دانستنی‌های سلامتی

خواص روغن آرگان برای مو ، از رفع موخوره تا تقویت مو

خواص روغن آرگان

در سال های اخیر از خواص روغن آرگان یا ارقان به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی گیاهی برای سلامت، و تقویت پوست و موی سر کاربرد فراوانی پیدا کرده است. در حال حاضر این روغن به طور خالص یا در ترکیب کرم ها و لوسیون ها و شامپوهای پوست و مو هم در بازار به وفور یافت می شود.

۱۵+

در سال های اخیر از خواص روغن آرگان یا ارقان به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی گیاهی برای سلامت، و تقویت پوست و موی سر کاربرد فراوانی پیدا کرده است. در حال حاضر این روغن به طور خالص یا در ترکیب کرم ها و لوسیون ها و شامپوهای پوست و مو هم در بازار به وفور یافت می شود. ولی باید مزایا و نحوه استفاده از آن را باید بدانید تا به بهترین روش از خواص روغن آرگان بیشترین بهره را بگیرید. در نت‌نوشت امروز با خواص روغن آرگان و اثرات جانبی و طرز استفاده آن آشنا شوید.

روغن آرگان

روغن آرگان نوعی روغن گیاهی است که از میوه درخت آرگان به دست می آید. درخت آرگان گیاه بومی آفریقا و کشورهایی مثل مراکش است که خوشبختانه در حال حاضر در بیشتر نقاط دنیا در دسترس است. این روغن هم برای آشپزی و هم زیبایی و سلامتی پوست مورد استفاده دارد. این روغن حاوی ویتامین E، اسیدهای چرب مفید بوده خاصیت ضدالتهابی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است.

بیشتر بخوانید: خواص روغن حیوانی ، لطفا از مصرف آن غافل نشوید!

از این روغن برای عصاره گیری گیاهان دارویی هم استفاده می شود. صنعت روغن گیری از میوه درخت آرگان درحال حاضر برای ۲ میلیون نفر در جهان شغل ایجاد کرده است و بیشتر مردم دنیا می توانند از خواص آن برای سلامت و زیبایی بهتر پوست، مو و ناخن از آن استفاده کنند.

نحوه استفاده از روغن آرگان

روش های مختلفی برای استفاده از خواص روغن آرگان برای سلامت مو وجود دارد. روغن آرگان یک ماسک فوق العاده برای موهای خشک، حالت دادن به مو، درخشان کردن و تقویت مو است.

بسته به میزان خالص بودن و زمان استفاده از روغن آرگان تاثیرات آن را بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد. به روش های زیر توجه کنید.

× وقتی از روغن آرگان برای مو استفاده می کنید کافی است ۲ تا ۳ قطره را به کف سر زده ماساژ دهید. در صورتی که موهای بلندی دارید از ۸ تا ۱۰ قطره استفاده کنید تا علاوه بر کف سر همه موها به روغن آغشته شود.
× بگذارید روغن روی موهای تان بماند. نیازی به شست و شوی آن ندارید. پس بهترین زمان استفاده از روغن آرگان بعد از حمام است.
× می توانید از این روغن به عنوان رایحه درمانی استفاده کنید. در این صورت می توانید آن را به تنهایی یاهمراه با روغن های دیگری مثل اسطوخودوس استفاده کنید.
× بعد از حمام دو سه قطره روغن آرگان را روی ناخن های دست و پا بزنید و تاثیر شگفت انگیز آن را بلافاصله مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن نارگیل ، روغنی پرخاصیت که درست مصرف نمی شود !

خواص روغن آرگان و نحوه استفاده برای مو

روغن آرگان باعث می شود:

× موهای زبر نرم شود. شست و شوی مداوم، رنگ، سشوار باعث وز شدن مو و خشک شدن بیش از حد آن می شود. از خواص روغن آرگان این است که با نفوذ به فولیکول های مو آن ها را تغذیه کرده و لطافت و نرمی طبیعی را به مو بر می گرداند.

× حالت دادن به موهای فر راحت تر شود. از آن جا که روغن آرگان یک رطوبت رسان و نرم کننده طبیعی فوق العاده ای است، استفاده از آن ضمن رطوبت رسانی پوست باعث می شود تا ظاهر مو زیباتر و حالت دهی به آن راحت تر شود. حتی اگر موهای تان فر است، کافی است بعد از حمام و گرفتن آب اضافی موها چند قطره روغن آرگان را به موها بزنید و تاثیر آن را در حالت دهی موهای فر ببینید. درست مثل این است که یک آرایشگر ماهر موهای تان را فر کرده است.

× شوره را از بین می برد. اگر سابقه شوره سر دارید بهترین راه حل درمان آن روغن آرگان است. خاصیت ضدالتهابی این روغن شوره ها را از بین برده و باعث سلامت پوست سر می شود. پس هر بار بعد از حمام یکی دو قطره روغن را روی کف سر ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن خس خس ، روغنی فوق‌العاده برای درمان بیش فعالی کودکان و آرامش بزرگسالان

× موها را در برابر حرارت ( مثل سشوار) و اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند. پس از حمام با حوله آب اضافی موها را بگیرید به طوری که موها رطوبت کمی داشته باشد. سپس کف و موی سر را به روغن آرگان آغشته کرده ماساژ دهید. سپس سشوار بکشید.

× از ریزش مو جلوگیری می کند. روغن آرگان راه درمانی طبیعی و گیاهی فوق العاده ای برای پرپشت شدن مو است. ریزش مو به هر علتی در هر سنی آزار دهنده است. با روغن آرگان به راحتی موها و ریشه آن؛ فولیکول های مو تقویت شده و ریزش مو بسیار کم می شود. فقط کمی باید صبور باشید.

× موخوره را از بین می برد. اگر سابقه موخوره دارید پس از کوتاه کردن نوک موهای تان پس ازهر بار حمام از کمی از این روغن بخصوص روی ساقه موها استفاده کنید.

فقط دقت کنید آن را از جای معتبر و یک تولید کننده شناخته شده خریداری کنید.

منبع: www.organicfacts.net

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا