دانستنی‌های سلامتی

این معجزه طبیعت را به جای محصولات شیمیایی برای موها به کار ببرید

سرکه سیب برای رشد موی سر

تا به حال سرکه سیب را برای کاهش وزن، تثبیت قند خون و سلامتی و شادابی پوست استفاده می کردیم ولی آیا می توان با سرکه سیب موهایی پر پشت و بلند داشته باشیم ؟ سرکه سیب چه مزایایی برای رشد موها دارد ؟

۱+

سرکه سیب مزایای بسیاری دارد که می تواند به سلامتی و بهبود وضعیت بدن انسان کمک کند. برخی از طرفداران این سرکه پرخاصیت ادعا می کنند که سرکه سیب علاوه بر تثبیت قند خون، کاهش وزن و شادابی پوست، برای موی سر نیز بسیار مفید است و می تواند شرایط بسیار مساعدی برای پوست سر ایجاد کند. سرکه سیب از پوسته پوسته شدن پوست سر، شوره سر و پسوریازیس پیشگیری کرده و می توان گفت که همه این مراقبت‌ها زمینه رشد مو را بهتر می کند و این عوامل می تواند رشد مو را افزایش دهد. مطلب امروز نت‌نوشت درباره خواص سرکه سیب برای رشد موی سر است.

حقایقی در مورد سرکه سیب

سرکه سیب برای رشد موی سر

مصرف سرکه سیب جهت مبارزه با عفونت،  به سال های ۳۷۷ الی ۴۶۰ پیش از میلاد مسیح یعنی زمان گپوکراس بر می گردد. در آن دوران از سرکه سیب بیشتر در زمینه بهبود زخم‌ها استفاده می کردند. سرکه سیب یا ACV  دارای خواص ضد میکروبی می باشد که دانشمندان جهت بهبود زخم ها این محلول را توصیه می کنند.

البته ادعاهای بسیاری در زمینه استفاده سرکه سیب وجود دارد و مطالعات کمی در زمینه رشد مو توسط سرکه سیب صورت گرفته است اما به طور کلی ACV سبب تحریک جریان خون شده و ممکن است بتواند در رشد موها نیزتاثیر گذار باشد.

سرکه سیب چیست ؟

ACV از بیشترین منابع کربوهیدرات ساخته شده است. این محصول نتیجه تخمیری است که از قارچ هایی که توسط باکتری ها تجزیه شده اند به دست آمده است. این تخمیر توسط مخمر ها به الکل درمی آیند و سپس باکتری های Acetobacter یا باکتری های الکلی به اسید استیک مبدل می گردند که این همان سرکه سیب است. در حقیقت سرکه سیب یا شراب سیب حاصل تخمیر سیب است.

سرکه سیب برای رشد موی سر

طبق نظریه و آزمایشات دانشمندان سرکه سیب در درمان ریزش موها موثر نیست اما می تواند در مراقبت از مو اثرات مثبتی داشته باشد. چرا که این درمان یک روش رومی باستانی است که برای شوره سر و تقویت موها مورد استفاده قرار می گرفته است.

یکی از بهترین مزیت‌های سرکه سیب این است که شستشوی مو به وسیله این محلول سبب درخشش و شفافیت مو می شود.

شامپوها تنها فولیکول ها را آلوده می کنند و منجر به اختلالات پوستی می شوند و در مرور زمان ممکن است سبب ریزش مو شوند. ولی سرکه سیب پوست سر را از پوسته های اضافه و شوره پاک کرده و خاصیت اسیدی آن سبب پاکیزگی و درخشش مو می شود.

 ACV کمک به شفافیت مو

ACV در تعادل حالت اسیدی و قلیایی پوست و مو بسیار موثر است. ACV کمک می کند تا پوست و مو در یک سطح PH نرمال قرار گیرند.

بهترین سطح PH مو بین ۴ الی ۵ می باشد. نتایج آزمایشات نشان می دهد که شامپوهای تجاری بسیاری هستند که این سطح PH را بهم ریخته و اختلال ایجاد می کنند. حتی بسیاری از این شامپوها سبب اصطحکات و شکستگی و خشکی مو می شوند.

اما از آنجایی که ACV دارای اسیدیته بالا می باشد در حفظ تعادل pH کمک موثری می کند. به این ترتیب موها نرمتر قوی تر و شفاف تر خواهند شد.

به کمک سرکه سیب مو ها را صاف و روان کنید

سرکه سیب علاوه بر خواص بسیاری که برای مو و پوست مو دارد کمک می کند تا ذرات ریز و ناصافی های مو از بین برود و مو صاف شود. گره خوردگی ها و برجستگی هایی که بر روی تار مو وجود دارد سبب ضخامت و کلفت شدن مو می شود. به این ترتیب مو تا حدی مجعد و ناصاف می گردد. سرکه سیب کمک می کند تا مو حالت صیقلی و صاف پیدا کرده و نه تنها براق تر و سالم تر شود، بلکه با از بین رفتن گره ها، صاف و یک دست شود. این خاصیت به افرادی که موهای مجعد دارند بسیار کمک خواهد کرد.

سرکه سیب برای درمان شوره و خارش سر

سرکه سیب برای رشد موی سر

یکی از مشکلات پوست سر، این است که دچار التهاب و خارش می شود. متخصصین ادعا می کنند که سرکه سیب خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی داشته و یکی از خواص مخمر آن این است که سلو ل های مرده پوست سر از بین می برد. این عمل کمک می کند تا پوسته پوسته شدن و خارش سر از بین برود.

از دیگر خواص ACV که بسیار مهم می باشد این است که سرکه سیب به عنوان یک محصول جهت تمیز کردن به کار می رود.

این سرکه نه تنها خواص بهداشتی و ضد میکروبی دارد، بلکه به خوبی می تواند در زمینه زیبایی و شادابی پوست و موی سر جایگزین داروها و شامپوهای گران قیمت و شیمیایی شود.

 

۴ دیدگاه

4 دیدگاه

  1. Avatar

    پوشش سقف حیاط خلوت

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ at ۱۶:۱۷

    ممنون از سایت خوبتون که مطالبی در جهت افزایش آگاهی افراد قرار میدید.موفق باشید

    ۰
  2. Avatar

    آتلیه های معروف تهرانپارس

    ۷ فروردین ۱۳۹۷ at ۱۳:۲۰

    ممنون از اطلاعاتی که به اشتراک میگذارید

    ۰
  3. Avatar

    کوادروتور

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ at ۱۰:۵۵

    لطفا طریقه مصرفشم بگین ممنون

    ۰
  4. Avatar

    خرید یوبوت

    ۵ خرداد ۱۳۹۷ at ۱۵:۳۸

    مطالبی که در سایت به اشتراک میزارید بسیار جامع و مفید می باشد

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا