دانستنی‌های سلامتی

رژیم مدیترانه ای روز ششم : چالش ۳۰ روزه راز طول عمر، سلامتی و تناسب اندام

رژیم مدیترانه ای روز ششم

فکر می‌کنم متوجه شده اید چه قدر غذاهای متنوع و سالمی داریم که می‌توانیم بی آن که گرسنگی بکشیم یا غذاهای ناسالم بخوریم وزن کم کنیم، سالم و پرانرژی باشیم و روز به روز سلامت جسمی و روحی بیشتری داشته باشیم. روز ششم رژیم مدیترانه ای ۳۰ روزه را در حالی شروع می‌کنیم که روزهای سرد شروع می‌شود. پس سعی می‌کنیم به سراغ غذاهایی برویم که شما را گرم و پرانرژی نگه دارد.

۱۳+

به رژیم مدیترانه ای روز ششم خوش آمدید. فکر می‌کنم متوجه شده اید چه قدر غذاهای متنوع و سالمی داریم که می‌توانیم بی آن که گرسنگی بکشیم یا غذاهای ناسالم بخوریم وزن کم کنیم، سالم و پرانرژی باشیم و روز به روز سلامت جسمی و روحی بیشتری داشته باشیم.  روز ششم رژیم مدیترانه ای ۳۰ روزه را در حالی شروع می‌کنیم که روزهای سرد شروع می‌شود. پس سعی می‌کنیم به سراغ غذاهایی برویم که شما را گرم و پرانرژی نگه دارد.

یک نکته مهم دیگر را هم متوجه شده اید. حجم غذاها به گونه‌ای است که شما هر کدام را می‌توانید برای دو وعده استفاده کنید. این دیگر بستگی به خودتان دارید. می‌توانید غذای اضافی را در ظرف دربسته ای در یخچال نگهداری و برای وعده بعد استفاده کنید یا حداکثر برای روز بعد نگه دارید. چون در این رژیم قرار است غذاهای تازه بخوریم. رژیم مدیترانه ای روز ششم را با نت‌نوشت همراه باشید تا عمر طولانی تر و زندگی سالم تری داشته باشید.

حتما بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز چهارم : چالش ۳۰ روزه لاغری و کاهش وزن

رژیم مدیترانه ای روز ششم

صبحانه رژیم مدیترانه ای روز ششم

  • پنیر فتا : ۲۵ گرم
  • حلوا ارده : ۲۵ گرم
  • نان لبنانی یا پیتا : نصف قرص ( در صورت تمایل از نان تست شده چند غله ای استفاده کنید)

همراه با صبحانه رژیم مدیترانه ای روز ششم می‌توانید از چای سبز یا چای سیاه معمولی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز پنجم : برنامه غذایی صبحانه، ناهار و شام چالش ۳۰ روزه

میان وعده صبح رژیم مدیترانه ای روز ششم

رژیم مدیترانه ای روز ششم

رژیم مدیترانه ای روز ششم

۲ عدد خرما با ۲ عدد گردو و یک فنجان قهوه ترک. قهوه‌تان را می‌توانید با ترکیب دارچین، عسل و روغن نارگیل شیرین کنید. بعد از آماده کردن قهوه یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را به قهوه اضافه و هم بزنید. کار چربی سوزی چندین برابر خواهد شد.

ناهار رژیم مدیترانه ای روز ششم

  • نان چند غله ای : ۴ تکه
  • پنیر پارمسان : نصف بسته
  • قارچ : ۱۰ عدد
  • زیتون سیاه یا سبز : ۱۰ عدد
  • سبزی دلخواه : پیاز – گوجه گیلاسی – شوید خرد شده یا هر سبزی دیگری که دوست دارید
  • گوشت چرخ کرده گوسفندی بسیار کم چرب: ۵۰ تا ۱۰۰ گرم
  • روغن زیتون : نصف فنجان
  • ادویه و نمک : به اندازه کافی

ابتدا پیاز را خرد کرده و  در روغن زیتون روی حرارت بسیار ملایم طلایی کنید. گوشت را اضافه کرده و تفت دهید. نمک و ادویه ( کاری – زردچوبه و نمک) را اضافه کنید. بر روی هر کدام از نان‌ها مقداری از گوشت، قارچ، پیاز خلال شده و سبزی خرد شده بگذارید. برای هر برش نان یک قاشق پنیر پارمسان اضافه کنید. روی هر برش نان چند تکه گوجه و زیتون ( سیاه یا سبز ) بگذارید. نان ها را می‌توانید در یک قابلمه بزرگ در دار یا در فر بگذارید تا ۱۰ دقیقه بعد پیتزای سالم شما آماده شود. اگر خانه هستید حتما یکی دو حبه سیر رنده شده را روی خمیر همراه با زیتون و گوجه بگذارید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز هفتم رژیم لاغری و سلامتی ، در ۳۰ روز لاغر شویم

میان وعده بعدازظهر رژیم مدیترانه ای روز ششم

۲ قاشق آجیل یا یک مشت دانه تخمه آفتاب گردان و یکی دو عدد میوه فصل

شام رژیم مدیترانه ای روز ششم

  • سیب زمینی آب پز : دو تا سه عدد متوسط
  • تخم مرغ : دو عدد پخته (اگر سابقه کلسترول دارید می‌توانید فقط از سفیده استفاده کنید)
  • سبزی خرد شده : نصف فنجان ( جعفری – گشنیز – شوید)
  • نخود فرنگی پخته : نصف فنجان (سعی کنید از نوع کنسروی استفاده نکنید. در صورتی که آن را در فریزر ندارید از یک سبزی جای گزین مثل هویج استفاده کنید)
  • روغن زیتون : ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست کم چرب پروبیوتیک : ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
  • خیار شور : نصف فنجان
  • ادویه و نمک : به دلخواه

سیب زمینی و تخم مرغ را به اندازه ای که دوست دارید خرد کنید. سبزی های ریز شده، خیار شور و نخود فرنگی ها را روی آن بریزید. روغن زیتون، ماست را اضافه کرده هم بزنید. در صورت تمایل می‌توانید از کمی ادویه دلخواه تان استفاده کنید.

مثل هر روز در رژیم مدیترانه ای روز ششم در کنار ناهار و شام می‌توانید به اندازه یک تا دو فنجان انواع سالاد میل کنید. آب را فراموش نکنید. چای های گیاهی مثل بابونه و آویشن را شب ها دم کرده با یک قاشق مرباخوری عسل میل کنید تا هم از طعم آن لذت ببرید هم سیستم ایمنی بدن‌تان روز به روز تقویت شود. شیر و ماست کم چرب را در فواصل غذایی یا میان وعده هایتان استفاده کنید.

اگر بتوانید این رژیم غذایی را با یکی از چالش های ورزشی نت نوشت دنبال کنید نتیجه بسیار خوبی برای لاغری، عضله سازی و شکل گیری بدن می‌گیرید.

برای روز هفتم رژیم مدیترانه ای اگر این مواد را در خانه ندارید تهیه کنید: عسل – گردو – انجیر – آناناس – میگو – سبزی ( گشنیز و شنبلیله) – شلغم – لیموترش – کلم برگ سبز – کاهو

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز هشتم : لاغری را با چالش ۳۰ روزه رژیم مدیترانه ای تجربه کنید

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا