علمی

نانوسیم هایی ۶۰۰۰۰ بار کوچکتر از موی انسان

نانوسیم هایی ۶۰۰۰۰ بار کوچکتر از موی انسان

نانو سیم های میکروبی که نام این سیم های ابداعی است با ایده ای که از رشته های پروتئین داخلی مو گرفته شده شکل گرفته اند. جایگزینی دو نمونه آمینو اسید طبیعی با باکتری Geobacter در tryptophan که رسانا بودن را در این ماده تا ۲۰۰۰ برابر افزایش خواهد داد و همچنین ابعاد کم و مقاوت بسیار بالای این ماده که قطر ۱٫۵ نانومتری دارد (چیزی حدود ۶۰ هزار بار نازکتر از موی انسان)

۰

دانشمندان رشته میکروبیولوژی در دانشگاه ماساچوست راهی ابداع کرده اند که آن ها را موفق به تولید سیم هایی هزار برابر نازکتر از موی انسان کرده است! در ادامه با معرفی نانوسیم هایی ۶۰۰۰۰ بار کوچکتر از موی انسان با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: حقایقی شگفت آور از کیهان ؛ تلسکوپ ناسا می تواند به ۱۳ میلیارد سال پیش بنگرد!

نانوسیم هایی ۶۰۰۰۰ بار کوچکتر از موی انسان

نانو سیم های میکروبی که نام این سیم های ابداعی است با ایده ای که از رشته های پروتئین داخلی مو گرفته شده شکل گرفته اند. جایگزینی دو نمونه آمینو اسید طبیعی با باکتری Geobacter در tryptophan که رسانا بودن را در این ماده تا ۲۰۰۰ برابر افزایش خواهد داد و همچنین ابعاد کم و مقاومت بسیار بالای این ماده که قطر ۱٫۵ نانومتری دارد (چیزی حدود ۶۰ هزار بار نازکتر از موی انسان یا به عبارت دیگر نانوسیم هایی ۶۰۰۰۰ بار کوچکتر از موی انسان )

بیشتر بخوانید: کتاب ترجمه کتیبه های مصر باستان به انگلیسی ترجمه و چاپ شد!

جناب آقای Derek R. Lovley که به عنوان مدیری تیم تحقیقاتی فعالیت می کند می گوید، علی رغم ظواهر امر این نوع از نانوسیم هایی ۶۰۰۰۰ بار کوچکتر از موی انسان می تواند از مواد اولیه بسیار ارزان ساخته شده و بسیار کم هزینه تر از آن است که فکر می کنید! به عنوان مثل اسید استیک موجود در سکه که برای تخمیر باکتری ها به کار می رود از مواد اولیه مورد استفاده در این سیم ها خواهد بود!

این تکنولوژی همان BioWire است که با تلفیقی که با مواد پلیمری صورت می گیرد می تواند نسل آینده سیم ها را به طرز شگفت انگیزی بهبود بخشد. از مهمترین پیش بینی هایی که می توان برای استفاده از این تکنولژی کرد در پزشکی است، بهبود سنسور های پزشکی و ارتباطی داخلی که میتواند علائم مهمی از قلب و کلیه را در لحظه به سنسور ها برساند!

بیشتر بخوانید: کشف قدیمی ترین فسیل جهان با قدمت ۳٫۷ میلیارد سال در گرینلند

حتی آزمایش های صورت گرفته نشان دهنده توانایی بسیار بالای این تکنولوژی است که پیش بینی کاربرد های نظامی را می توان از آن داشت. کاربردی که می تواند در ساخت تسلیحات با ابعاد بسیار کوچک و تخریب بالا و یا انتقال انرژی در سطح بالا و ابعاد کم بسیار کاربردی باشد.

و البته احتمالا در نسل های آتی تلفن همراه شاهد عملکرد بسیار بالای حافظه های جانبی با این تکنولوژی و یا تکنولوژیهای مشابه نانوسیم هایی ۶۰۰۰۰ بار کوچکتر از موی انسان خواهیم بود!

بیشتر بخوانید: صحبت کردن دلفین ها واقعیت دارد ؛ نتایج جالب محققان در این رابطه!

بیشتر بخوانید: با بزرگترین و قدرتمندترین آسانسور جهان آشنا شوید! +ویدئو

بیشتر بخوانید: بیابانی زدایی با گوجه فرنگی ؛ به لطف انرژی خورشیدی و آب دریا

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا