آرت کیوسک

نمایش دستورالعمل های پرواز برای خدمه و خلبان اثری از فرهاد فزونی روی صحنه رفت

دستورالعمل های پرواز برای خدمه و خلبان

نمایش دستورالعمل‌های پرواز برای خدمه و خلبان به نویسندگی، کارگردانی و طراحی فرهاد فزونی، آهنگسازی برادرش فرشاد فزونی، با بازی پگاه آهنگرانی، مارین ون‌هولک، نکیسا بهشتی و با صدای صابر ابر بر روی صحنه رفت.

۱+

نمایش دستورالعمل های پرواز برای خدمه و خلبان به نویسندگی، کارگردانی و طراحی فرهاد فزونی، آهنگسازی برادرش فرشاد فزونی، با بازی پگاه آهنگرانی، مارین ون‌هولک، نکیسا بهشتی و با صدای صابر ابر از ۲۳ اردیبهشت در تماشاخانه ی پالیز روی صحنه رفته است و تا ۱۱ خرداد اجرا دارد.

فرهاد فزونی، کارگردان نمایش که همواره مهم ترین آرزویش اجرای تئاتر بوده است صاحب استودیوی تهران است و سال هاست که در این زمینه مشغول فعالیت حرفه ای است. او درباره ی مخاطب عقیده دارد که مخاطب کنونی می‌ تواند لذت، دروغ و Show-off اثر را درک کند و از همین رو باید در اثر به مجموعه ی مخاطبان توجه کرد. نمایش دستورالعمل های پرواز برای خدمه و خلبان از نظر او اجرای کنونی یک‌ پانزدهم متنی است که نگاشته بوده است که در تمرین کوتاه شده است و قرار است مخاطب را در کشف و شهودی شریک کند تا سعی به کشف آنان کند و از این کشف لذت برد.

مارین ون هولک (بازیگر هلندی نمایش) در نشست خبری اثر گفت: چهار سال پیش برای کار کردن به ایران آمدم. یکی از دلایل حضورم در ایران یافتن چیز بیشتر و کسب تجربه ی جدید بود. در این کار ما از خودمان می‌ پرسیدیم؛ تئاتر برای چه است و باید چگونه باشد؟ تئاتر زندگی است یا زندگی تئاتر؟ معتقدم تئاتر باید زندگی را زیر سؤال ببرد. روزی فرهاد از ما پرسید چرا باید زنده بمانیم. برای من روبه‌رو شدن با مرگ اهمیت دارد پس من به این فکر کردم که در زندگی خودم برای چه می‌ خواهم زنده بمانم و چقدر مانع لذت در زندگی خودمان می‌ شویم. پس با کمال میل در این پروژه حاضر شدم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا