دانستنی‌های سلامتی

۶ درمان طبیعی برای درد استخوان و مفاصل

درد استخوان و مفاصل

در جهان امروز انسان‌های بسیاری از درد استخوان و مفصل رنج می‌برند و از داروهای ضد درد برای کنترل آن استفاده می‌کنند. درد استخوان و مفصل در هر جایی از بدن می‌تواند رخ دهد اما برخی مناطق که تحرک بیشتری دارند، مانند گردن، زانو، شانه‌ها و مچ پا، بیش‌تر در معرض درد هستند.

۴+

در جهان امروز انسان‌های بسیاری از درد استخوان و مفاصل رنج می‌برند و از داروهای ضد درد برای کنترل آن استفاده می‌کنند. درد استخوان و مفاصل در هر جایی از بدن می‌تواند رخ دهد اما برخی مناطق که تحرک بیشتری دارند، مانند گردن، زانو، شانه‌ها و مچ پا، بیش‌تر در معرض درد هستند.

درد استخوان و مفصل می‌تواند ناشی از علل متعددی باشد از افزایش سن و آرتریت گرفته تا آسیب و عدم فعالیت. اگر شما نیز از درد استخوان و مفاصل در رنج‌ اید، این نوشته را در نت‌نوشت تا به انتها بخوانید.

 در ادامه به معرفی ۶ درمان طبیعی مفید برای درد استخوان و مفاصل می‌پردازیم.

۶ درمان طبیعی برای درد استخوان و مفاصل

۱- حمام نمک اپسوم:

نمک اپسوم سرشار از منیزیم و سولفات است. لذا آن هنگام که از حمام نمک اپسوم استفاده می‌کنید، مواد مغذی آن می‌توانند از طریق پوست جذب بدن‌تان شده و تسکین درد استخوان و مفصل را برای‌تان به همراه داشته باشند. نمک اپسوم نقشی مؤثر در کاهش التهاب و اسپاسم‌های عضلانی دارد. برای بهره‌گیری از خواص آن، دو فنجان از آن را به آب حمام اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه حمام کنید.

۲- ورزش:

سفتیِ عضلات، که خود ناشی از عدم فعالیت است، می‌تواند به درد استخوان و مفاصل تبدیل شود. اما ورزش منظم قادر به تقویت عضلات بوده و به این ترتیب موجب افزایش گردش خون و کاهش درد می‌شود. ورزش از طریقی دیگر نیز می‌تواند موجب کاهش درد مفاصل شود و آن جلوگیری از اضافه وزن است. می‌دانید که اضافه وزن از جمله علل درد استخوان و مفصل می‌باشد.

با توجه به آن‌چه گفته شد، اگر به درد استخوان و مفصل دچارید، حتماً پیاده‌روی سریع، ایروبیک در آب، شنا، دوچرخه سواری و یوگا را امتحان کنید.

۳- کمپرس گرم و سرد:

استفاده از کمپرس گرم و سرد یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای درد استخوان و مفاصل می‌باشد. لذا زمانی که در منزل به دنبال یک تسکین برای درد استخوان و مفصل هستید، می‌توانید به مدت ۲۰ دقیقه از کمپرس گرم و بلافاصله پس از آن به مدت ۲۰ دقیقه از کمپرس سرد بر روی محل استفاده کنید.

۴- کاهش وزن (درصورت نیاز):

چنان‌که در بالا نیز گفته شد، اضافه وزن یا همان چاقی یکی از علل درد استخوان و مفاصل است. افزون بر این اضافه وزن گاه موجب افزایش سرعت تخریب استخوان می‌شود. بنابراین اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن می‌تواند در تسکین دردتان نقشی بسیار مؤثر داشته باشد.

۵- تغییر رژیم غذایی:

کمتر مشکلی در بدن وجود دارد که رژیم غذایی مستقیم و یا غیر مستقیم در درمان آن مؤثر نباشد. درد استخوان و مفصل نیز می‌تواند با تغییر رژیم غذایی فروکش کند. در واقع رعایت یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند موجب کاهش درد و التهاب در استخوان و مفصل شود. بنابراین حتماً از غذاهای کنسروی و فرآوری شده دوری کرده و در عوض از مواد غذایی ضد التهاب همچون آووکادو، گردو، میوه‌جات تازه و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید.

۶- مکمل‌های مفید:

برخی مکمل‌ها می‌توانند موجب قوی‌تر شدن استخوان‌ها و مفاصل شما شوند و از آن‌ها در برابر التهاب محافظت کنند. کلاژن، که یک نوع پروتئین موجود در بدن است، می‌تواند افزایش قدرت بافت همبند را در پی داشته باشد. این ماده از ۱۹ آمینواسید مختلف برخوردار است که هر یک می‌توانند در سلامت بدن نقشی مثبت ایفا کنند. کلاژن را می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری کنید.

دیگر مکمل‌های مفید عبارت‌اند از:

  • آنزیم‌های پروتئولیتیک (مطالعات نشان داده‌اند که آنزیم‌های پروتئولیتیک در کاهش زمان بهبودی درد استخوان و مفصل بسیار مفید بوده و به بهبود جذب مواد مغذی کمک می‌کند.)
  • گیاهان ضد التهاب (برخی گیاهان ضد التهاب نیز می‌توانند در کاهش درد مفاصل مفید باشند. از این گیاهان می‌توان به زردچوبه، زنجبیل و کندر اشاره کرد.)
  • اسید‌های چرب ضروری (امگا ۳، به عنوان یک اسید چرب ضروری، می‌تواند در کاهش درد مفاصل مفید باشد. برای بهره بردن از خواص آن یا از مکمل امگا ۳ و یا از منابع سرشار از آن مانند تخم کتان و گردو استفاده کنید.)

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا