تلفن همراه

بررسی دوربین نوکیا ۸ ؛ قابلیت Bothie چه مقدار به کار خواهد آمد؟!

دوربین نوکیا ۸

بعد از اینکه هفته های گذشته در دو پست جداگانه به معرفی گوشی نوکیا ۸ و همچنین مقایسه نوکیا ۸ با آیفون۷ پرداختیم، در این پست قصد داریم که تجربه اولین استفاده از دوربین نوکیا ۸ را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با بررسی دوربین نوکیا ۸ با نت نوشت همراه باشید.

۰

بعد از اینکه هفته های گذشته در دو پست جداگانه به معرفی گوشی نوکیا ۸ و همچنین مقایسه نوکیا ۸ با آیفون۷ پرداختیم، در این پست قصد داریم که تجربه اولین استفاده از دوربین نوکیا ۸ را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با بررسی دوربین نوکیا ۸ با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ ، آیا پرچمدار نوکیا در مقابل آیفون حرفی برای گفتن دارد؟

نوکیا 8

نوکیا ۸

نکات مثبت نوکیا ۸ :

  • قابلیتی به نام Bothie  در دوربین نوکیا ۸ که قادر است به صورت همزمان اقدام به فیلم برداری و عکس برداری با دوربین عقب و جلو نماید.
  • لنز مونوکروم دوربین با کیفیت بسیار بالا
  • اندروید تقریباً خالص
  • عملکرد بسیار سریع و لذت بخش
  • زیبایی بسیار چشم نواز رنگ مسی گوشی

نکات منفی نوکیا ۸ :

  • طراحی نه چندان زیبا
  • ساده به نظر رسیدن گوشی با چشم پوشی از قابلیت Bothie

بیشتر بخوانید: بررسی LG V30 ، بازگشت سری V با طراحی خیره کننده!

بعد از اینکه حدود نه ماه از زمان به وجود آمدن شرکت HMD میگذرد، این شرکت موفق شده است که نه گوشی را با نام نوکیا به بازار عرضه کند. بعد از مدت ها انتظار طرفداران برای دیدن گوشی پرچمدار با نام نوکیا، سرانجام HMD گوشی نوکیا۸ را که دارای سخت افزاری قدرتمند، دوربین با کیفیت و سیستم عامل اندروید است را به عنوان پرچمدار نوکیا معرفی کرد.

نوکیا 8

نوکیا ۸

شرکت تازه تأسیس HMD با توجه به خرید لایسنس یا حق استفاده از نام تجاری “نوکیا” با سرعت تمام در حال پیش روی به جلو است. البته موفقیت HMD را باید در تصمیم های صحیح این شرکت در همکاری با شرکت هایی همچون کوالکام، گوگل و زایس جست و جو کرد.

نام نوکیا همیشه با ارائه دوربین های با کیفیت مترادف بوده است. زیرا شرکت آلمانی زایس وظیفه تولید لنز دوربین های محصولات نوکیا را بر عهده داشته است.  اگرچه لنزهای زایس همیشه کیفیت بسیار بالایی داشته، اما دلیل اینکه ما برای استفاده از دوربین نوکیا ۸ هیجان زده ایم این لنزها نمی باشد. بلکه ویژگی قابل توجه دوربین نوکیا، قابلیتی است که Bothie نام داشته و امکان ضبط ویدئو به صورت همزمان با دوربین جلو و عقب را برای شما به ارمغان آورده و صفحه نمایش نیز نتیجه نهایی را تنها در یک تصویر به نمایش میگذارد. هر دو دوربین ۱۳مگاپیکسل کیفیت داشته و از قابلیت فوکوس اتوماتیک پشتیبانی میکنند.

بیشتر بخوانید: مروری بر مشخصات Mi Mix 2 ؛ پرچمدار زیبا و بدون حاشیه شیائومی به نسخه دوم رسید!

نوکیا 8

نوکیا ۸

سوالی که مطرح بوده این است که آیا این ویژگی میتواند نظر اشخاص را به خود جلب کند یا خیر؟ خانم کاترینا کارلاس مسئول بازاریابی محصولات HMD در این رابطه میگوید: “در ابتدا مقاومت بسیاری برای عدم استفاده از این قابلیت وجود داشت. اما بعد از شرح دوباره این قابلیت برای مسئولین، همه به اتفاق نظر خواستار حضور این ویژگی در گوشی بودند و اعتقاد داشتند که استفاده از Bothie تصمیم درستی است.

تصمیم به استفاده از این قابلیت، سبب شد تا زمان در نظر گرفته شده برای توسعه، از زمان پیش بینی شده بیشتر شود. دو دوربین در ابتدا با مشکل گرم شدن بیش از حد مواجه بودند. اما با کمک پردازنده کوالکام و همچنین استفاده از یک لوله خنک کننده مسی در نهایت بر این مشکل چیره شدیم.”

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Note 3 ؛ برادر بزرگتر برای شیائومی Mi 6 با پردازنده‌ای متفاوت

نوکیا8

نوکیا ۸

دو دوربین عقب نوکیا ۸ به لنزهای رنگی و مونوکروم مجهز بوده و دو تصویر دریافت نموده را برای ارائه یک تصویر با کیفیت بالاتر، با یکدیگر ترکیب میکنند. رابط کاربری دوربین بسیار ساده بوده و از آیکون های بسیار ساده برای تنظیمات مختلف آن استفاده شده است. از همه مهمتر قابلیت Facebook Live و Youtube Live در نظر گرفته شده برای این بخش است. با استفاده از قابلیت Bothie قادر خواهید بود تا ویدئوهای خود را به ساده ترین شکل و به صورت زنده با دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Mi A1 ؛ آیفون ۷ به سبک چینی ها و البته با قیمت مناسب!

نوکیا8

نوکیا۸

تصاویر گرفته شده توسط لنزهای مونوکروم، رنگی، لنز دوگانه و همچنین حالت Bothie، در دوربین نوکیا ۸ همگی از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار بودند. به خصوص عکس های گرفته شده با لنز مونوکروم که کیفیت آنها شما را به وجد خواهد آورد. همانطور که پیشتر اشاره شد، رابط کاربری و سیستم عامل نوکیا ۸ بسیار ساده بوده و آن هم به دلیل استفاده از نسخه تقریباً خالص اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ میباشد که تغییراتی جزئی را داشته است.

بیشتر بخوانید: بررسی Moto X4 ، میان‌رده ای قدرتمند با ویژگی‌هایی قابل توجه!

نوکیا8

نوکیا ۸

از دوربین نوکیا ۸ که که بگذریم، بسیار خوشحال هستیم که سرانجام نوکیا گوشی پرچمدار که توانایی رقابت با سایر رقبا را دارد معرفی کرده است.

رنگ مسی گوشی بسیار پر زرق و برق و چشم نواز است و انحناهای چهار گوشه نوکیا ۸ در دست گرفتن آن را بسیار راحت میکند. اگرچه صفحه نمایش تنها ۵٫۳ اینچ اندازه دارد، اما اندازه کلی گوشی بلندتر از حد انتظار بوده و می شود دلیل این نتیجه گیری ما را گوشی های بدون حاشیه سامسونگ و ال جی دانست که توقعات ما را بالا برده اند!

بیشتر بخوانید: گوشی انعطاف پذیر hybrid Royole ؛ با تکنولوژی گوشی‌های انعطاف پذیر آشنا شوید!

نوکیا8

نوکیا۸

صفحه نمایش نوکیا ۸ دارای کیفیت QHD با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۵۶۰ بوده و پردازنده آن از نوع اسنپدراگون ۸۳۵ میباشد. همچنین مقدار رم آن ۴ گیگ و حافظه داخلی آن ۶۴ گیگ بوده که با استفاده از یک کارت MicroSD قادر به افزایش حافظه گوشی خواهید بود. بلوتوث نسخه ۵، محافظ صفحه نمایش گوریلاگلس ۵ و باتری ۳۰۹۰ میلی آمپر ساعتی، از دیگر خصوصیات این گوشی است.

نوکیا 8

نوکیا ۸

Bothie برای افراد خاصی چشمگیر بوده و نمیتوان آن را خصوصیتی قابل توجه برای تمام افراد دانست! اما چیزی که سبب میشود بیشتر افراد به سوی این گوشی کشیده شوند، قابلیت Live این گوشی بوده که برای کسانی که خواهان خوش گذرانی بیشتری با دوستانشان در فضای مجازی هستند، خصوصیتی قابل توجه است.

نوکیا 8

نوکیا ۸

با تمام این نکات، ظاهراً از نظر نوکیا این ویژگی آنقدر قابل توجه بوده که ارزش سرمایه گذاری هنگفت بر روی آن وجود داشته باشد. نظر شما چیست؟ دیدگاه خود را در مورد نوکیا۸ و قابلیت دوربین این گوشی با ما به اشتراک بگذارید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا