دانستنی‌های سلامتی

درمان سنگ مثانه: چگونه سنگ مثانه را با مواد طبیعی درمان کنیم؟

درمان سنگ مثانه
۷+

مصرف داروهای شیمیایی در درمان سنگ مثانه تاثیر کمی دارند. اما مواد غذایی بسیاری برای درمان سنگ مثانه هستند که به طور طبیعی این بیماری را درمان می‌کند. با یک رژیم غذایی ساده می‌توانید سنگ های مثانه را درمان کنید.

البته فراموش نکنید، یکی از مهم‌ترین راه کارها در درمان سنگ مثانه نوشیدن روزانه بیش از ۳ لیوان آب است. وجود سنگ در مثانه بسیار دردناک و ناراحت کننده است.

می‌توان گفت وجود این سنگ‌ها خیلی دردناک‌تر از سنگ کلیه می‌باشد. سوال مهم این است که چرا این سنگ‌ها به وجود می آیند؟

ادرار شامل ۹۵% آب و ۵% مواد زائد همراه با مواد معدنی و نمک است. زمانی که ادرار از کلیه‌ها به مثانه منتقل می شوند. ممکن است فرد از دفع آن خودداری کند. این عمل یکی از بدترین حالات برای مثانه است.

چرا که مواد زائد موجود در ادرار در مثانه می مانند و منجر به تشکیل توده های سنگین مانند اسیدهای معدنی می شوند. این اسید های معدنی همان سنگ‌های مثانه هستند که حتی گاهی بعد از دفع ادرار نیز در مثانه باقی مانده و رسوب می کنند.

علت سنگ مثانه

مردان بیشتر از زنان به سنگ مثانه مبتلا می‌شوند. چرا که مردان عموما پروتئین و نمک بیشتری مصرف می کنند. اما از عوامل شایع دیگر مانند کم آبی، افزایش حجم غده پروستات، ضعف عضلات مثانه، عفونت های دستگاه ادراری، آسیب های وارد شده به مجاری ادراری و . . . می توانند سنگ مثانه تولید کنند.

علائم وجود سنگ مثانه

سنگ های مثانه معمولا زمانی نشانه های خود را بروز می دهند که کامل تشکیل شده باشند و در حال آسیب رساندن به مثانه می باشند و نیاز به درمان سنگ مثانه وجود دارد. معمولا سنگ مثانه با این علائم همراه است:

  • درد شکم یا کمر یا حتی درد در اطراف آلت تناسلی
  • درد و مشکل هنگام ادرار کردن
  • تغییر رنگ ادرار
  • تکرر ادرار
  • مشاهده خون در ادرار

این علائم را هرگز نادیده نگیرید و با بروز هر کدام حتما به پزشک مراجعه کنید. تشخیص زود هنگام سنگ مثانه می‌تواند سبب جلوگیری از پیدایش آن شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سنگ کلیه و دفع آن

درمان سنگ مثانه

پیاز بخورید

برای درمان سنگ مثانه پیاز بخورید

برای درمان سنگ مثانه پیاز بخورید

اگر پیاز یا آب پیاز را با  معده خالی مصرف کنید، در مرور زمان سنگ مثانه را حل می کند. مطالعات انجام شده در مورد گیاهان دارویی نشان می دهد که پیاز یکی از راه های درمان طبیعی سنگ مثانه است. هر روز با معده خالی ۵ گرم پیاز را مصرف کنید تا سنگ های مثانه به طور کلی از بین بروند.

برای درمان سنگ مثانه آب نارگیل بنوشید

آب نارگیل بنوشید. کسانی که آب این میوه را به طور طبیعی می نوشند نگران سنگ مثانه نخواهند بود.

آب نارگیل یک دیورتیک است. به این معنا که ادرار تولید می کند. همچنین به شما کمک می کند که کلیه های خود را نیز تمیز نگه دارید.

در طی ۲۱ روز می تواند به طور کاملا طبیعی سنگ های مثانه را حل کرده و این بیماری را درمان کند. به خصوص اگر سنگ ها از جنس اگزالات کلسیم باشند.

حتما بخوانید: 

هندوانه و هسته‌هایش

هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها می باشد که در درمان سنگ کلیه و سنگ مثانه تاثیرات مثبتی دارد.

مصرف هندوانه و همچنین هسته هندوانه آن به حل شدن سنگ‌های مثانه کمک می کند. هسته‌های خشک شده هندوانه را به صورت مداوم مصرف کنید تا نتیجه را ببینید.

زرشک بخورید

مصرف زرشک نیز یکی از راه کارها است. زرشک یکی از داروهای سنتی و گیاهی است که برای سنگ های ادراری کارایی زیادی دارد.

اثر زرشک با نام تجاری فیتوشیمیا، خواص ضد درد دارد. به عبارت دیگر مصرف انواع زرشک می تواند سنگ های ادراری را به طور کلی از بین ببرد و یا مانع تشکیل آن شود.

برای درمان سنگ مثانه روغن زیتون مصرف کنید

روغن زیتون همراه با آب لیمو نیز در درمان سنگ مثانه bladder stone به شما کمک بسیاری می‌کند. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با مقدار خیلی کمی نمک و کمی آب لیمو روزانه میل کنید.

آب لیمو در این ترکیب کمک می کند تا ترکیبات سنگ مثانه شکسته شود. همچنین از آسیب های غشای داخلی مثانه محافظت جلوگیری می کند.

روزانه به میزان کافی آب بنوشید. این میزان حداقل ۳ لیتر است. از نگه داشتن ادرار به شدت پیشگیری کنید و اجازه ندهید که ادرار مدت زمان زیادی در مثانه شما بماند.

در صورتی که سن شما بالای ۵۰ سال است به طور منظم کلیه‌ها، مجاری ادرار و غدد پروستات خود را تحت نظر پزشک در سلامت نگه دارید.

حتما بخوانید: درمان سنگ کلیه با آبلیمو

منبع + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا