علمی

ساخت بزرگترین شبیه ساز زندگی مریخی در صحرای دبی

ساخت شبیه ساز کلونی مریخ در دبی

دبی، شهری با سازه‌های مهندسی با شکوه و یکی از گرانترین شهرهای دنیا؛ اکنون با تصمیم محمد بن راشد، حاکم این شهر در صدد تاسیس پروژه‌ای عظیم تحت عنوان «شهر علمی مریخ» است که قرار است به پژوهشگران فضایی کمک کند تا در یک محیط شبیه‌سازی شده، زندگی مریخی را تجربه کنند.

۰

دولت امارات متحده عربی که علاقه خاصی به تاسیس سازه‌های بزرگ دارد اکنون به دنبال ساخت بزرگترین پروژه شبیه‌سازی کلونی یا خانه‌های مسکونی مریخ بر روی زمین، نزدیک صحرایی در دبی میباشد. این پروژه قرار است با نام «شهر علمی مریخ» توسط بیارک اینگلس، موسس شرکت BIG که در زمینه معماری و شهرسازی، موفقیتهای درخشانی در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده؛ کلید بخورد. در ادامه با جزییات جالبی از روند ساخت بزرگترین شبیه ساز زندگی مریخی در صحرای دبی با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: یک سیارک جدید با احتمال برخورد به زمین در شکار ناسا

ساخت بزرگترین شبیه ساز زندگی مریخی در صحرای دبی

شرکت مذکور در تدارک طراحی شهر شبیه ساز زندگی مریخی در صحرای دبی به منظور شبیه‌سازی کلونی‌های سیاره سرخ است. به گفته دولت محلی، توسعه این مدل ۱۴۰ میلیون دلاری جهت مدلسازی واقعی و شبیه سازی شرایط زندگی بر روی سطح مریخ در برنامه قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: منظومه جدید با احتمال وجود موجودات فرازمینی توسط ناسا کشف شد!

مساحت این شبیه ساز زندگی مریخی در صحرای دبی چیزی در حدود ۱۷۳ هزار متر مربع (تقریبا ۱۷ هکتار) خواهد بود که برای یک پروژه شبیه‌سازی رقم بالایی است. بعد از تکمیل این شهرک فضایی، تیمی از فضانوردان به مدت یک سال آزمایشی در آنجا زندگی خواهند کرد. با این حال هنوز حرفی از زمان ساخت این عمارت بزرگ به میان نیامده است. تصاویر ذیل نمایی است از آنچه بعد از تکمیل این پروژه خواهید دید:

گروهی از محققان امارات و مهندسین مرکز فضایی «محمد بن رشید» در حال برنامه‌ریزی روشی جهت رنگ آمیزی سیاره سرخ در این شهر هستند.

بیشتر بخوانید: کشف چهار سیاره مشابه زمین در مدار ستاره‌اى خورشید مانند

انتظار میرود این شهر، گلخانه‌هایی بزرگ به منظور آزمایش تکنیکهای کشاورزی و لابراتوارهایی جهت بررسی چگونگی ذخیره مواد غذایی، تولید انرژی و آب داشته باشد.

در این گلخانه های این شبیه ساز زندگی مریخی در صحرای دبی از تکنیک کشاورزی عمودی استفاده خواهد شد و به جای نور خورشید بایستی از تعداد زیادی LED در محیطی با آب و هوای کنترل شده بهره جست.

بیشتر بخوانید: باکتری هایی که به همراه بالن به آسمان می روند! حرکت عجیب ناسا در خورشیدگرفتگی ها

سقف این سازه عظیم از موادی ساخته شده که مانع رسیدن نور و تشعشعات خورشید میشود (میزان این تشعشعات بر روی مریخ به دلیل عدم وجود لایه محافظ در اتمسفر بسیار بیشتر است). دیوارهای این مکان نیز با فناوری پرینت سه بعدی ساخته میشوند.

بیشتر بخوانید: حفاری ۳ میلیارد دلاری ناسا در اطراف یک آتشفشان برای حفظ آمریکا

بازدیدکنندگان میتوانند در این موزه شبیه ساز زندگی مریخی در صحرای دبی از آخرین اکتشافات فضایی مطلع شوند.

این شهر، تنها بخشی از پروژه بزرگتر امارات متحده عربی به منظور ساخت شهری مسکونی بر روی سیاره سرخ در قرن آتی است.

نخست وزیر امارات، شیخ محمد بن راشد، در نشست اخیر مقامات دولتی اظهار داشت: «امارات متحده عربی با تلاشهای بین‌المللی کوشش میکند تا تکنولوژی‌هایی بشردوستانه توسعه دهد و زیربنایی جهت آینده بهتر نسلهای بعدی فراهم کند.»

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    رامین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶ at ۲۰:۲۴

    خیلی جالبه

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا