دانستنی‌های سلامتی

اگر فشار خون بالا دارید این مواد غذایی معجزه‌گر را حتما امتحان کنید!

فشار خون بالا

اگر شما نیز در زمره‌ی کسانی هستید که به فشار خون بالا دچار اند، این نوشتار را تا به انتها مطالعه کنید. در این مطلب در نت‌نوشت به معرفی خوراکی‌هایی می‌پردازیم که با مصرف آن‌ها می‌توانید فشار خون خود را در سطح نرمال نگاه دارید.

۳+

فشار خون بالا از جمله بیماری‌هایی است که در حال حاضر افراد بسیاری را دچار ساخته. این بیماری خود می‌تواند بیماری‌های دیگری از جمله بیماری‌های قلبی و نارسایی کلیه را سبب شود. برخی از علل ابتلا به فشار خون بالا عبارت اند از: ژنتیک، استرس، چاقی، مصرف زیاد نمک، مصرف زیاد الکل، عدم تحرک کافی، بیماری‌های کلیوی و برخی داروها.

 اگر شما نیز در زمره‌ی کسانی هستید که به فشار خون بالا دچار اند، این نوشتار را تا به انتها مطالعه کنید. در این مطلب در نت‌نوشت به معرفی خوراکی‌هایی می‌پردازیم که با مصرف آن‌ها می‌توانید فشار خون خود را در سطح نرمال نگاه دارید.

مواد غذایی مفید برای درمان فشار خون بالا

۱- لیمو:

لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها است و به همین سبب می‌تواند از بدن در برابر اثرات منفی ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند. این میوه همچنین قادر به کاهش فشار خون از طریق نرم کردن عروق خونی است. برای بهره بردن از خواص لیمو صرفاً به مقداری آب، یک لیمو و مقداری عسل نیاز دارید. لیمو را فشار دهید تا آبِ آن در لیوانِ آبی که آماده‌ کرده‌اید بچکد. پس از آن با اضافه کردن مقداری عسل این ترکیب را خوش طعم کرده و هر صبح نوش‌جان کنید.

۲- سیر:

سیر علاوه بر آن که از خواص ضد ویروسی، ضد انگلی، ضد قارچی و ضد عفونی کننده برخوردار است، برای کاهش کلسترول خون و فشار خون نیز مفید می‌باشد. این خوراکی با تحریک هیدروژن سولفید و اکسید نیتریک، که بر روی عروق خونی اثرات آرام‌بخش دارند، موجب کاهش فشار خون می‌شود. برای بهره بردن از خواص سیر در درمان فشار خون می‌توانید روزانه یک یا دو حبه سیر را با معده خالی بخورید.

۳- آب نارگیل: 

بهتر است روزانه ۸ لیوان آب نوشیده شود. این قاعده برای هر انسانی، خصوصاً افرادی که به فشار خون بالا دچار اند، صادق است. با این حال اگر خیلی میانه‌ی خوبی با نوشیدن ۸ لیوان آب در طول روز ندارید می‌توانید از آب نارگیل بهره ببرید. آب نارگیل نه تنها بسیار خوش‌طعم است، بلکه از مواد مغذی بسیاری از جمله پتاسیم، منزیم و ویتامین C برخوردار است. این موارد در کنار یکدیگر در کاهش فشار خون بالا مؤثر هستند.

۴- موز:

گاه ممکن است فشار خون بالا به سبب مصرف بیش از حد نمک و نتیجتاً دریافت بیش از سدیم بروز یابد. از این رو می‌توان با مصرف موز، که از پتاسیم بالایی برخوردار است، تا حدودی اثرات سدیم را خنثی کرد. لذا حتماً موز را در زمره‌ی میوه‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنید قرار دهید.

۵- کرفس:

یک ترکیب که آن را با نام ۳-N-butylphthalide می‌شناسند در کرفس وجود دارد که می‌تواند با آرام ساختن عروق خونی موجب پایین آمدن فشار خون شود. افزون بر این به واسطه‌ی خوردن کرفس استرس کاهش می‌یابد و، از آن‌جا که استرس در افزایش فشار خون نقش دارد، از این راه نیز کرفس می‌تواند موجب پایین آمدن فشار شود. پس با افزودن یک ساقه کرفس به سبد غذایی روزانه می‌توان یک گام دیگر به سوی فشارخون متناسب پیش رفت.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا