطالعات نشان داده است که روغن خس خس در درمان بیش فعالی کودکان و اختلالات عدم تمرکز ناشی از آن بسیار موثر عمل می کند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن آرگان برای مو ، از رفع موخوره تا تقویت مو

۴- بهبود عملکرد بدن

تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر این روغن بر روی سیستم ایمنی بدن بسیار مثبت بوده است. در واقع این روغن با تاثیر حفاظتی خود بر روی سیستم ایمنی سموم وارد شده به بدن را از بین می برد و مانع از تخریب دی ان ای (DNA) سلول های بدن و ابتلا به سرطان می شود.

۵- رفع ناراحتی های روحی و بی خوابی

این روغن خوشبو با روش رایحه درمانی برای کاهش استرس، حملات عصبی، اضطراب، افسردگی و بی خوابی به خوبی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. و چون تاثیری مثل دیازپام دارد بدون عوارض جانبی مضر برای رفع اسپاسم عضلانی، حملات صرع و تشنج بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: خواص روغن نارگیل ، روغنی پرخاصیت که درست مصرف نمی شود !

۶- رهایی از حشرات و موریانه

مطالعات انجام شده در دانشگاه کشاورزی لوئیزیانای آمریکا نشان داد برای دفع پشه ها و موریانه ها می توان از تاثیرات طولانی مدت این روغن بهره گرفت بدون آن که مانند سم پاشی های شیمیایی آسیبی به طبیعت وارد شود.

 

 

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    آرش

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ at ۱۱:۴۲

    سلام، روغن خس خس رو به چه صورت برای کودکان بیش فعال استفاده کنیم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا