اخبار تکنولوژی

رونمایی از کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی توسط سامسونگ!

کارت حافظه eUFS

بد نیست بدانید سامسونگ به زودی گوشی را با توانایی پشتیبانی از کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد کرد.

۰

اگر به گوشی‌های پرچمدار سالهای اخیر نگاهی بیاندازیم، درمیابیم که اکثر آنها با میزان حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و یا ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه شده‌اند. میزان حافظه بیشتر بسیار لذت‌بخش است، چرا که سبب میشود کاربران بتوانند برنامه‌های بیشتری را بر روی گوشی نصب نموده یا عکس‌ها و ویدئوهای بیشتری را بر روی آن ذخیره کنند. اما بد نیست که بدانید سامسونگ به زودی گوشی را با توانایی پشتیبانی از کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد کرد.

کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی eUFS

کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی eUFS

سامسونگ روز سه‌شنبه از کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی eUFS خود رونمایی کرد که اولین کارت حافظه دنیای موبایل با این مقدار حافظه است. این کارت حافظه از ۸ لایه ۶۴ گیگابایتی ساخته شده و اندازه آن دقیقاً برابر با کارت حافظه ۲۵۶ گیگابایتی سامسونگ میباشد که از ۴۸ لایه ساخته شده است.

سامسونگ میگوید که کاربران با استفاده از کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی قادر خواهند بود تا ۱۳۰ عدد ویدئوی ۴K با زمان ۱۰ دقیقه را روی گوشی داشته باشند. اگر این مورد را با کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی که تنها قادر به ذخیره ۱۳ فیلم ۴K ده دقیقه‌ای است مقایسه کنیم، متوجه میشویم که یک جهش بزرگ و رو‌به‌جلو است.

از سوی دیگر، این کارت حافظه سرعت بسیار بالایی دارد. سرعت خواندن اطلاعات توسط آن ۸۶۰ مگابایت بر ثانیه و همچنین سرعت نوشتن ۲۵۵ مگابایت بر ثانیه است. به عنوان مثال انتقال یک فایل ویدئویی ۵ گیگابایتی Full HD به این کارت حافظه، تنها ۶ ثانیه زمان برده که ۸ برابر سریعتر از دیگر کارت حافظه‌های رایج موجود در بازار است.

کارت حافظه eUFS

کارت حافظه eUFS

جائسون هان معاون اجرایی بخش فروش و بازاریابی حافظه سامسونگ در این باره میگوید:
“کارت حافظه جدید ۵۱۲ گیگابایتی eUFS با توانایی بالا جهت فائق آمدن بر مشکلات و محدودیت‌های موجود بین سیستم و کارت حافظه Micro SD، بهترین راه‌حل برای گوشی‌های رده‌بالا نسل بعد است.”
سامسونگ یکی از محدود شرکت‌هایی است که همچنان گوشی‌های خود را با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه روانه بازار میکند. آیا رونمایی از این کارت حافظه به آن معناست که باید انتظار تغییر این رویه را در پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی S9 داشته باشیم؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا