شبکه‌های اجتماعی

ده خبر و اتفاق پربازدیدترین در سال ۲۰۱۷ از دید گوگل و مردم دنیا

طبق آمار و ارقامی که دیروز گوگل در اختیار کاربران سرتاسر دنیا قرار داده است، اکنون می دانیم که کدام اخبار مورد توجه بیشتر مردم دنیا قرار داشته است!
طوفان ایرما، تیراندازی لاس وگاس، خورشید گرفتگی در امریکا، بالا رفتن قیمت بیت کوین و … چندین مورد دیگر در صدر جستجو های کاربران دنیا قرار داشته است.
با نت نوشت در ادامه همراه باشید تا تمامی اخبار مهم سال ۲۰۱۷ را بررسی کنیم:

۱+

در سال ۲۰۱۷ رخدادهایی مانند طوفان ایرما و تنش های میان ایالات متحده و کره ی شمالی جزو پر جستجو ترین مواردی است که توسط کاربران در گوگل جستجو شده این اطلاعات با توجه به آمار و ارقام نتایج جستجو که دیروز توسط گوگل ارائه شد قابل تامل و البته بررسی هستند.

در این بخش عناوین جستجوهایی را مشاهده خواهید کرد که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ رشد بیشتری داشته اند. پر تکرار ترین جستجوهای سال به شرح زیر است:

۱۰ . داکا

اعتراضات حامیان برنامه داکا جلوی کاخ سفید در نیویورک

اعتراضات حامیان برنامه داکا جلوی کاخ سفید در نیویورک

در روز ۵ سپتامبر تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دادستان کل جف شسنز برای لغو برنامه موسوم به اقدام معوق برای ورود در دوران کودکی (DACA) حدود یک میلیون مهاجر را در معرض اخراج قرار داده است.

این حرکت باعث عقب ماندگی دموکراتها و فعالان مهاجرت شد، اما توسط بسیاری از جمهوری خواهان و کسانی که معتقدند قوانین مهاجرت ایالات متحده تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده است است مورد استقبال قرار گرفت.

برنامه DACA هنوز بلاتکلیف است، زیرا کنگره هنوز در مورد یک راه حل قانونی دائمی توافق نکرده است. سناتور دموکرات دیک دوربین و سنای جمهوری خواه لیندزی گراهام در ماه سپتامبر مجددا طرحی را به تصویب رساندند، که به هیچ وجه مورد قبول واقع نشد.

۹ . خبر مربوط به زایمان زرافه

اولین زایمان یک زرافه در پارک نیویورک

اولین زایمان یک زرافه در پارک نیویورک

در ماه آوریل، یک ویدیو ۴۰ دقیقه ای از زرافه ای که در پارک حیوانات در نیویورک زایمان کرد، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. به طوری که حداقل ۱٫۲ میلیون نفر در حال تماشای فیلم زایمان در  یوتیوب بودند.
این اولین زایمان یک زرافه در پارک نیویورک بود.

۸ . طوفان ماریا

از این همه طوفان های وحشتناک در سال جاری، طوفان ماریا مرگبارترین حمله به کارائیب بود. نزدیک به سه و نیم میلیون نفر در این جزیره زندگی می‌کنند. آمار تلفات این طوفان بیش از ۱۰۰۰ نفر برآورد شده است.
بسیاری از ساکنین پورتوریکو هنوز بدون امکانات هستند، مقامات سعی در بازسازی شبکه برق این جزیره دارند که تقریبا به طور کامل نابود شده است.

۷ . طوفان Jose

طوفان Jose

طوفان Jose

طوفان Jose، که در اوایل ماه سپتامبر شکل گرفت، باعث تشکیل سیل و طوفان هایی شد که بخش هایی از جنوب آمریکا و جزایر مختلف در کارائیب را ویران کرد، حتی بنظر می‌رسید آسیب های جبران ناپذیری را به بار آورد که خوشبختانه، این طوفان در مرز های  بیرون از ساحل حرکت کرد تا از ایجاد صدمه بزرگی جلوگیری کند، اما باعث تخلیه ساکنین آن منطقه شد  و بادها و باران های شدیدی را برای باهاما، برمودا و بخشی از شرق آمریکا و کانادا به ارمغان آورد.

۶ . کره شمالی

جنگ لفظی ترامپ با کیم جونگ یون

جنگ لفظی ترامپ با کیم جونگ یون

جنگ لفظی ترامپ با کیم جونگ یون، رهبر کره شمالی، یکی از بزرگترین اتفاقات سال ۲۰۱۷ بوده است. تنش رو به افزایش بین دو دشمن، تهدید آنها به سخنان جنگ سرد و توسعه قدرت نظامی همچنان ادامه دارد. برنامه های هسته ای این دو کشور، باعث وحشت بسیاری از مردم اطراف اقیانوس آرام شده است، که سر آغاز یک جنگ هسته ای است.

۵ . افزایش قیمت بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین

محبوبیت بیت کوین در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است، زیرا ارزش آن همچنان سیر صعودی خود را طی می کند و از طرفی وعده ی رمزنگاری کردن ارز باعث پیوستن میلیون ها نفر به این تجارت هیجان انگیز شده است، که البته ریسک بالایی دارد.

۴ . طوفان هاروی

طوفان هاروی

طوفان هاروی

در ماه آگوست طوفان هاروی در جنوب تگزاس اتفاق افتاد که باعث زیر آب رفتن بخش های عظیمی از هوستون شد و هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.
گفته می شود این یکی از پر هزینه ترین بلایای طبیعی در تاریخ ایالات متحده آمریکا بود.

طبق گزارشات در بخش هایی از تگزاس بیش از ۹۰ سانتی متر باران باریده بود.

۳ . خورشید گرفتگی

 تماشای خورشید گرفتی توسط ترامپ بدون عینک های مخصوص

تماشای خورشید گرفتی توسط ترامپ بدون عینک های مخصوص

بعد از گذشت ۹۹ سال برای اولین بار در ۲۱ ام آگوست سال جاری خورشید گرفتگی در ایالت متحده آمریکا اتفاق افتاد، که لحظات وصف نشدنی را در این کشور به وجود آورد.

۲ . تیراندازی در لاس وگاس

تیراندازی در لاس وگاس

تیراندازی در لاس وگاس

در یک اکتبر مرد مسلحی از طبقه ۳۲ از بالای یک هتل در لاس وگاس شروع به تیر اندازی به طرف مردم کرد. ۵۸ نفر در آن حادثه کشته شدند و بیش از ۵۰۰ تن دیگر که در یک کنسرت موسیقی جمع شده بودن را  زخمی کرد. این مرگبار ترین تیراندازی در طول تاریخ ایالت متحده  آمریکا بود.

۱ . طوفان ایرما

طوفان ایرما

طوفان ایرما

طوفان ایرما قوی ترین طوفان ثبت شده در اقیانوس اطلس، خارج از کارائیب و خلیج مکزیک بود که باعث ایجاد  بادهای بسیار شدید با سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت شد، این طوفان باعث ترک صدها هزار نفر از  خانه های خود در کارائیب و جنوب ایالات متحده شد و همچنین بیش از ۱۰۰ نفر کشته بر جای گذاشت.
شدت طوفان در ایالات متحده و همچنین میزان تخریب گسترده آن بقدری بود که باعث شد این خبر صدر پربازدیدترین اخبار در نتایج جستجوها  سال ۲۰۱۷ قرار بگیرد.

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا