دانستنی‌های سلامتی

علائم وجود فلزات سنگین در بدن چیست؟ چگونه بدن را سم زدایی کنیم؟

سم زدایی فلزات سنگین

سم فلزات سنگین مثل جیوه ، آلومینیوم و سرب امروزه به دلیل زندگی در شهر و دود و آلودگی ها به وفور در محیط اطراف مان وجود دارد بنابراین سم زدایی فلزات سنگین از بدن برای جلوگیری از بیمار شدن ضروری است. ورود آن ها به بدن انسان حتی به میزان کمی به دلیل غلظت مولکولی شان بسیار خطرناک است.

۰

سم فلزات سنگین مثل جیوه ، آلومینیوم و سرب امروزه به دلیل زندگی در شهر و دود و آلودگی ها به وفور در محیط اطرافمان وجود دارد بنابراین سم زدایی فلزات سنگین از بدن برای جلوگیری از بیمار شدن ضروری است چرا که ورود آنها به بدن انسان حتی به میزان کمی به دلیل غلظت مولکولی شان بسیار خطرناک است. و امروزه بی آن که خودمان بدانیم از طریق غذا، آب یا هوایی که تنفس می کنیم این سم ها به بدن وارد می شود. ورود این سم ها به بدن و ته نشین شدن آن ها عامل بروز بیماری هایی است که علائم آن ها و راهکار سم زدایی فلزات سنگین را در نت نوشت امروز بررسی می کنیم:

علائم وجود فلزات سنگین در بدن:

۱- حالت تهوع یا دل آشوبه

اگر حالت تهوع دارید حتما بررسی کنید آیا اخیرا در معرض هوا یا آب یا غذای آلوده قرار داشته اید یا نه. چون یکی از علائم آلوده شدن به مواد سمی فلز سنگین داشتن حالت تهوع است.

۲- استفراغ

وقتی ورود سم فلزات سنگین زیاد شود بدن برای رهایی از آن ها با استفراغ یا بالا آوردن سعی می کند آن ها را دفع کند.

۳- سردرد

حتی اگر به میگرن مبتلا هستید، باز هم با دقت بیشتری سردردهای تان را بررسی کنید. آلودگی به مواد سمی فلزات سنگین باعث سردردهای دوره ای می شود که ممکن است با سایر سردردها اشتباه شود.

بیشتر بخوانید: مضرات فویل آلومینیومی : آیا استفاده از ورق آلومینیوم در آشپزی روش سالمی است؟

۴- سنگینی نفس

مشکل در تنفس یا به قول معروف نفس کم آوردن از دیگر علائم ورود سم فلزات سنگین در بدن است.

۵- مشکلات پوستی

راش (Rash) یا خارش های پوستی یا مشکلات پوستی طولانی مدت که به درمان ها خوب جواب نمی دهد یا مدتی بعد از اتمام درمان برمی گردد می تواند از علائم آلودگی به فلزات سنگین Heavy metals باشد. در این مرحله  بدن سعی می کند سم ها را از طریق پوست به بیرون دفع کند.

۶- گرفتگی عضلات و دردهای شکمی

ورود فلزات سنگین به بدن و انتشار از طریق جریان خون حتی می تواند باعث گرفتگی عضلات در نواحی مختلف بدن، دردهای شکمی و ناباروری شود.

۷- احساس گیجی از علائم ورود فلزات سنگین

فلزات سنگین حتی بر روی مغز و حافظه تاثیر می گذارد. دستگاه عصبی که از ورود سم آسیب دیده می تواند باعث سردرد های مداوم، تحریک پذیری عصبی شده، حتی به تشنج و کما منجر شود.

۸- یبوست و اسهال

وجود فلزات سمی در بدن می تواند گاهی به صورت یبوست و گاهی به صورت اسهال ظاهر شود. در واقع شخص نمی تواند متوجه شود چرا گاهی اسهال و چرا گاهی یبوست دارد در صورتی که مواد غذایی اش مثل همیشه بوده است.

۹- عرق کردن شبانه

به طور کلی یکی از روش های خارج کردن مواد ناخالص از بدن عرق کردن است. زیاد عرق کردن شبانه می تواند از علائم خطر ورود مواد سمی فلزات به بدن باشد.

۱۰- درد مفاصل و ماهیچه ها

وقتی بدن زیاد در معرض فلزات سنگین قرار گیرد، ماهیچه ها و مفاصل ضعیف شده و دردهای مداوم دارند.

سم زدایی فلزات سنگین :

مصرف هر چه بیشتر سبزیجات و میوه ها در رژیم غذایی بهترین روش سم زدایی فلزات سنگین از بدن است. سبزی هایی مثل جعفری، گشنیز، انواع کلم، پیاز، جوانه گندم؛ صیفی جات مثل چغندر و هویج؛ و میوه هایی مثل موز، سیب سبز، انگور و مرکبات از جمله موادی است که باعث دفع و سم زدایی فلزات سنگین از بدن می شود. میان مرکبات لیمو ترش بهترین سم زدایی را انجام می دهد.

دکتر روبرت اتکینز با تحقیقاتی که در فاصله بین سال های ۱۹۳۰ تا ۲۰۰۳ انجام داد مثل دکتر غیاث الدین جزایری محقق برجسته طب گیاهی ایران معتقد است خوردن کمی گشنیز و جعفری با سبزی خوردن روزانه باعث می شود تا سموم فلزات سمی از بدن تان دفع شود.

منابع:
Healthy Holistic Living
Rare Diseases
Everyday Health
Dr. Axe

 

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    تورج امیدوار

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ at ۱:۰۹

    سلام و خداقوت من حدود ۵ساله که با آزمایش مشخص شد از مسمومیت با کروم رنج میبرم که حدود ۱۸ ساله از بیماری گوارش. رنج میبرم که طبق نظر پزشکان دلیل آن مسمومیت با فلزات سنگین میباشد .و متاسفانه پادزهری هم ندارد خودم با استفاده از راهنماییهای شما در سایتتان دارم درمان میکنم .لطف کنید راهنمایی بفرمایید واقعا خسته شدم .ممنونم در پناه خدا باشید .

    ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا