اخبار تکنولوژی

دروغ هایی که شرکت های تولید کننده گوشی موبایل به مخاطبان می گوید

حتما می دانید که قبل یا بعد از معرفی گوشی ها معمولا Benchmarks های قابل مشاهده که شامل اعدادی همیشه بالاتر از قبلی ها هستند در اینترنت قرار می گیرد. نکته ای نباید فراموش کنید این است که تا کنون چندین بار مشخص شده که شرکت های تولید کننده این اعداد را دستکاری می کنند یا با رواش های خاص ابزارهای تعیین این اعداد و ارقام را به هدف خود نزدیک می کنند. زیاد به اعداد و ارقام توجه نکنید و این را بدانید پردازنده یک دستگاه باید با توجه به ابعاد صفحه نمایش و خیلی چیز های دیگر متناسب باشد تا بتواند بدون اندکی تاخیر برنامه های مورد نظر شما را باز کند!

۰

خوب میدانیم که شعار های تبلیغاتی همیشه مملو از غلو های سیاست مدارانه ای هستند که تنها برای بازار گرمی از سوی شرکت های تولید کننده محصولات عنوان می شوند. از جمله شرکت های پر سروصدای کنونی و پر مخاطب کمپانی های عظیم سازنده گوشی های تلفن همراه هستند. این شرکت ها با بزرگ نمایی یا دروغ هایی که تنها و تنها ادعا هایی پوشالی هستند و با هدف فروش بیشتر محصولاتشان به عرصه رقابت پا می گذارند. با شما به بررسی این حقیقت های جالب خواهیم پرداخت.

باتری: یک ساعت شارژ کنید و ۱۲ ساعت ویدئو ببینید!

شرکت ژاپنی و معظم سونی از جمله شرکت هایی است که در این زمینه همیشه ادعاهای جالبی دارد. سونی همیشه اسرار دارد که گوشی هایش برای ۲ روز کاری با استفاده معمولی کارایی دارند. ما با تست یکی از پر مخاطب ترین محصولاتش Xperia M5 در حالی که تنها صفحه نمایش گوشی در طول مدت عدم اتصال به شارژر ۳ و نیم ساعت روشن بود شاهد ۴۴٫۵ ساعت فعالیت دستگاه بودیم که این عدد بیش از ۹۲٫۷ به گفته سونی نزدیگ است!

همین چند وقت پیش بود که با معرفی Xperia X سونی اعلام کرد که بهبود بسیاری در کارایی گوشی های نسل جدیدش به وجود اورده و این بهبود دستگاه های جدید را نسبت به قبلی ها غیر قابل مقایسه خواهد کرد، در حالی که تست های انجام شده نشان از همان روند قبلی دارد البته نباید از حق گذشت که با اندکی بهبود! تصاویر نموداری زیر توسط سونی ارائه شده که بدون داشتن معیار صحیحی قصد دارد از بهبود مدت زمان یک سیکل باتری در Xperia X خبر دهد.

sony-battery-life-graph-w782

متاسفانه از یزرگترین دردسر های گوشی های کنونی همین جریان باتری ها و ضعف و ناتوانی انهاست، شرکت ها هم با سروصدای فراوان هر بار طی معرفی محصول جدید اعلام می کنند که این مشکل برای همیشه با این محصول مرتفع شده در حالی که با تعداد فراوانی بهبود نرم افزاری و سخت افزاری تنها و تنها یکی دو ساعت به عمر باتری دستگاه اضافه کرده اند.

exynos-w782

پردازنده ها: آیا چیزی که در واقعیت اتفاق می افتد، باز شدن سریعتر برنامه هاست ؟

حتما می دانید که قبل یا بعد از معرفی گوشی ها معمولا Benchmarks های قابل مشاهده که شامل اعدادی همیشه بالاتر از قبلی ها هستند در اینترنت قرار می گیرد. نکته ای نباید فراموش کنید این است که تا کنون چندین بار مشخص شده که شرکت های تولید کننده این اعداد را دستکاری می کنند یا با رواش های خاص ابزارهای تعیین این اعداد و ارقام را به هدف خود نزدیک می کنند. زیاد به اعداد و ارقام توجه نکنید و این را بدانید پردازنده یک دستگاه باید با توجه به ابعاد صفحه نمایش و خیلی چیز های دیگر متناسب باشد تا بتواند بدون اندکی تاخیر برنامه های مورد نظر شما را باز کند!

AndroidPIT-Huawei-Kirin-950-AnTuTu-benchmark-w782
راستش را بخواهید از میان انبوه شعار های تبلیغاتی این جمله از سوی شرکت تایوانی برای محصول جدیدش HTC 10 به نظرم صادقانه آمد “things just work brilliantly.”

مجموعه ای پر سروصدا ولی بی معنا

همین ۲ یا ۳ ماه پیش بود که در کنگره موبایل بارسلونا شرکت شیائومی Mi 5 را رونمایی کرد. در جلسه که با حضور Hugo Barra در لندن برگزار شد در جمع مدعوین بسیار زیاد حاضر در جلسه Hugo Barra اعلام کرد که بدنه Mi 5 در دو نسخه یکی از شیشه و دیگری از سرامیک طراحی شده، سرامیک پیاده شده در این دارای ۸ سطح از جئوگرافی است! شاید باور نکنید، این جمله با تشویق بی امان حاضرین در جلسه همراه بود، در صورتی که هنوز هم نمیدانیم این سطوح چه هستند و اصلا چه کاربردی دارند!

xiaomi-mi-5-hardness-w782

البته در ادامه با عنوان اینکه این اطلاعات تنها به مقاومت بدنه دسگاه مرتبط است جریان را جمع و جور کردند، به گفته آنها بدنه سرامیکی این دستگاه از فولاد هم سخت تر است، رقیبش در نرمی هم کمتر از الماس نیست! البته اگر نمیدانید این بمباران اطلاعاتی چه نقشی در بازاریابی های مدرن دارد، حتما پیشنهاد می کنم راجع به ان بیشتر مطالعه کنید!

به تازگی هم هواوی گوشی جدیدش با نام Huawei P9 Plus را معرفی کرد و در لیست مخصات اعلام شده هم گفته می شود که این دستگاه از سنسور اثر انگشت چهار سطحه بهره می برد!
این ۴ سطح بودن کاربرد امنیتی دارد؟ یا این سنسور از ۴ لایه تشکیل شده؟ پاسخ این سوال کمی نا مشخص است! وقتی حرف از ۴ سطحه بودن سنسور می شود حتما خوب است 😉 پیشنهاد می کنیم توقع بیشتر از نسل های قبلی از این سنسور نداشته باشید و تنها به خوب کار کردن آن دل ببندید 😉

androidpit-huawei-p9-plus-dual-camera-w782

Huawei همچنین در محصول جدیدش شرکت لایکا را به عنوان سازنده لنز های سری جدید دوربینایش معرفی کرد و این همکاری را “جفت شدن تاریخی” خواند، همکاری که به گفته هواوی فرآیند دوربین های دیجیتال را دگرگون کند! نکته جالب اینکه هواوی دم از همکاری با شرکت لایکا می زند و اعلام کرده که لنز تعبیه شده در P9 با افتخار دارای گواهینامه لایکا است! خب این یک بدیهی است شرکتی که خودش در تولید محصولی نقش دارد بدون شک گواهی نامه ان را نیز به امضاء خواهد رساند!

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    مهدی

    ۱ آذر ۱۳۹۵ at ۱۵:۱۳

    “Hugo Barra اعلام کرد که بدنه Mi 5 در دو نسخه یکی از شیشه و دیگری از سرامیک طراحی شده، سرامیک پیاده شده در این دارای ۸ سطح از جئوگرافی است!”
    این جمله که باعث سردرگمی نویسنده گرامی این مطلب شده است ، مربوط میشود به مقیاس موس که جهت تعیین سختی کانی ها بکار می رود و از ۱ تا ۱۰ شماره گذاری می شود. در این مقیاس سختترین جسم با سختی ۱۰ الماس بوده و نرمترین جسم با سختی ۱ تالک می باشد. سختی فولاد ۴ و چینی بدون لعاب ۷ می باشد. اگر دقیقتر نگاه کنیم این طبقه بندی با خراشیدن یکی بر روی یکی دیگر محاسبه می شود و منظور آقای بارا از سختی موردنظر ، مقاومت بدنه گوشی در برابر خش پذیری میباشد و بین توپاز و کروندم (با سختی های ۷ و ۹) قرار میگیرد که بسیار قابل توجه و تحسین برانگیز می باشد … باتشکر

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا