مد و فشن

در انتخاب هدیه انگشتر زنانه اسپرت به این نکات دقت کنید…

در انتخاب هدیه انگشتر زنانه اسپرت به این نکات دقت کنید...
۰

انگشتر زیوری است که همه خانم‌ها و دخترهای جوان از هدیه گرفتن آن خوشحال می‌شوند. شما می‌توانید انواع مختلف انگشتر را به دلایل گوناگون به دوست خود هدیه دهید و مطمئن باشید که او از پوشیدن آن نهایت لذت را خواهد برد. انگشترها اشکال و ظاهر متفاوتی دارند. یکی از استایل‌های انگشتر که امروزه به شدت در بین جوانان محبوب شده، انگشتر اسپرت است. انگشترهای اسپرت از نظر طراحی بسیار متفاوت هستند و این مزیت را دارند که مجبور نیستید آن را با لباس‌های خود ست کنید و با هر لباسی هماهنگ است. اگر تصمیم گرفته‌اید به دوست یا خواهر خود یک هدیه بدهید، انگشتر زنانه اسپرت یک گزینه عالی است. اما هنگام خرید انگشتر اسپرت زنانه باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب مناسب انجام دهید.

نکات راهنمای خرید انگشتر زنانه اسپرت

در انتخاب هدیه انگشتر زنانه اسپرت به این نکات دقت کنید:

استایل شخصی

استایل‌های متفاوتی برای انگشتر اسپرت وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید، اما استفاده از انگشترهایی که سبک شما را نشان می‌دهند، منطقی‌ترین حالت ممکن است. بنابراین اگر دوست شما به سبک مینیمالیستی علاقه دارد، انگشترهای کوچک ظریف را انتخاب کنید که بر خطوط تأکید دارند، اما اگر چیزی چشمگیرتر را ترجیح می‌دهد، می‌توانید به دنبال طرح‌های جالب‌تر و بزرگ‌تر باشید. در هر صورت، به یاد داشته باشید که هیچ روش درست یا غلطی برای پوشیدن انگشتر وجود ندارد.

اندازه انگشتر

انتخاب اندازه مناسب نکته بسیار مهمی ‌است که باید در انتخاب هدیه انگشتر زنانه اسپرت به این نکات دقت کنید، زیرا جنس بسیاری از انگشترهای اسپرت از فلزات یا غیرفلزاتی است که تغییر اندازه آن مشکل یا غیرممکن است. روش‌های مختلفی برای تعیین اندازه انگشتر وجود دارد که عبارتند از:

 بیشتر بخوانید:  عقیق‌های کلکسیونی: انگشتر عقیق کلکسیونی چه ویژگی‌هایی دارد!

انگشتان معمولاً صبح زود هنگام سرد شدن کوچک‌تر می‌شوند، بنابراین سعی کنید انگشتان را چندین بار در طول روز اندازه بگیرید

انگشتان معمولاً صبح زود هنگام سرد شدن کوچک‌تر می‌شوند، بنابراین سعی کنید انگشتان را چندین بار در طول روز اندازه بگیرید

  • استفاده از اندازه‌گیر

سایز انگشتر یک ورق پلاستیکی با اندازه‌های مختلف است. این سایزرها در مغازه‌های طلا و جواهر فروشی هم موجود هستند، زیرا اغلب از آن‌ها برای تعیین اندازه انگشت مشتریان استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید که انگشتر باید به راحتی جا بیفتد؛ یعنی آنقدر گشاد باشد که بتواند از انگشتان بیرون بیاید، اما آنقدر محکم باشد که روی انگشت باقی بماند.

  • استفاده از اندازه‌گیری‌های شخصی

مطمئن شوید که انگشتان دست را در پایان روز یا زمانی که گرم هستند اندازه بگیرید. انگشتان به طور معمول در طول روز تغییر اندازه می‌دهند و این تغییرات به فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید و همچنین آب و هوا و اینکه آیا نمک زیاد خورده‌اید یا نه بستگی دارد. انگشتان معمولاً صبح زود هنگام سرد شدن کوچک‌تر می‌شوند، بنابراین سعی کنید انگشتان را چندین بار در طول روز اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که دقیق‌ترین اندازه را دارید. برای اندازه‌گیری اندازه انگشت از نوار یا ریسمان خودداری کنید، زیرا احتمال خطا بسیار بالا است. اگر بعد از استفاده از سایزر انگشتر متوجه شدید که بین دو اندازه راحت‌تر هستید، همیشه اندازه بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

نگین انگشتر

انگشتر زنانه اسپرت می‌تواند حاوی نگین باشد یا نباشد. این موضوع به ترجیحات شخصی شما و کسی که می‌خواهید انگشتر را برای او بخرید، بستگی دارد. انگشترهای زنانه اسپرت نگین دار دارای طرح‌های فانتزی و جالب هستند که می‌توانید یکی از سنگ‌های زیر را برای آن انتخاب کنید.

  • زمرد

زمرد یکی از زیباترین سنگ‌های قیمتی برای استفاده در انگشتر است. انگشتر زمرد زنانه را هم می‌توانید با استایل اسپرت و هم با استایل سنتی و معمول پیدا کنید. زمرد یک سنگ گران قیمت به رنگ سبز شاد و سرزنده است که هر اندازه رنگ آن غنی‌تر و عمیق‌تر و در عین حال شفاف‌تر بوده و وضوح بالاتری داشته باشد، ارزش آن بیشتر است.

  • یاقوت کبود

یاقوت کبود یکی دیگر از سنگ‌های قیمتی گرانبها و بسیار زیبا و پرطرفدار است که در رنگ‌های مختلف شامل آبی، زرد، سبز، نارنجی، بنفش و مشکی قابل مشاهده است. محبوب‌ترین رنگ یاقوت کبود، آبی عمیق و غنی با اشباع خوب است، اما رنگ‌های دیگر آن هم از محبوبیت بالایی برخوردارند. در حقیقت یاقوت کبود گران‌ترین و محبوب‌ترین سنگ آبی رنگی است که در انگشتر به کار برده می‌شود. شما می‌توانید انگشترهای زنانه اسپرت بسیار زیبایی با این سنگ قیمتی پیدا کنید و از تنوع رنگ و طرح آن‌ها لذت ببرید.

  • یاقوت سرخ

یاقوت سرخ مانند یاقوت کبود نوعی کروندوم معدنی شامل اکسید آلومینیوم و عناصر دیگری است که در این میان کروم مسئول ایجاد رنگ قرمز است. یاقوت سرخ می‌تواند از صورتی تا قرمز آتشین و عمیق تنوع رنگ داشته باشد، اما مشخصه آن داشتن رنگ قرمز است. هر کروندوم دیگری که رنگی غیر از قرمز داشته باشد، یاقوت کبود به حساب می‌آید. یاقوت سرخ یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی جهان است که رنگ سرخ آن یادآور عشق آتشین بوده و به همین دلیل می‌تواند هدیه بسیار خوبی برای نامزد یا همسر شما باشد.

 بیشتر بخوانید:  چرا بهتر است ایرانیان انگشتر عقیق دست کنند؟!

یاقوت سرخ یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی جهان است که رنگ سرخ آن یادآور عشق آتشین است.

یاقوت سرخ یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی جهان است که رنگ سرخ آن یادآور عشق آتشین است.

  • سیترین

سیترین یک گوهر زیبا و یک سنگ نیمه قیمتی به رنگ زرد و نارنجی- قرمز است که نوعی کوارتز به شمار می‌آید. اگرچه کوارتز یکی از فراوان‌ترین سنگ‌های قیمتی روی پوسته زمین است، اما در حال حاضر به دلایل متعدد، سیترین طبیعی بسیار کمیاب است. سیترین بهترین سنگ برای انگشتر زنانه اسپرت است و می‌تواند در انگشتان دوست، همسر، نامزد یا خواهر شما جلوه باشکوهی داشته باشد. بنابراین از این سنگ زیبا غافل نشوید.

  • آمیتیست

آمیتیست نوع دیگری از کوارتز به رنگ بنفش است. بنفش از جمله رنگ‌هایی است که از دوران باستان نماد سلطنت و قدرت بوده است و هنوز هم یکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها در جواهرات بخصوص در انگشتر به شمار می‌آید. انگشتر دخترانه و زنانه اسپرت آمیتیست یک انتخاب عالی برای افراد مشکل پسند است.

جنس انگشتر

انگشتر زنانه اسپرت در جنس‌های مختلف در بازار موجود است، اما متداول‌ترین جنس‌هایی که انگشتر اسپرت زنانه با آن‌ها ساخته می‌شود، غیرفلزات و برخی فلزات غیرگرانبها هستند. پس در انتخاب هدیه انگشتر زنانه اسپرت به این نکات دقت کنید.

به خاطر داشته باشید که هنگام ارزیابی فلزات، قوی می‌تواند به معنای بادوام (مقاوم در برابر خرد شدن و شکستن) یا سخت (مقاوم در برابر خراش) باشد. در ادامه متداول‌ترین غیرفلزات و فلزاتی که انگشتر زنانه اسپرت با آن‌ها ساخته می‌شود را معرفی می‌کنیم:

  • تنگستن

تنگستن چهار برابر سخت‌تر از تیتانیوم و مقاوم در برابر خط و خش است. اگر به دنبال مقاومت بالا در برابر خراش و قیمت مناسب هستید، تنگستن بهترین گزینه است. با این حال، ممکن است کمی ‌شکننده باشد و احتمال خرد شدن آن در اثر ضربه وجود دارد. به همین دلیل، اندازه تنگستن را نمی‌توان تغییر داد.

  • سرامیک

سرامیک از نظر سختی در رتبه دوم بعد از تنگستن قرار دارد. سرامیک در صنعت جواهرات جدید است، بنابراین ممکن است استایل‌های آن در مقایسه با سایر فلزات کمی ‌محدودتر باشد. همچنین مانند تنگستن می‌تواند تا حدودی شکننده باشد، بنابراین نمی‌توان اندازه آن را نیز تغییر داد.

متداول‌ترین جنس‌هایی که انگشتر اسپرت با آن‌ها ساخته می‌شود، غیرفلزات و برخی فلزات غیرگرانبها هستند.

متداول‌ترین جنس‌هایی که انگشتر اسپرت با آن‌ها ساخته می‌شود، غیرفلزات و برخی فلزات غیرگرانبها هستند.

  • تیتانیوم

تیتانیوم از نظر قوی و در عین سبک و راحت بودن شهرت دارد. تیتانیوم خش برنمی‌دارد و اگرچه ممکن است با گذشت زمان علائم ساییدگی را نشان دهد، اما می‌توان آن را صیقل داد تا مجدداً مانند روز اول شود. تنها نقطه ضعف تیتانیوم این است که تغییر اندازه آن اگر غیرممکن نباشد، اما بسیار مشکل است.

  • استیل ضد زنگ

استیل ضد زنگ یک تازه وارد محکم و بادوام در صنعت طلا و جواهر است. اگر می‌خواهید یک انگشتر قوی و ضد حساسیت داشته باشید، اما نمی‌خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید، یک انتخاب عالی است. این فلز علائم ساییدگی را نشان می‌دهد، اما می‌توان آن را جلا داد. از نظر تغییر اندازه، برخی از جواهرسازان ممکن است نتوانند اندازه استنلس استیل را تغییر دهند، زیرا تجهیزات مناسب برای تغییر اندازه فلز را ندارند. در حالی که تغییر اندازه این فلز سخت است، اما تولیدکنندگان بزرگ باید بتوانند اندازه آن را تغییر دهند.

  • کبالت

کبالت به طور فزاینده‌ای در حال محبوب شدن برای انگشتر اسپرت زنانه اسپرت است. این ماده بسیار شبیه طلای سفید بوده، اما قوی‌تر و در عین حال مقرون به صرفه‌تر است. انگشتر کبالت مقاومت بسیار خوبی در برابر خراش دارد و در مجموع بسیار بادوام است. آنقدر بادوام که تغییر اندازه در اینجا هم امکان پذیر نیست.

  • سیلیکون

امروزه انگشتر سیلیکون به یک ‌ترند تبدیل شده و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. سیلیکون نوعی لاستیک انعطاف‌پذیر و در عین حال بسیار بادوام است. انگشتر سیلیکونی را می‌توان در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و بافت‌ها پیدا کرد. شما می‌توانید یک انگشتر سیلیکونی با رنگ و طرحی که با شخصیت شما یا کسی که انگشتر را برای او می‌خرید مطابقت دارد، انتخاب کنید و از آن نهایت لذت ببرید. همچنین می‌توانید سایه‌ای را انتخاب کنید که شبیه پلاتین، طلای زرد یا نقره‌ای باشد یا می‌توانید چیزی روشن‌تر و سرگرم کننده‌تر انتخاب کنید.این انگشتر را می‌توان هنگام مسافرت، رفتن به باشگاه ورزشی یا انجام کاری در خارج از منزل مانند پیاده روی استفاده کرد. برخی از افراد حتی با پوشیدن آن در محل کار احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

انگشتر کالایی است که می‌توان آن را به هر مناسبتی هدیه داد. این زیورآلات زیبا در انواع طرح‌ها و جنس‌ها موجود بوده و شما هیچ محدودیتی برای خرید ندارید، زیرا می‌توانید متناسب با هر سلیقه و بودجه‌ای خرید خود را انجام دهید. یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها برای انگشتر، انگشتر اسپرت است. اگر می‌خواهید یک هدیه برای دوست، خواهر یا نامزد خود خریداری کنید، انگشتر زنانه اسپرت یک انتخاب عالی است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا