دانستنی‌های سلامتی

درمان کبد چرب با گیاهان دارویی و مواد غذایی قدرتمند

درمان کبد چرب با گیاهان دارویی

کبد چرب از امراضی است که بیشتر افراد به خصوص آقایان به آن مبتلا هستند. زمانی که متوجه این بیماری می شوید با یک تغذیه مناسب می توانید آن را تا حدی درمان کنید.

۴+

یکی از بهترین راه ها، درمان کبد چرب با گیاهان دارویی و مواد غذایی و در پیش گرفتن رژیم غذایی موثر و سبک زندگی سالم است. علائم کبد چرب می تواند خستگی، کاهش وزن، از دست دادن اشتها، تهوع، ادرار تیره و لکه های پوستی در زیر گردن باشند. جمعیت مبتلایان به کبد چرب هر ساله رو به افزایش است و نیاز مبرم به درمان کبد چرب اجتناب ناپذیر. بیماری های کبد از یک تغذیه نامناسب و به خصوص مصرف الکل نشات می گیرد. بیشتر اختلالات کبدی سبب افزایش وزن و در نهایت چربی کبد می شود. افرادی که به داشتن کبد چرب مشکوک هستند با بررسی یک سری علائم می توانند جهت اطمینان بیشتر به آزمایشات بپردازند.  با کنترل تغذیه و تغییراتی در شیوه زندگی می توان کبد چرب را تا حد قابل توجهی درمان کرد. این بار در نت نوشت شما را با مواد غذایی که می تواند برای درمان کبد چرب مفید باشد آشنا می کنیم.

بیشتر بخوانید: علت کبد چرب چیست؟ کبد چرب یک بیماری پنهان ولی بسیار خطرناک!

بیشتر بخوانید: مواد غذایی دوستدار کبد

درمان کبد چرب با گیاهان دارویی و مواد غذایی قدرتمند

لیمو

لیمو ترش را می توان یک شوینده داخلی و درمان کبد چرب به حساب آورد. این میوه به راحتی می تواند به نظافت کبد بپردازد. لیمو در تولید صفرا تاثیر مثبت دارد و این مسئله سبب هضم بهتر غذا می شود. میزان آنتی اکسیدان در لیمو بسیار بالا بوده و ویتامین C آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ترکیب naringenin در لیمو ترش کمک می کند تا التهابات در کبد کاهش یابند. در صورتی که لیمو ترش همراه با زنجبیل مصرف شود بسیار سودمند تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: دشمنان کبد خود و عوامل خطر ساز برای کبد را بشناسید!

بیشتر بخوانید: ارتباط کبد با پوست صورت چیست؟

زنجبیل

درمان کبد چرب

زنجبیل برای درمان کبد چرب و از بین بردن سموم و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. این ریشه پر خاصیت از پیشرفت عفونت و بیماری ها در بدن جلوگیری می کند. چای زنجبیل یا شیرینی زنجبیلی را در رژیم غذایی خود قرار دهید و یا اینکه ادویه آن را در پخت و پز مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: استامینوفن برای کبد دشمن درجه یک است، از آن دوری کنید!

بیشتر بخوانید: علائم کبد چرب و درمان های طبیعی آن

چغندر

چغندر یکی از بهترین مواد غذایی برای تغذیه خون و درمان کبد چرب با گیاهان دارویی شناخته شده است. این گیاه به دلیل دارا بودن بتایین بالا از کبد محافظت کند. با پیشرفت تجمع چربی در کبد های چرب غیر الکلی حالت NAFLD (استئاتوهپاتیت غیر الکلی) در کبد رخ می دهد که با کمک چغندر می توان به سم زدایی و از بین بردن چربی ها بسیار کمک کرد. چغندر به کبد کمک می کند عملکرد دفاعی خود را بالا ببرد و چربی ها را نابود کند.

بیشتر بخوانید: بالا بودن آنزیم‌ های کبدی در آزمایش آنزیم های کبدی نشانه چیست؟

زردچوبه

این ادویه قدرتمند از بهترین گزینه ها برای درمان کبد چرب با گیاهان دارویی به شمار می رود. زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بسیار بالایی است که در کاهش التهابات و بیماری های گوارشی بسیار قوی عمل می کند. زرد چوبه با خاصیت سم زدایی قوی که دارد عملکرد کبد را بهبود می بخشد و در درمان کبد چرب بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: کرم کبد چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

روغن سیاه دانه

تحقیقات نشان داده اند که روغن سیاه دانه بهترین دارو برای درمان کبد چرب با گیاهان دارویی برای بیماران مبتلا است. به دلیل آنکه می توانند عوارض و پیشرفت بیماری کبد چرب را کاهش دهند. روغن سیاه دانه در سرعت بخشیدن به روند درمان کبد چرب بسیار تاثیر دارد. افرادی که متوجه اختلالات کبد و کبد چرب می شوند می توانند با استفاده از این روغن به سرعت از پیشرفت چربی در کبد جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: سم زدایی کبد با این مواد غذایی معجزه آسا به آسانی امکانپذیر است

سبزیجات خام

مواد مغذی موجود در سبزیجات خام برای قرن هاست که به عنوان بهترین دارو برای درمان کبد چرب مورد استفاده قرار می گیرد. سبزیجات کمک می کنند تا مواد مغذی عملکرد بهتری در بدن ارائه دهند. ترک مصرف الکل و استفاده از مواد مغذی و کاملا طبیعی نام برده و استفاده از کمتر از فست فودها در سلامتی بدن به خصوص سلامتی کبد تاثیر فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: نشانه های اختلال کبد و علائم کبد سمی

گیاه خار مریم

درمان کبد چرب خار مریم

درمان کبد چرب

خار مریم در بازسازی سلول های کبد، درمان کبد چرب و همچنین سم زدایی بدن کمک کننده است. برخی تحقیقات نشان داده اند که این گیاه می تواند حتی در درمان سرطان کبد نیز موثر باشد! اگر از خارمریم برای درمان کبد چرب با گیاهان دارویی استفاده می کنید بدانید راه را درست رفته اید!

بیشتر بخوانید: خواص خارمریم برای پاکسازی کبد

قاصدک

گل قاصدک برای سم زدایی و بهبود عملکرد کبد و درمان کبد چرب با گیاهان دارویی بسیار موثر است. قاصدک یک ادرار آور طبیعی است که علاوه بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش، به سم زدایی سریع کبد نیز کمک می کند.

بیشتر بخوانید: خواص گیاه قاصدک برای سم زدایی کبد، ریه ها و پیشگیری از سرطان کبد

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا