رپرتاژ آگهی

تاثیر درب آکوستیک در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

۷+

درب آکوستیک کاربرد های زیادی دارد. از مهمترین کاربرد های آن می توان به عایق نسبت خوبی بار صدا نام برد که جلوگیری از ورود و خروج امواج صوتی به داخل و خارج شدن امواج صوتی نام برد.

این نوع درب ها را در مکان های زیادی می توان استفاده کرد که پرکاربرد ترین مکان ها برای استفاده کردن از درب آکوستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتاق های کنفرانس – اتاق های جلسه و مصاحبه – سالن های همایش – سالن های سینما – درب استودیو های موسیقی یا درب آکوستیک برای استودیو ضبط صدا. استودیو های موسیقی بیشترین استفاده را در زمینه آکوستیک کردن دارند که می توان به آکوستیک کردن دیوار – آکوستیک کردن درب ، کف و … استفاده های زیادی دارد.

ولی امروزه از این تکنولوژی برای شرکت ها و سازمان ها استفاده زیادی می شود که همانطور که در بالا به آن اشاره شده است، درب آکوستیک در سازمان ها و ارگان های دولتی هم استفاده می شود. مدیران و سازمان ها تلاش زیادی می کنند که هم تمرکز بیشتری در اتاق خود برای وارد نشدن صدا داشته باشند و هم علاقه ای برای خارج شدن صداها از اتاق خود ندارند.

در ادامه همراه باشید تا با یک راهکار ساده آشنا شویم تا بتوانیم با کمترین هزینه یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب و کم هزینه با آکوستیک درب داشته باشیم.

هزینه آکوستیک درب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل چقدر است؟

با استفاده از درب های قدیمی خود می توانیم به سادگی و کمترین هزینه یک درب آکوسیتک در دکوراسیون داخلی خود داشته باشیم.

می توانید به جای خرید درب جدید، درب قدیمی خود را به درب آکوستیک تبدیل کنید. این کار هزینه ای حدود ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان دارد. البته این هزینه بسته به مواردی مثل چرم درب ، دستگیره درب و سایز درب شما دارد که در صورت همکاری با یک تعمیر کار درب می توانید مشاوره های مورد نیاز را از این تعمیر کار بگیرید.

برای مثال می توان به مورد زیر اشاره کرد:

انتخاب دستگیره درب بستگی به خود شما دارد. خرید دستگیره درب می تواند هزینه شما را تا چندین میلیون تومان افزایش داد. در نظر داشته باشید که دستگیره درب را خود شما هم می توانید خریداری نمایید ویا در صورت نیاز می توانید این کار مهم را به دست تعمیر کار (باتجربه) بدهید.

دستگیره درب تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون شما دارد.

چرا درب آکوستیک تاثیر در دکوراسیون داخلی دارد؟

برای ساخت و درب آکوستیک از چرم برای روکش درب استفاده می شود. همانطور که بزرگترین طراحان دکوراسیون اعلام می کنند، چرم تاثیر شگفتی در دکوراسیون داخلی شما خواهد گذاشت (این مورد بستگی زیادی به نوع و سبک دکوراسیون داخلی شما دارد). درب چرمی یکی از مواردی است که تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون شما خواهد گذاشت که با انتخاب مناسب درب چرمی خود می توانید هدیه مناسبی به دکوراسیون خود با کمترین هزینه دهید.

دلی استفاده از چرم برای روکش درب چرمی می توان به مقاومت آن برای عمر بالا اشاره کرد. اگر چرم با کیفیتی (چرم مصنوعی با کیفیت) انتخاب شود، می توان بیش از ۵ سال بدون افت کیفیت و شل شدگی چرم از آن استفاده کنید. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود که انتخاب نوع چرم را به خود تعمیر کار بسپارید (در صورت انتخاب تعمیر کار باتجربه و دارای نمونه کار خوب) . شما فقط رنگ و مدل چرم را انتخاب کنید مثل: چرم راه راه  ، پوست ماری و…

هوشمندانه چرم خود را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید

طراحی دکوراسیون یکی از مهندسی ترین هنر هایی است که می توان در دنیا وجود داشته باشد. اگر پول کافی برای طراحی جدید دکوراسیون داخلی منزل خود ندارید نگران نباشید، می توانید با کمی هوشمندانه فکر کردن هزینه های خود را کاهش دهید و یک دکوراسیون داخلی جدید با کمترین هزینه داشته باشید.

در زمانی که می خواهید درب خود را آکوستیک کنید باید از چرم برای آن استفاده کنید (در بالا به آن اشاره شده است) استفاده از چرم در دکوراسیون داخلی منزل می تواند شگفتی جدیدی به منزل شما اضافه کرد و این طراحی جدید دکوراسیون با کمترین هزینه با استفاده درب آکوستیک صورت گرفته است.

با این کار شما با یک تیر ۳ نشان می زنید و این کار با کمترین هزینه صورت می گیرد، حدود ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان.

  • درب قدیمی خود را با کمترین هزینه به یک درب جدید با کیفیت بالا و شیک تبدیل کردین.
  • درب منزل یا اتاق محل کار خود آکوستیک کردن و عایق مناسبی برای امواج های صوتی درست کردین.
  • از چرم در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کردین و این کار تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون شما دارد.

در نظر داشته باشید که بیش از ۹۰% مواقع در زمان چرم کوبی از سوزن گل میخ برای زیبایی بیشتر به درب استفاده می شود که سوزن های گل میخ به دکوراسیون شما جلوه خوبی خواهند داد. سوزن های گل میخ با استفاده از اشکال هندسی که خود شما هم می توانید این نوع اشکال را انتخاب کنید روی درب چرم دوخته می شوند.

چه نکاتی را در زمان سفارش درب آکوستیک باید در نظر بگیرید

با در نظر گرفتن موارد پایین می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و یک تعمیر کار خود برای آکوستیک کردن درب اتاق یا منزل خود پیدا کنید.

  • قبل از هر کاری از تعمیر کار خود درخواست نمونه کار کنید. هرچقدر نمونه کار های آنها بیشتر باشد، تجربه آنها هم برای چرم کوبی که کار دشواری است بیشتر است.
  • درخواست ارسال عکس یا کالیته چرم را از تعمیر کار خود بکنید. در صورت امکان چرم درب را از نزدیک ببینید و با مدل دکوراسیون داخلی منزل خود تطابق دهید.
  • استفاده بیش از حد سوزن های گل میخ بر روی درب تاثیر منفی در طولانی مدت بر روی شما خواهد داشت و باعث می شود که شما از مدل درب چرمی خود زده شود.
  • معمولا از درب چوبی برای درب آکوستیک استفاده می کنند. درب های آهنی این امکان را ندارند.
  • پیشنهاد می شود که در زمان آکوستیک کردن درب دستگیره درب خود را تعویض کنید. دستگیره درب در درب چرمی تاثیر بسیار زیادی در زیبای آن دارد.
  • در صورت نیاز به پارچه به جای چرم برای درب آکوستیک، حتما و حتما از پارچه های با کیفیت برای روکش درب استفاده کنید.

۵ دیدگاه

5 دیدگاه

  1. Avatar

    محمد محسنی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۳:۲۴

    ممنون از مطالب خوب نت نوشت. لطفا شرکت های معتبر در زمینه درست کردن درب هم معرفی بفرمایید

    ۲+
    • Avatar

      کمال

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ at ۲۰:۲۴

      اینکه گفته شده در قدیمی به در چرمی تبدیل کنید خوبه من تجربه خوبی ازش ندارم. این کارو انجام دادم و فقط پولم ریختم دور
      به نظر من بهتره یک در نو بخرین

      ۰
  2. Avatar

    شفیعی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۴:۴۷

    باسلام
    بهتر نیست که راهنمایی کامل می کردین برای اینکه کجا سفارش بدیم یا از کجا بخریم؟
    اطلاعات جدید بود ولی کامل نبود که بتونیم خوب استفاده کنیم.

    ۰
  3. Avatar

    جهانی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۷:۰۳

    لطفا در باره روکش های دیواری و آکوستیک دیوار هم توضیح بدین

    ۰
  4. Avatar

    محمد اسماعیل پور

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ at ۱۹:۲۰

    ممنون بابت پست خوبتون .اگر تصاویر بیشتری داشت خیلی عالی تر می شد

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا