تکنولوژی

سرنوشت ۱۰ کارمند اول اپل را اینجا بخوانید

مایکل اسکات و استیو وزنیاک دو نفر اولی بودند که در شروع مسیر همراه استیو اپل را تاسیس کردند، با نت نوشت در ادامه همراه باشید.

۰

خدمات و اقدامات استیو جابز و شرکت اپل بر هیچ کسی در دنیای کنونی تکنولوژی پوشیده نیست، بسیاری اعفتقاد دارند که بعد از جابر، اپل دیگر نخواهد توانست به مسیر قبلی اش باز گردد! و دقیقا به همین دلیل است که دو فیلم با داستان زندگی جابز ساخته شده است و همینطور کتاب پر فروشی با موضوع جابز که سال گذشته منتشر شد.

اگر کمی واقع بین باشیم به آسامی خواهیم فهمید که واقعا استیو جابز همه این کارها را به تنهایی انجام نداده است. او همیشه تیمی متشکل از افراد بسیار باهوش برای ساخت اپل داشت. خیلی از آنها فراموش شده اند به همین دلیل اطلاعات ۱۰ کارمند اول اپل را جمع اوری کرده ایم.

مایکل اسکات و استیو وزنیاک دو نفر اولی بودند که در شروع مسیر همراه استیو اپل را تاسیس کردند، با نت نوشت در ادامه همراه باشید. در ضمن شماره کارمندان در زیر، ترتیب پیوستنشان به اپل نیست. وقتی اسکات به اپل آمد، او باید به هر کارمند شماره می داد تا فرایند پرداخت حقوق آسان تر شود.

۱۰- گری مارتین

او مسئول حسابداری بود.

مارتین فکر می کرد که اپل شکست خواهد خورد، اما باز هم به این شرکت پیوست، او تا سال ۱۹۸۳ در اپل ماند. بعد از اپل او به استارزتراک( شرکتی که روی سفر فضایی کار می کرد) رفت. او در دهه های بعد ریاست امور مالی شرکت های مختلفی را عهده دار شد.

۹- شری لیوینگستون

او دست راست مدیر اول اپل بود.

لیوینگستون اولین منشی اپل بوده و کارهای بسیاری انجام داده است. مایکل اسکات که او را استخدام کرده می گوید: او همه کارهای اپل را در روزهای اولیه به تنهایی انجام می داد.

۸- کریس اپیزونا

او دانش آموز دبیرستانی بود که به صورت نیمه وقت در اپل کار میکرد.

کریس اپیزونا در ۱۴ سالگی و زمانی که هنوز دانش آموز بود به اپل پیوست. به نظر می رسد که او هنوز هم در این شرکت باشد. او در وبلاگ شخصی خودش نوشته که شماره کارمندی او دیگر ۸ نیست، چرا که زمانی که مایکل اسکات شماره ها را اختصاص می داده ، او در مدرسه بوده و دیر رسیده و در نهایت شماره غلطی به او رسیده است.

۷- مایکل اسکات

مدیریت اصلی اپل!

او گفته است که به خودش به خاطر ۰۰۷ جیمز باند، شماره ۷ داده و به دیگر کاربران نیز شماره داده و شرکت را مرتب کرده است. او توسط مایک مارکولا، سرمایه گذار ۲۵۰ هزار دلاری، به مدیریت اپل منسوب شده است.

۶- رندی ویگینتون

او دیگر برای شرکت های مهم تکنولوژی کار نمی کند.

کار اصلی ویگینتون این بود که کد های بیسیک را برای اپل ۲ بازنویسی کند. او در یک پست زندگی اپلی خود نوشت است که در ebay، گوگل ، chegg ، Square نیز کار کرده است.

۵- راد هولت

اقدامات او در توسعه اپل ۲ بسیار مهم بود.

هولت خودش نیز ابتدا باورش نمی شود که در اپل کار می کند.اما او در مصاحبه ای گفت که : استیو جابز او را به سمت گرفتن این شغل هدایت کرده است. هولت در توسعه سیستم تغذیه اپل ۲ کمک کرده است. بعد از ۶ سال کار در اپل، هولت گفت که توسط مدیریت جدید شرکت کنار گذاشته شد.

۴- بیل فرناندز

او اولین کارمندی بود که اسمش استیو نبود.

بیل فرناندز برای اولین بار استیو جابز را در دبیرستان کوپرتینو جونیور  زمانی که استیو جابز تازه به آنجا رفته بود، ملاقات کرد. فرناندز همچنین همسایه و دوست استیو وزنیاک بود. زمانی که جابز و وزنیاک اپل را آغاز کردند، فرناندز را به عنوان اولین کارمند استخدام کردند. او تا سال ۱۹۹۳ اپل ماند و در نهایت به شرکت اینگرس رفت.

۳- مایک مارکولا

او سرمایه گذار اولیه اپل بود.

ارکولا هم به اندازه دو استیو در توسعه اپل نقش داشت. او سرمایه ای ۲۵۰ هزار دلاری را در اپل هزینه کرد و در مقابل ۳۰ درصد از سود شرکت را برای خود برداشت. او همچنین برای مدیریت شرکت و توسعه طرح تجاری اولین مدیر را استخدام کرد. و برای جذب وزنیاک برای پیوستن به اپل تلاش بسیاری کرد.

مارکولا جز اولین کارمندان اینتل بود و زمانی که ۳۰ ساله شد و شرکت سهامی عام شد، میلیونر شد. سرمایه گذاری او در اپل کمتر از ۱۰ درصد کل دارایی اش بود.

او تا سال ۱۹۹۷ در اپل بود و به محض بازگشت استیو جابز به اپل، او اپل را ترک کرد. او در استارتاپ های دیگر نیز سرمایه گذاری کرد و همچنین به دانشگاه سانتا کلارا نیز کمک های مالی می کرد.

۲-استیو جابز

برای آزار دادن استیو جابز شماره ۲ به او تعلق گرفت!

چرا به استیو جابز شماره ۱ داده نشد؟ مایکل اسکات می گوید، من این شماره را به او ندادم چرا که فکر می کردم برای او خیلی زیاد است. همانطور که همه می دانیم او از اپل اخراج شد و در زمان بازگشت اپل را قدرتمند کند. در این میان، او شرکت پیکسار را راه اندازی کرد و در نهایت در اکتبر ۲۰۱۱ فوت کرد.

۱- استیو وزنیاک

او متخصص فنی و نفر اول بود!

وزنیاک هیچ وقت به اپل بازنگشت، او یک پیشنهاد شغلی در شرکت HP در اورگان داشت و تصمیم داشت که این پیشنهاد را قبول کند. او انتخاب درستی انجام داد.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا