دانستنی‌های سلامتی

درمان های پوستی که نباید در خانه روی پوستتان انجام دهید

درمان های پوستی که نباید در خانه روی پوست تان انجام دهید
۰

همه دوست دارند پوستی صاف، یک دست، درخشان و بدون لک داشته باشد. ولی باید بدانید استفاده از درمان های پوستی فقط باید زیر نظر پزشک و در مطب انجام شود. امروز نت نوشت حقیقتی را برای شما افشا می کند: متخصصان پوست این ۵ کار را روی پوست خودشان در خانه انجام نمی دهند و این درمان های پوستی که نباید در خانه روی پوستتان انجام دهید را به شما معرفی می کند.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی برای پوست و درمان مشکلات پوستی را بشناسید

درمان های پوستی که نباید در خانه روی پوستتان انجام دهید

پیلینگ (Peeling)

پیلینگی یکی از درمان های پوستی که نباید در خانه روی پوستتان انجام دهید است. پیلینگ به معنای پوست اندازی است که با استفاده از ترکیبات خاصی مثل اسیدهای میوه یا گیاهان پوست تحریک می شود تا سریع تر سلول های مرده از بین رفته و سلول های جدید جایگزین شوند. به طور طبیعی پوست این کار را انجام می دهد ولی پزشک متخصص پوست با مواد شیمیایی باعث سریع تر شدن این فرآیند می شود. از آن جا که این روش با مواد شیمیایی صورت می گیرد حتما باید زیر نظر متخصص و در مطب انجام گیرد. زیرا متخصص با توجه به نوع پوست و سن بیمار و در محیطی بهداشتی این کار را انجام می دهد و در صورت بروز هر مشکلی به راحتی می تواند اوضاع را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا (Milia) با انواع ماسک های طبیعی

مرطوب کننده همراه با کلاژن

کلاژن سازی باعث جوان شدن پوست می شود. متخصصان پوست اعتقاد دارند مولکول کلاژن پوست آن قدر پیچیده است که تنها با یک کرم مشکل آن برطرف نمی شود. در واقع شما با یک کرم کلاژن پوست فقط روی پوستتان را با یک کرم گران قیمت پوشانده اید.

بیشتر بخوانید: مزایای بوتاکس که باید بدانیم

اسکراب ها یا پاک کننده های ساینده پوست

درمان های پوستی که نباید در خانه روی پوستتان انجام دهید

درمان های پوستی که نباید در خانه روی پوستتان انجام دهید

این هم یکی دیگر از درمان های پوستی که نباید در خانه روی پوستتان انجام دهید است. خیلی ها به دلیل داشتن آکنه و جوش های سرسیاه از این نوع اسکراب ها استفاده می کنند. ولی صرف داشتن یک پوست جوش دار نباید شما را به طرف استفاده از این محصولات بکشاند. حتی ممکن است نتیجه برعکس شود. یعنی هم جوش ها بدتر شود هم جوش های سرسیاه از بین نرود. از طرف دیگر با تحریک پوست ممکن است جوش های بیشتری بیرون بریزد یا حتی بدتر لکه ها یا عفونت هایی نیز به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی

میکرونیدلینگ (microneedling)

یک گوی پر از سوزن های ریز که با حرکت دادن روی پوست صورت باعث گردش بیشتر جریان خون و کلاژن سازی پوست می شود. ولی از آن جا که پوست به وسیله سوزن ها تحریک و سوراخ های ریزی ایجاد می شود امکان عفونت وجود دارد. بنابراین میکرونیدلینگ حتما باید در مطب زیر نظر پزشک متخصص در یک محیط بهداشتی صورت گیرد و از درمان های پوستی که نباید در خانه روی پوستتان انجام دهید می باشد.

بیشتر بخوانید: ماسک برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی

لوفا  (loofah)

لیف ها یا صابون هایی حاوی ذرات ریز که مثل اسکراب عمل می کند. یعنی با سایش لایه بیرونی پوست روند افتادن سلول های مرده را سریع تر می کند. ولی در خیلی از موارد باعث تحریک، سوزش و اگزما می شود.

میکرونیدلینگ و پیلینگ را حتما زیر نظر پزشک در مطب انجام دهید. برای استفاده از اسکراب، لوفا و کرم های کلاژن ساز در خانه حتما اول با یک متخصص پوست مشورت کنید. یادتان باشد فن آخر کوزه گری را همیشه به ما یاد نمی دهند.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی کهیر و خارش و قرمزی پوست

بیشتر بخوانید: علل و درمان طبیعی جوش صورت و راهنمای جامع رهایی از جوش

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا