خودرو

دلیل نامگذاری شرکت پورشه توسط خود پورشه توضیح داده شد!!!

نامگذاری شرکت پورشه

هفته گذشته شرکت پورشه آلمان تصمیم گرفت در صفحه رسمی یوتیوب خود ویدئویی منتشر کرده و به توضیح دلیل گذاشتن نام ۹۱۱ روی سری خودروهای پورشه ۹۱۱ پرداخت. حال در ویدئویی جدید دلیل انتخاب نام کمپانی خود را توضیح می دهد.

۰

هفته گذشته شرکت پورشه آلمان تصمیم گرفت در صفحه رسمی یوتیوب خود ویدئویی منتشر کرده و به توضیح دلیل گذاشتن نام ۹۱۱ روی سری خودروهای پورشه ۹۱۱ پرداخت. حال در ویدئویی جدید دلیل انتخاب نام کمپانی خود را توضیح می دهد.

محصولات پر آوازه شرکت پورشه

محصولات پر آوازه شرکت پورشه

Ferdinand Porsche متولد ۳ سپتامبر ۱۸۷۵ در Maffersdorf آلمان که در سال ۱۹۳۱ به عنوان Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG شناخته می شد و در رشته مهندسی تحصیلات خود را به انجام رساند. اولین قرارداد کمپانی از سوی دولت آلمان برقرار شد که درخواست نمود یک فولکس واگن برای مردم ایجاد کند. در نهایت بیتل (همان فولکس قورباغه ای خودمان ) متولد شد. در سال ۱۹۳۹ اولین بیتل متولد شد و این در حالی بود که اولین خودرو پورشه چندین سال بعد روانه بازار شد و با شروع جنگ جهانی دوم اولویت هایی چون خودرو Kübelwagen وجود داشت.

 

 

براساس ویدئو آشکار شده نام پورشه در واقع از نام ترکی Boris که به معنای Bogoris یا همان گرگ یا پلنگ برفیست، می آید. پیش از آن که نام رسمی کمپانی به کار گرفته شود، مدیر طراحی  شرکت اتریشی دایملر در سال ۱۹۰۶ برای ۱۰ سالی به مدیریت کمپانی درآمد. او سال ۱۹۲۳ شرکت را ترک گفت و دلیل آن اختلافی با دیگران مدیران کمپانی برسر انتخاب مدل های آینده بود. چند ماه بعد او مدیر فنی Daimler Motoren Gesellschaft شد. اگر نام این شرکت برای شما جای تعجب داشته زیرا دایملر اتریشی بوده و سپس به بنز اتصال یافت و به برند آلمانی تبدیل شده است. در حال حاضر برند آن به عنوان دایملر AG شناخته می شود.

در سال ۱۹۲۹ وی شرکت دایملر را ترک کرد تا به Steyr Automobile بپیوندد. وی باری دیگر به اشتوتگارت بازگشت تا باری دیگر کمپانی خود را سر و سامانی داده و به بهبود آن ببخشد. این بود دلیل نامگذاری شرکت مطرحی چون پورشه.

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا