دانستنی‌های سلامتی

خواص عنبر نسا: بهترین درمان سینوزیت و عفونت را بشناسید

۱۱+

سال‌های بسیاری است که خواص عنبر نسا ( که برخی نیز عنبر نسارا می‌گویند!) در ایران طرفداران زیادی دارد. بسیاری از قدیمی تر‌ها معتقد هستند که عنبر نسا یکی از بهترین درمان‌ها برای انواع عفونت‌ها مخصوصا سینوزیت و عفونت‌های زنانه است.

خواص عنبر نسا

خواص درمانی عنبر نسا

خواص درمانی عنبر نسا

عنبر نسا سرگین الاغ ماده‌ای است که در بهار جمع آوری می‌شود. از این ماده برای درمان عفونت‌های داخلی و خارجی گوش و همچنین درمان زخم‌های دهان مانند آفت استفاده می‌شود.

ابن سینا دود عنبر نسا برای کاهش طول دوره قاعدگی و کم کردن خونریزی‌های ماهیانه در زنان تجویز می‌کرده است! شواهد نشان می‌دهد که دود گیاهان نه تنها در ایران، بلکه در حدود ۵۰ کشور دیگر دنیا کاربرد دارد و بسیار رایج است!

در یک آزمایش برای شناخت خواص عنبر نسا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجزای عنبر نساء با استفاده از روش کروماتوگرافی و با استفاده از دستگاه GC-MS از یکدیگر جدا شدند.

این اجزا شامل هگزان، استیک اسید، آکونیتین، بتاکاروتن، دی متیل آمین بوده است که عمدتا شامل خواص آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد التهابی هستند. برخی از این اجزا نیز در درمان نورالرژی، روماتیسم، خونریزی‌های مویرگی و خارجی و اختلالات پوستی استفاده می‌شوند!

در آزمایش درون کشتگاهی دیگر برای شناخت از دود آن به عنوان یک دهانشویه استفاده شد.

نتایج نشان دهنده وجود خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دود عنبر نسا بود که موجب مهار رشد میکروب‌ها و باکتری‌های استرپتوکوکوس موتانس، استرپتوکوک سالیواریوس و استرپتوکوک گشت. یعنی عنبر نساء دقیقا مانند دهانشویه کلرهگزیدین در برابر باکتری‌های موجود در دهان عمل کرده بود.

دهانشویه‌‌ی CHX دارای فعالیت ضد باکتری قوی در برابر میکروارگانیسم مختلف دهان است اما عوارض جانبی جدی نیز به همراه دارد.

بنابراین می‌توانید از دود عنبر نساء یا ماچه الاغ برای پیشگیری از پوسیدگی و بیماری‌های پریودنتال استفاده نمایید.

دود عنبر نساء همچنین موجب افزایش فعالیت نوتروفیل‌های خون و مبارزه بیشتر در برابر میکروب‌ها می‌شود. آزمایشات نشان می‌دهد که بخور دود عنبر نسا به مدت حداقل ۶ ثانیه به طور قابل توجهی از رشد باکتری‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد. این یکی از آزمایشاتی است که بر روی خواص عنبر نسا انجام شده و مسلما نیازمند انجام آزمایشات دقیق تر و تکمیلی است.

از دیگر خواص عنبر نسا این است که دود عنبر نساء یکی از بهترین درمان‌های سینوزیت‌های مزمن، سرما خوردگی، عفونت‌های واژینال و درمان انواع زخم‌های عفونی و غیر عفونی است.

همچنین برخی معتقدند که دود عنبر نساء فرآیند زایمان طبیعی را آسان تر خواهد کرد! تجربه نشان می‌دهد که استفاده از دود عنبر نسا هیچ عوارض جانبی خاصی برای بدن ندارد. بنابراین از امتحان این ماده طبیعی و بی خطر و پر سود خود را محروم نکنید!

بیشتر بخوانید: درمان خانگی سینوزیت: با روش‌های خانگی سینوزیت را درمان کنید

۸ دیدگاه

8 دیدگاه

  1. Avatar

    ابی

    ۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۰۲

    سلام ، مطلب شما کاملا درست است بنده برای درمان سینوزیت حاد از عنبر انسارا استفاده کردم و نتیجه اش هم ظرف دو ماه مشخص شد.

    ۳+
  2. Avatar

    ریتا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷ at ۱۵:۵۱

    واقعا معجزه میکنه دست کم نگیرید .هرچی طبیعیش خوبه

    ۰
  3. Avatar

    یاشار

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ at ۲۳:۳۱

    سلام واقعا معرکه س ممنویم واقعا مطالب عالی بود من خودم سردرد شدید دارم شاید روزی شش هفت عدد انواع قرص ها رو مصرف میکردم اماظرف فقط یکماه با عنبر نسارا کاملا خوب شدم واقعا معجزه میکنه

    ۰
  4. Avatar

    سودا

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ at ۲۰:۵۵

    نحوه مصرف رو لطف کنید بگید؟

    ۲+
    • Avatar

      مرتضی

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ at ۱:۳۰

      هم میشه بخور داد
      هم میشه نرم کنی بریزی روی زغال مثل اسپند

      ۰
  5. Avatar

    mariii

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ at ۲۰:۵۶

    من واقعا از عنبر نسا معجزه دیدم

    ۱+
  6. Avatar

    khosro

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ at ۲۰:۵۹

    باید دودش با قیف رسونده بشه به قسمت مورد نظر که دچار عفونت شده

    ۱+
  7. Avatar

    مرتضی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ at ۱:۲۸

    من که معجزه شودیدم برای درمان عفونت شک نکنید سریع ترین چرک خشک کنه

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا