دانستنی‌های سلامتی

علت باد کردن بدن چیست؟ چگونه می توان تورم بدن را درمان کرد؟

odem-cayiCertain Medications

علت باد کردن بدن ، نفخ معده، تورم در اندامها بخصوص پاها، پف کردن پلکها و صورت و خلاصه متورم شدن اعضا بدن از جمله عوارض مصرف داروها و یک سری عادات اشتباه است. زمانی که با پف صورت و یا ورم دست و پا مواجه می شوید احساس ناراحت کننده ای برای شما به وجود می آید.

۵+

علت باد کردن بدن ، نفخ معده، تورم در اندامها بخصوص پاها، پف کردن پلکها و صورت و خلاصه متورم شدن اعضا بدن از جمله عوارض مصرف داروها و یک سری عادات اشتباه است. زمانی که با پف صورت و یا ورم دست و پا مواجه می شوید احساس ناراحت کننده ای برای شما به وجود می آید. شاید همه موارد را به خوبی کنترل کنید و هیچ دلیل قانع کننده ای پیدا نکنید که علت باد کردن بدن من چیست ؟! این بار در نت نوشت شما را با علت باد کردن بدن و شیوه درمان آن آشنا می سازیم.

بیشتر بخوانید: علل ورم پا که بسیار خطرناکند و باید به سرعت درمان شوند

علت باد کردن بدن چیست؟

داروها

علت باد کردن بدن

داروها یک علت باد کردن بدن

برخی از داروهای تجویزی سبب احتباس آب می شوند که خود یک عارضه جانبی و علت باد کردن بدن به شمار می رود. یک سری از داروهای ضد افسردگی، بتا بلاکرها، داروهای ضد فشار خون و . . . موجب احتباس مایعات می شوند. نفخ نیز یکی دیگر از عوارض این دسته از داروها می باشد. ایبوپروفن و آسپرین نیز از داروهایی است که ممکن است احتباس مایعات را ایجاد کنند. در صورتی که از این دسته داروها مصرف می کنید و عوارض تورم در قسمت هایی از بدنتان را تجربه کردید با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: علل و درمان طبیعی ورم دست و پا و ادم محیطی

مصرف نمک

بدن به میزانی سدیم جهت تنظیم فشار خون و کنترل سطح مایعات در بدن نیازمند است. اما این نیاز به میزان بسیار جزئی و کم می باشد. در صورتی که رژیم غذایی شما حاوی میزان بالایی سدیم باشد، احتباس آب و نفخ از شایع ترین عوارض سدیم و علت باد کردن بدن است. افزایش وزن نیز می تواند همراه با مصرف بیش از نیاز سدیم به وجود آید. می توانید با افزودن عطر و طعم گیاهان طبیعی و ادویه جات مانند پونه کوهی، مریم گلی، فلفل به غذای خود مزه های خوب اضافه کنید. سعی کنید مصرف نمک را به حداقل میزان مورد نیاز برسانید تا مضرات آن شما را اذیت نکند.

بیشتر بخوانید: علل نفخ شکم غیر عادی در زنان

مشکلات قلبی

بیماری های قلبی از هر نوعی که باشد سبب احتباس مایعات در ناحیه پاها، قوزک پا و شکم می شوند. از جمله علائم شایع نارسایی های قلبی خستگی، ضربان قلب بالا، ضعف، سرگیجه و تنگی نفس می باشد. در صورتی که از این علائم رنج می برید شما نیاز به درمان مشکل قلبی و مراقبت های بهداشتی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: از بین بردن پف صورت با روش های سریع و موثر خانگی

هورمون

معمولا خانمها بیشتر از آقایون دچار نفخ و احتباس آب در ناحیه شکم می شوند. زنانی که دوران یائسگی را تجربه می کنند از این عارضه بیشتر رنج می برند. هورمون هی استروژن و پروژسترون از دسته  هورمون هایی هستند که نقش مهمی در احتباس مایعات ایفا می کنند.

یک علت باد کردن بدن افزایش هورمون استروژن و یا کاهش پروژسترون است که می تواند نفخ شدید در چرخه قاعدگی ایجاد کند. تغییرات هورمونی خانمها از روشهای بسیاری قابل اندازه گیری است که یکی از آنها نفخ و احتباس آب در ناحیه شکم است.

بیشتر بخوانید: درمان اختلالات هورمونی زنان با گیاهان دارویی

زندگی بی تحرک

اگر شما هم از آن دسته افرادی  هستید که بیشتر روز خود را نشسته اید،  احتباس آب یکی از عوارض سبک زندگی شما می باشد. زندگی بی تحرک سبب می شود مایعات در بدن راکد مانده و شما دچار تورم پا به خصوص مچ پا شوید. گردش خون در بدن نیاز به تحرک اعضا دارد و دوره های طولانی نشستن مانع این عمل می شود.

حرکات نرم و کوتاه ورزشی و یا یک پیاده روی سبک و یا استفاده از پله به جای آسانسور می تواند گردش خون را به طریقه کاملا طبیعی انجام دهد.

دانستن این چند علت باد کردن بدن به شما کمک می کند در صورتی که بدنتان دچار تورم های گاه و بی گاه می شود، دلیلش را پیدا کنید. ورزش روزانه و استفاده از یک رژیم غذایی کم نمک و کنترل  مصرف داروها شما را در کم کردن ورم پاها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: علت پف کردن صورت چیست؟ چرا صورتم پف می‌کند؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا