شبکه‌های اجتماعی

وقتی زیردریایی سازندگان مستند سیاره آبی ۲ در عمق ۱۵۰۰ فوتی دچار نشتی شد!

وقتی زیردریایی سازندگان مستند سیاره آبی 2 در عمق 1500 فوتی دچار نشتی شد!

در اولین تفحص (غوص) تیم تولید “سیاره آبی ۲”، تقریبا در عمق ۱۵۰۰ فوتی (۴۶۰ متری) آب های قطب جنوب، زیر دریایی آنها نشتی پیدا می کند و آب در کف آن جمع می شود…

۰

گویا زیر دریایی تیم تهیه مستند “سیاره آبی ۲”، در عمق ۱۵۰۰ فوتی آب های قطب جنوب، دچار نشتی می شود و خوشبختانه، آنها قادر به کشف علت، و تعمیر آن در زیر آب شدند. با توجه به گفته های یکی از تولیدکنندگان این مستند، کشف چیزهای جدید و نشان دادن بخشهای ناشناخته جهان، برای آنها امری ضروری می باشد. اما آنها می خواهند به گونه ایی این کار را مدیریت کنند که هیچ فردی آسیب نبیند.

عوامل تولید مستند سیاره آبی2 در قطب جنوب

عوامل تولید مستند سیاره آبی ۲ در قطب جنوب

در اولین تفحص (غوص) تیم تولید “سیاره آبی ۲”، تقریبا در عمق ۱۵۰۰ فوتی (۴۶۰ متری) آب های قطب جنوب، زیر دریایی نشتی پیدا می کند و آب در کف آن جمع می شود. برای لحظه ایی همه مات و مبهوت می مانند تا این که یکی از خدمه آن را می چشد و آنها پی می برند که آب شور، از دریای بسیار سرد بیرون به داخل نفوذ کرده است.

اورلا دوهرتی (Orla Doherty)، تولید کننده قسمت زندگی در اعماق “سیاره آبی ۲” به بیزنس اینسایدر می گوید:” ما آن روز برای این اتفاق آماده نبودیم.” همانطور که دوهرتی در پشت صحنه ترسناک این قسمت می گوید، زیر دریایی نزدیک به نیم ساعت بود که برای اکتشاف به داخل آب رفته بود که آب شروع  به داخل آمدن می کند.

خوشبختانه، ظرف ۲۰ دقیقه، کاپیتان زیردریایی توانسته مشکل را با یک فشار سنج معیوب ردیابی، و نشتی را تعمیر کنند. و به تحقیقات و فیلم برداری خود از دنیای زیر آب ادامه می دهند.

دوهرتی می گوید: “کار ما اینگونه است (من اینجوری فکر می کنم) و ماموریت ما ایجاب می کند تا خودمان را در موقعیت های فوق العاده قرار دهیم، زیرا ما می خواهیم صحنه های فوق العاده ایی را نشان دهیم. شما نمی توانید این کار را از پشت میز کار خود انجام دهید، باید خارج شد و به چنین مکان هایی رفت.”

زیردریایی تیم تهیه سیاره آبی2

زیردریایی تیم تهیه سیاره آبی ۲

آنها روزی متفاوت را پشت سر گذاشتند. این تیم به نقاط عمیقی، عمیق تر از نقاطی که افراد دیگر قبل از این در این آب ها (قطب جنوب) غواصی کرده اند، به کاوش می پردازند و نشان می دهند که زیر دریای منجمد، در دور افتاده ترین محیط های این سیاره زندگی جریان دارد.

او می گوید: تهیه فیلم در قطب جنوب، نیازمند تلاش واقعی، و انجام دادن کارهایی است که انسان قبلا انجام نداده. هرگز فکر نکنید ما فقط حرف می زنیم: “خودتان را جای ما بگذارید که چگونه چنین کارهای غیر عادی را انجام می دهیم.”

با صرف ۶ هزار ساعت زیر آب در بیش از چهار سال، سفر به ۳۹ کشور با حدود ۱۲۵ هیئت اعزامی، و پوشش همه اقیانوس ها در جهان، ما با آسیب های خیلی جدی ربرو نبودیم.

و در آخر می گوید: “ما از آنجا خارج نشدیم  تا به کار خود پایان دهیم یا آن را محدود کنیم، ما خارج شدیم تا داستان های جدیدی را برای شما خلق کنیم، اما مهم تر از آن این است که ایمنی را در اولویت کار قرار دهیم.”

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا