دانستنی‌های سلامتی

خواص روغن مرزنجوش به عنوان یک داروی فوق‌العاده برای بدن

خواص روغن مرزنجوش

یکی از خواص روغن مرزنجوش این است که یک محرک طبیعی است که می‌تواند به بهبود فرآیند هضم کمک کند. این کار از طریق تحریک حرکت روده صورت می‌گیرد.

۱+

مرزنجوش گیاهی است که عمدتاً در مناطق مدیترانه‌ای می‌روید. خواص روغن مرزنجوش بسیار زیاد است. مرزنجوش از ترکیبات زیست فعال برخوردار می‌باشد، ترکیباتی که نقش اصلی را در خواص مرزنجوش بر عهده دارند. آن چیزی که در این نوشته به آن خواهیم پرداخت، برخی از خواص روغن مرزنجوش را در ادامه با یکدیگر مرور خواهیم کرد. با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن درخت چای برای مشکلات پوستی

خواص روغن مرزنجوش

۱- بهبود سلامت گوارش:

یکی از خواص روغن مرزنجوش این است که یک محرک طبیعی است که می‌تواند به بهبود فرآیند هضم کمک کند. این کار از طریق تحریک حرکت روده صورت می‌گیرد. به هر روی، نوشیدن یک فنجان چای مرزنجوش می‌تواند در کاهش مشکلات گوارشی، همچون تهوع، استفراغ، گرفتگی شکم، اسهال و یبوست مؤثر باشد.

۲- کمک به هماهنگی هورمون‌ها:

این روغن می‌تواند در افزایش تعادل هورمون‌ها مؤثر باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ درباره خواص روغن مرزنجوش نشان از آن داشت که مصرف روغن مرزنجوش می‌تواند سطح آندروژن‌های آدرنال را در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک کاهش داده و نتیجتاً تعادل هورمون‌ها را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: خواص روغن پالم یا روغن نخل

۳- مفید برای دیابت نوع ۲:

مطالعات درباره خواص روغن مرزنجوش حکایت‌گر آن هستند که روغن مرزنجوش می‌تواند آنزیمی که آن را با نام پروتئین تیروزین فسفاتاز B1 می‌شناسند را مهار کند. این روغن می‌تواند با مهار این آنزیم، موجب بهبود تحمل انسولین در بدن شود. بر طبق این مطالعات، روغن مرزنجوش بایستی بخشی از رژیم غذایی یک دیابتی باشد تا بتواند در کنترل قند خون مفید واقع شود.

خواص روغن مرزنجوش

۴- بهبود سلامت قلب:

از دیگر خواص روغن مرزنجوش این است که از این روغن می‌توان همچون یک درمان طبیعی برای فشار خون بالا و دیگر مشکلات قلبی- عروقی بهره جست. مرزنجوش سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و حتی استنشاق آن نیز در کاهش فشار خون مؤثر است.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کندر

۵- مفید برای تسکین درد:

اثرات ضد التهابی این روغن، می‌تواند در تسکین دردهای بدن مؤثر باشد. افزون بر این از روغن مرزنجوش می‌توان همچون یک لوسیون برای ماساژ بدن استفاده کرد. این امر سیستم عصبی را آرام کرده، فشار خون را پایین آورده و درد را تسکین می‌بخشد.

۶- پیشگیری از زخم معده:

نتیجه‌ی یک مطالعه در یک مجله‌ی آمریکایی مربوط به طب چینی درباره خواص روغن مرزنجوش نشان از آن دارد که این روغن در پیشگیری از زخم معده و کاهش اسید آن مؤثر است.

منبع: davidwolfe

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا