رپرتاژ آگهی

راه های درمان قوز بینی با جراحی بینی یا رینوپلاستی

۰

عامل اصلی که شکل پشت بینی را تعیین می کند، ژنتیک است. اغلب، قوز از والدین یا بستگان دورتر به فرزندان به ارث می رسد. گاهی اوقات این ویژگی مشخصه یک ملیت خاص است. اما دلایل زیادی وجود دارد که به وراثت بستگی ندارد.

صدمات، غضروفی که پشت بینی را تشکیل می دهد بسیار نازک است. حتی ضربات خفیف به این ناحیه می تواند رشد بافت پاتولوژیک را تحریک کند. اغلب، چنین قوز را می توان در افرادی که به ورزش های بازی و تماسی، انواع مختلف هنرهای رزمی مشغول هستند، یافت.

بیماری های گذشته عفونت ها باعث ایجاد تغییرات مخرب در بافت ها می شود که اغلب منجر به رشد ناهمگن غضروف می شود.

تاثیر فیزیکی طولانی مدت بارزترین مثال، استفاده مداوم از عینک در یک قاب عظیم و سنگین است. فشار منظم بر روی پل بینی منجر به این واقعیت می شود که بافت های غضروفی شروع به تغییر شکل و تغییر می کنند.

گاهی اوقات قوز بعد از عمل های ناموفق و تلاش های مستقل برای اصلاح شکل یا اندازه بینی در خانه ظاهر می شود.

نشانه هایی برای برداشتن قوز

شایع ترین دلیل، تمایل بیمار به رفع نقص زیبایی و دقت بیشتر بینی است. اما نشانه های دیگری برای از بین بردن قوز وجود دارد:

  • انحنای تیغه بینی، ناشی از رشد بافت غضروف؛
  • اختلال در تنفس یا بویایی؛
  • خروپف کردن، خروپف کردن؛
  • رینیت مکرر و بیماری های سینوس های پارانازال.
  • در هر صورت، اگر قوز منبع مشکلات زیبایی یا پزشکی شود، می توان و باید آن را دفع کرد.

 

جراحی بینی

روش های مدرن جراحی پلاستیک به شما این امکان را می دهد که شکل، اندازه و حجم بینی را به شدت تغییر دهید. یکی از شایع ترین دلایل انجام جراحی بینی قوز بینی مزاحم است.

 

توسط بافت استخوان و غضروف تشکیل می شود، سپتوم به عنوان یک تکیه گاه مرکزی عمل می کند. هر فرد دارای نسبت های فردی است. در برخی افراد، این قسمت از بینی تقریباً به طور کامل از غضروف تشکیل شده است که برداشتن آن آسان تر است، در برخی دیگر، بافت استخوانی غالب است. انتخاب یک روش خاص اصلاح و تاکتیک های اقدامات پزشک به ویژگی های ساختار بینی و دلایلی که باعث رشد در پشت شده است بستگی دارد.

برای انجام جراحی بینی از دو روش زیر استفاده می شود :

رینوپلاستی کلاسیک

تراز پشت بینی همیشه فقط در ترکیب با اصلاح کلی شکل انجام می شود، در غیر این صورت نتیجه ناهماهنگ خواهد بود و نسبت ها تغییر می کند. وظیفه اصلی جراح این است که بینی را به طور کلی زیبا و مرتب کند، نه اینکه قسمت های جداگانه را اصلاح کند.

ویژگی های روش:

رینوپلاستی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

میانگین زمان عمل رینوپلاستی از ۱ تا ۳ ساعت متغیذ است.

اصلاح فقط به صورت بسته انجام می شود، که خطر عوارض را کاهش می دهد، تشکیل اسکارهای قابل مشاهده را از بین می برد و از آسیب به بافت های سالم جلوگیری می کند.

برش ها در داخل حفره بینی ایجاد می شود.

بافت غضروف اضافی با چاقوی جراحی بریده می شود و از یک ابزار ویژه، استئوتوم، برای کار با نواحی استخوانی استفاده می شود.

پس از برداشتن قوز، جراح قسمت های باقی مانده را اصلاح می کند – بال ها، نوک، در صورت لزوم، پشت را باریک می کند تا از تشکیل شکل صاف یا صاف بینی جلوگیری شود.

پس از جراحی بینی، قوز دوباره ظاهر نمی شود، نتیجه مادام العمر ذخیره می شود.

 

 

رینوپلاستی به روش بسته

اگرچه این روش دیگر جدید نیست و برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ ابداع شده است، بسیاری از آنها فقط با توسعه اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی و مردم شروع به یادگیری در مورد آن کردند. در مقایسه با سایر گزینه های اصلاحی، این روش حتی کمتر از جراحی بینی بسته آسیب زا است، سریعتر است و دوره نقاهت به حداقل می رسد.

 

این روش بر اساس فرورفتگی قوز است. در حین عمل با دسترسی بسته، جراح تکه ای از بافت با اندازه مشخص را از پشت بینی خارج می کند. سپس با کمک تجهیزات مخصوص بافت های استخوان و غضروف را از هم جدا می کند و نرم می کند و با یک فشار کوچک قوز را به داخل فشار می دهد. نیازی به برداشتن بافت پشتی ندارد. نتیجه عالی است – بیمار پس از بیهوشی با بینی جدیدی از شکل طبیعی و هماهنگ بیدار می شود.

 

چرا این فناوری روز به روز محبوب تر می شود؟

مزایای اصلی:

  • سرعت؛
  • بدون برش قابل مشاهده؛
  • آسیب دیدگی کم؛
  • توانبخشی سریع؛
  • تورم و کبودی کمتر بعد از جراحی

استفاده از رباتیک و فناوری کامپیوتر به جراحان کمک می کند تا در هر حرکت حداکثر دقت را به دست آورند. ما مطمئن هستیم که روش آینده جراحی بینی است.

علاوه بر روش های برداشتن قوز در بینی با جراحی بینی یا رینوپلاستی روش های دیگری هم وجود دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم :

 

تصحیح لیزر

یکی دیگر از گزینه های نسبتا جدید برای کار با عیوب بینی. یک پرتو لیزر با فوکوس باریک، قوز را به خوبی گرم می کند و به عنوان یک چاقوی جراحی، بافت های نرم شده را قطع می کند. با این روش، خطر خونریزی از بین می رود و دمای بالا، منطقه نفوذ را کاملا ضد عفونی می کند.

تنها یک اشکال وجود دارد – تصحیح لیزر تنها در صورتی کمک می کند که قوز توسط بافت غضروفی تشکیل شده باشد. تابش بر ساختار استخوان تأثیر نمی گذارد.

 

روش های غیر جراحی برای اصلاح قوز بینی

در کنار روش های رادیکال برای از بین بردن عیوب بینی، گزینه های غیر جراحی نیز وجود دارد. برخی از آنها واقعا به اصلاح بصری شکل بینی و کاهش قوز کمک می کنند، برخی دیگر نه تنها نتیجه مثبتی نمی دهند، بلکه می توانند مضر نیز باشند.

کانتورینگ بینی

این روش شامل معرفی آماده سازی های ویژه بر اساس اسید هیالورونیک در زیر پوست است. به آنها پرکننده یا فیلر بینی می گویند. با داشتن قوام نسبتاً متراکم، چنین پرکننده‌هایی بافت‌های اطراف قوز را بلند می‌کنند که باعث می‌شود کمتر قابل توجه باشد.

 

ویژگی های روش:

  • این روش به مدت ۸-۱۲ ماه ادامه می یابد، پس از آن پرکننده ها به تدریج شروع به حل شدن می کنند و بینی به شکل اولیه خود باز می گردد.
  • فقط نقص های جزئی قابل اصلاح هستند.
  • در صورت ضربه یا فشار به محل تزریق، پرکننده ها ممکن است جابجا شوند.
  • کانتورینگ بینی نیازی به بیهوشی عمومی و بستری شدن بیمار در بیمارستان ندارد. توانبخشی کوتاه است و در روز دوم پس از مصرف داروها، می توانید با رعایت اقدامات احتیاطی جزئی به زندگی معمول خود بازگردید.

تزریقات هورمونی

این رویکرد مبتنی بر توانایی کورتیکواستروئیدها در حل بافت چربی زیر جلدی و غضروف است. داروها در یک دوره به طور مستقیم در ناحیه مشکل بینی تزریق می شوند. مشکل اصلی در محاسبه دوز ایمن اما موثر نهفته است. یک اشتباه – و اثر بسیار متفاوت از مورد مورد نظر خواهد بود.

 

اما حتی با یک نتیجه مثبت، زمان عمل چنین داروهایی محدود است: برای حفظ شکل بینی در شرایط مناسب، باید به طور منظم دوره ای از تزریق های هورمونی بسیار گران قیمت را انجام دهید. نمی توان پیش بینی کرد که چنین گزینه تصحیح قوز در آینده چگونه خواهد بود.

 

آرایش مبدل

میکاپ آرتیست های حرفه ای و خانم های باتجربه در زمینه زیبایی به خوبی می دانند که می توانید با لوازم آرایشی تزیینی عیب های قابل مشاهده روی صورت خود را بپوشانید. نکته اصلی این است که سایه و بافت مناسب را انتخاب کنید. روش خوب، ساده است، در صورت تمایل می توانید اصول آرایش کردن را در زمان رکورد یاد بگیرید. اما، افسوس، این روش اصلاح تنها با نقص های کوچک کار خواهد کرد. قوز بزرگی که به شدت بالای سطح پشت بینی بیرون زده است را نمی توان پنهان کرد. مشکل خاصی در کمین کسانی است که با کمک لوازم آرایشی می خواهند یک نقص جانبی را بپوشانند.

 

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا