اخبار تکنولوژی

ساختمان شگفت انگیز اپل Apple Park بزودی افتتاح خواهد شد!

Apple Park

ساختمان جدید شرکت اپل که دارای وسعت زیاد و ویژگی های جالبی میباشد در ماه آوریل افتتاح خواهد شد.

۰

نام تالار اصلی این ساختمان از استیو جابز گرفته شده چرا که ایده ی اصلی از سوی او مطرح شده بود. اپل به زودی ان ساختمان عظیم را افتتاح می کند و هزاران کارمند وارد این ساختمان دونات شکل خواهند شد.

ایده ی این ساختمان در سال ۲۰۱۱ توسط استیو جابز شکل گرفت زمانیکه وی برنامه هایی راجع به ساختمانی جدید جهت برگزاری جلسات مطرح کرد. طی شش سال این ساختمان تبدیل به یکی از جاذبه های شرکت اپل شده و علت آن طرح حلقه شکل این ساختمان است که تمام آن از بزرگترین پنل های شیشه ای جهان ساخته شده است.

علاوه بر ۱۲۰۰۰ کارمند، این پارک دارای اپل استور و کافه ویژه ی بازدیدکنندگان است. این ساختمان مناطق اطرافش را به ۱۰۰۰۰۰ فوت مربع مرکز تناسب اندام و فضای سبز تبدیل کرده که دو مایل از این فضای سبز را به مسیری جهت پیاده روی، دوییدن و باغ میوه اختصاص داده است. همچنین در مرکز تو خالی این دونات جذاب، دریاچه و چمن زار وجود دارد. همانطور که گفته شد تالار ورودی ساختمان به یادبود استیو جابز ساخته شده است. این تالار دارای استوانه ی شیشه ای بیست فوتی میباشد. چند تن از موسسین بر این باورند که این ساختمان بیانگر قسمتی از ارزش های استیو جابز میباشد.

مدیر عامل اپل Tim Cook می گوید: چشم انداز استیو برای اپل بسیار فراتر از زمانی بود که با ما سپری کرد. قصد او از ایجاد پارک اپل ایجاد خانه ای برای ابداعات نسل جدید بود. وی ادامه داد: فضای کاری و محیط باز این ساختمان طوری طراحی شده تا تیم کاری ما را تحت تاثیر قرار دهد بعلاوه فواید زیادی برای محیط زیست دارد زیرا ما مالک یکی از کم مصرف ترین ساختمان های جهان هستیم و علت آن استفاده ی این ساختمان از انرژی تجدید پذیر است.

Laurene Powell Jobs گفت: استیو تحت تاثیر روشنایی و گرانی California landscape قرار گرفته بود و محیط مورد علاقه ی او برای تفکر بود. او حتما طراحی و ساختار ای ساختمان را همانطور شکل میداد که مردم این شرکت انجام داده اند.

Jony Ive می گوید: استیو بخش عظیمی از نیروی خود را صرف حمایت از محیط زیست کرد. ما با همان قواعد طراحی و همان اشتیاق که مشخصه ی محصولات ماست به طراحی و مهندسی بنای جدیدی دست یافتیم.

وی افزود: اتصال ساختمانهای پیشرفته ی غیر معمول به همراه پارکینگ های غلطان محیط فوق العاده ای را در اختیار مردم قرار میدهد تا در کنار یکدیگر مشغول تعاون و همکاری شوند و ما بسیار خوش اقبال بودیم که توانستیم سالها با دقت به کارمان ادامه دهیم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا