گوناگون

سیرک های بدون فیل؛ سرگرمی های قدیمی رو به افول می روند!

Circus

بیشتر افرادی که به سیرک می روند دوست دارند چیزهای عجیب و غریب و جالب را ببینند اما هیچ سیرکی بدون داشتن حیوانات و حرکات آکروباتیک آنها دیدنی نخواهد بود

۱+

سالهاست که مردم برای تفریح و دیدن حرکات جالب حیوانات و شگفتی ها به سیرک می روند. حیوانات به خصوص فیل ها قسمت زیبا و دوست داشتنی سیرکها هستند. همیشه دیدن این موجودات عظیم الجثه که کارهای جالبی را انجام می دهند زیبا و دوست داشتنی است. سیرکها بدون حضور فیل ها ممکن است کمی عاقلانه تر باشد اما بی شک بیننده کمتری خواهد داشت.

این روزها نه فقط در ایران، بلکه در تمام دنیا تفریحات و نحوه خوش گذرانی انسان ها دچار دگرگونی ها نچندان خوبی شده است، قدم زدن ها کمتر شده و همه به فکر کوتاه ترین راه (به لطف نویگیشن ها) برای رسیدن به مقصد هستند، دیگر برای عکس گرفتن نیاز به دیگران و دور هم بودن نیست و همه عادت کرده ایم سلفی بگیریم، هر کسی یک گوشی موبایل در دست دارد و مدام از یک بازی به بازی دیگر یا از یک شبکه اجتماعی به دیگری می رود!

هر چقدر بخواهیم از تکنولوژی بد گوییم راه دارد، چیزی که مهم است این است که ما انسان ها خیلی خیلی ساده طلب تر از قبل شده ایم! تکنولوژی ما را شدیدا بد عادت کرده و جوری آموزش دیده ایم که تنها و تنها از الگو ها تبعیت کرده و تنها از لذت های الگو ها لذت می بریم!

صاحبان  رینگلینگ وارنر و بارنوم و بیلی سیرک که از سیرکهای بزرگ جهان می باشد و سالیان زیادی در جای جای امریکا اجرا داشته اند. اعلام کردند که بزرگترین اجرا های آنان بعد از ۱۴۶ سال، اکنون پس از حذف فیل ها (می ۲۰۱۶) شاهد کاهش شدید فروش بلیط است.

هر چند که کشور چین جهت مراقبت از فیل های این سیرک اعلام آمادگی کرده است. اما نبود فیل ها این سیرک را رو به سقوط برده است.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید :ویدیو: اولین Hyperloop جهان بین دبی و ابوظبی شروع به کار می کند!

تاریخچه سیرک

Circus

سیرک یکی از تفریحات طولانی مدت است که ریشه تاریخی دارد. سیرک در دو دهه قبل از جنگ داخلی ایالات متحده شروع شد. ابتدا ترکیبی از باغ وحش و موزه بود. سپس گسترده تر شد و پیشرفت کرد و با افزودن فیل های آسیایی جذابیت خاصی پیدا کرد. در طول سالیان درازی فیل ها جز اصلی نمایش های سیرک بودند.

اما با حضور اینترنت و دنیای مجازی تماشای سیرک و حیواناتی همچون فیل جذابیتش را از دست داد. بچه ها که معمولا عمده تماشاچیان سیرک بودند از اواسط قرن ۲۰ تماشای سیرک را کنار گذاشتند. درخواست کودکان بیشتر بر روی حرکات آکروبات بود. بیشتر بچه ها فیلم و تلویزیون و حتی بازیهای کامپیوتری را به سیرک ترجیح دادند.

به این ترتیب مردم از دیدن و تماشای حیوانات عجیب و غریب و نمایش های آکروباتیک آنها لذتی نبردند. این شروع سقوط سیرک ها بود. و اولین قدم در افول این گروه های نمایشی حذف حیواناتی بود که هزینه نگهداری بالایی دارند، یعنی فیل ها!

این مطلب را در نت نوشت بخوانید :ویدیو: بازسازی چهره زن ۲۰۰۰ ساله مصری در ملبورن

دوستداران حیوانات

Circus

گروه های دوستدار حیوانات و طرفداران حقوق حیوانات در چندین دهه در برابر سیرکها مقابله کردند. چرا که آنها یکی از عوامل آسیب زدن به حیوانات می دانستند. این دسته از دوستداران حیوانات معتقد هستند که حیوانات در این وادی مجبور به انجام امور بی رحمانه و غیر ضروری می شوند. در ماه می سال گذشته میلادی پس از یک دعوای حقوقی طولانی مدت و پر هزینه رینگلینگ وارنر سیرک بزرگ جهان ناچار به بخشیدن فیل ها یش شد.

 

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا