اخبار تکنولوژی

ردپای یکی از مدیران شرکت Foxconn در سرقت هزاران گوشی iPhone

سرقت آیفون

شاید کمی با اغراق بتوان این رخداد را یکی از دزدی های عجیب قرن نامید. حتما از خواندن خبر این سرقت شگفت زده می­‌شوید.

۰

یک از مدیران تایوانی شرکت Foxconn، تعداد ۵۷۰۰ گوشی iPhone را از کارخانه خود دزدیده و در ادامه با به فروش رساندن آن‌ها ۱/۵۶ میلیون دلار به دست آورده است.

Foxconn یکی از غول­ های عرصه تکنولوژی است که تولیدات گسترده­ای از جمله لپ‌تاپ‌های HP، تلفن‌های همراه اپل و کنسول‌های بازی سونی را بر عهده دارد.

«سای» مدیر تایوانی که مجرم اصلی بوده، در بخش تست کارخانه Foxconn در شنزن چین اشتغال داشته است. بنابر گزارش دادستان تایوان، سای به هشت نفر از زیر دستانش دستور داده که هزاران گوشی iPhone را که در کارخانه به منظور تست و تضمین کیفیت مورد استفاده قرار می­گرفتند، به صورت قاچاقی خارج کنند. این گوشی­ ها قرار بود بعد از استفاده اوراق شوند.

گوشی‌های سرقتی (که اکثرا iPhone 5 و iPhone 5s بودند) در فروشگاه‌های شهر شنزن به فروش رسیدند و مبلغ ۱/۵۶ میلیون دلار نصیب سای و هم‌دستانش گردید.

Foxconn که به مقامات تایوانی مظنون بود، بعد از حسابرسی داخلی، سای را جلب و بعد از بازجویی با قید وثیقه آزاد کرد. در حال حاضر سای به خیانت در امانت متهم است و اگر دزدی او ثابت شود، حداکثر ۱۰ سال زندان در انتظارش خواهد بود. اتفاقی که کمی ناگوار به نظر می­ رسد، به خصوص وقتی که به این مساله توجه شود، که این گوشی­ ها هیچ ارزش مادی­ ای برای شرکت Foxconn نداشته­ و قرار بوده که اوراق شوند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا