خودرو

خودروی خودران هیوندای چشم شما را هم خیره خواهد کرد!

خودروی خودران هیوندای

آیا تا به حال درباره ی خودروهای خودران مطلبی را خوانده اید؟ بدون شک خودروی جدید هیوندای میتواند یکی از بزرگترین خودروهایِ خودران ساخته شده تا به امروز باشد.

۰

آیا تا به حال درباره ی خودروهای خودران مطلبی را خوانده اید؟ بدون شک خودروی جدید هیوندای میتواند یکی از بزرگترین خودروهایِ خودران ساخته شده تا به امروز باشد.

المپیک زمستانی امسال در شهر پیونگ چانگ کره ی جنوبی دیگر، تنها نمایشی از رقابت بین ورزشکاران نخواهد بود و میتوان گفت هیوندای با رونمایی از خودروی خود در این رقابت ها چشم ها را به ساخته ی جدید خود خیره خواهد کرد.

هیوندای در تلاش است تا خودروی خود را به این رقابت ها برساند، و یکی از دلایل تلاش زیاد هیوندای برای این امر این است که: در زمستان، برفی سنگین جاده های پر پیچ و خم اطراف شهر پیونگ چانگ را میپوشاند و در چنین شرایطی سنسورهای اتومبیل های خودران از کار خواهد افتاد. اما هیوندای معتقد است که راه حل این مشکل را یافته است و آن، استفاده از یک نقشه ی دیجیتالی HD است که به منحرف نشدن خودرو از مسیر اصلی کمک بسیاری خواهد کرد.

خودروی خودران هیوندای

خودروی خودران هیوندای

به نظر که این نقشه ی دیجیتالی از دیگر نقشه های ساخته شده توسط شرکت های مختلف دقت بیشتری را دارد. نقشه های جزئی به کار رفته همگی کمتر از ۱۰سانتیمتر اندازه داشته و به گفته ی شرکت سازنده، بهترین نقشه ساخته شده تا به امروز خواهد بود.

خودروهای خودران برای دیدن محیط اطرافشان، از ترکیبی از دوربین ها، رادار، لیدار (که در مقایسه با رادار طول موج متفاوتی را به کار میبرد) کمک میگیرند. اما این نقشه ی دیجیتال است که به آنها کمک میکند که بدانند به کجا میروند.

نقشه هایی با جزئیات دقیقتر، حتی در شرایط جوّی نامساعد، نقش مهم تری را نیز خواهند داشت. زیرا میتوانند اخلال در دریافت اطلاعات در این شرایط را نیز جبران کنند.

هیوندای نمونه ی اولیه از این خودروهای خود موسوم به “Loniq” را در نمایشگاه ۲۰۱۶ لس آنجلس به نمایش در آورد، و کمی بعد در نمایشگاه CES2017 در لاس وگاس شاهد اولین حرکت های این خودرو در خیابان های شهر بودیم.

هیوندای در کنار ساخت خودروهای خودران، در حال کار بر روی نسل جدید سوخت هیدروژنی است، تا آن را جایگزینی برای سوخت سلولی توسان قرار دهد، البته این خودرو تا سال آینده معرفی نخواهد شد.

نظر شما درباره ی خودروی جدید هیوندای چیست؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا