روانشناسی و موفقیت

چند راه برای شناسایی افراد غیر قابل اعتماد

افراد غیر قابل اعتماد

برای هر شخصی مهم است که وقتش را در کنار دوستان یک رنگ، قابل اعتماد، موفق و درستکار بگذراند. ولی گاهی آدم هایی وارد زندگی تان می شوند که همیشه به خود می گویید کاش هیچوقت با او آشنا نشده بودم. این دسته از افراد حتی اگر برای مدت کوتاهی در زندگی شما باشند با ایجاد مشکلاتی مانع از آرامش و موفقیت تان می شوند. شناسایی افراد غیر قابل اعتماد این روزها با ایجاد فضاهای مجازی مهم تر است.

۵+

چگونه افراد غیر قابل اعتماد را از آدم های قابل اعتماد تشخیص دهیم؟

برای هر شخصی مهم است که وقتش را در کنار دوستان یک رنگ، قابل اعتماد، موفق و درستکار بگذراند. ولی گاهی آدم هایی وارد زندگی تان می شوند که همیشه به خود می گویید کاش هیچوقت با او آشنا نشده بودم. این دسته از افراد حتی اگر برای مدت کوتاهی در زندگی شما باشند با ایجاد مشکلاتی مانع از آرامش و موفقیت تان می شوند. شناسایی افراد غیر قابل اعتماد این روزها با ایجاد فضاهای مجازی مهم تر است. هیچ کس دلش نمی خواهد با کسانی دوست  باشد که قابل اعتماد نیستند. هم به دلیل مشکلاتی که دوستی با افراد غیر قابل اعتماد به وجود می آورد و هم این که مردم با دیدن دوستان یک نفر در مورد او قضاوت می کنند و حق هم دارند. از طرف دیگر افرادی که به روابط اجتماعی و تکامل شخصیتی شان اهمیت می دهند اعتقاد دارند باید با کسانی دوست بود که همیشه بهتر از خودمان هستند تا کامل تر شویم. این گفته کاملا درست است. از نظر روان شناسی و جامعه شناسی هم فرد همیشه تحت تاثیر رفتار اطرافیانش قرار می گیرد.

نت نوشت امروز ۷ نشانه شناسایی افراد غیر قابل اعتماد را فاش می کند تا بتوانید در دنیای پرتکاپوی امروز در جمع دوستان خود فقط آدم های قابل اعتماد داشته باشید.

به مادیات بیشتر اهمیت می دهند

طی تحقیقات انجام شده افراد قابل اعتماد از آن جا که به ارزش های معنوی بیشتر بها می دهند در رابطه با دیگر انسان ها به شخصیت فرد توجه می کنند نه دارایی و ثروت اش.  این دسته از افراد در روابطشان با دیگر افراد ارزش زیادی برای فرد و تجربیات زندگی اش قائل هستند. کاری ندارند شخص چند ماشین و چند حساب بانکی و چه قدر ملک و املاک دارد. این افراد بیشتر وقت هایی که واقعا گرفتارید و به کمک نیاز دارید، بدون هیچ چشمداشتی به شما کمک می کنند.

برخلاف آن ها افراد غیرقابل اعتماد همیشه بر روی مسائل مادی انگشت می گذارند. وقتی می خواهند در مورد کسی صحبت کنند از میزان دارایی و پول هایش می گویند. میزان رابطه و تعیین حدود دوستی برای افراد غیرقابل اعتماد میزان پولی است که شما خرج می کنید یا هدیه گران بهایی که برایش می خرید.

سعی می کنند همه را راضی نگه دارند

افراد قابل اعتماد می دانند نمی توانند همه را راضی نگه دارند. دوستان محدود و انگشت شماری دارند. چون آن ها را با دقت انتخاب کرده اند.

افراد غیرقابل اعتماد سعی می کنند همه را راضی نگه دارند و برای رسیدن به این هدف دست به هر ترفندی می زنند. دروغ می گویند. حقه سوار می کنند. به دلیل آن که می خواهند همه را راضی نگه دارند، ناچارند با هر شخصی، یک نوع رفتار خاص داشته باشند در نتیجه ثبات شخصیتی خودشان از بین می رود.

فقط به پیشرفت خودشان فکر می کنند

افراد قابل اعتماد به دلیل آن که برای خود ارزش قائل هستند سعی می کنند همیشه رفتارهای درستی داشته باشند تا هم خودشان پیشرفت کنند هم باعث رشد و پیشرفت دیگران شوند.

ولی آدم های غیرقابل اعتماد فقط به فکر منافع شخصی خود هستند. چنین شخصی نمی تواند خود را درست دوست داشته باشد. او فقط به شادی های لحظه ای خود فکر می کند حالا به هر قیمتی. چنین فردی نمی تواند برای صداقت شما جایی در قلبش باز کند. این دسته از افراد فقط تا زمانی که شما برایش سود و فایده ای داشته باشید به رفاقتش ادامه می دهد.

چیزی را می گویند که مردم دوست دارند بشنوند

افراد قابل اعتماد همیشه حقایق را می گویند حتی وقتی در مورد کسانی که با آن ها روابط خوبی ندارند هم نکات منفی هم نکات مثبت فرد را می بینند. خیلی وقت ها از رفتار و گفته چنین فردی جمع ناراحت می شود، ولی بعدها به حرف و گفته او می رسند چون حقیقت را گفته است.

افراد غیرقابل اعتماد فقط چیزهایی را می گویند که مردم دوست دارند بشنوند. چون همیشه شخصیت آن ها غیر از چیزی است که وانمود می کنند در نتیجه همیشه حقیقت را پنهان می کنند و دروغ می گویند و ریاکار می شوند.

به شدت حسود هستند

آدم های قابل اعتماد به آن چه هستند افتخار می کنند. به همین دلیل به هیچ شخصی در هیچ شرایطی حسادت نمی کنند. این دسته از افراد حتی وقتی در بدترین شرایط زندگی هستند اگر از آن ها بپرسید دلشان می خواست جای فلانی یا بهمانی بودند جوابشان همیشه نه است.

برعکس آن ها افراد غیرقابل اعتماد به هر چیزی که دیگران دارند از موقعیت مالی، کاری، خانوادگی گرفته تا حتی ویژگی ظاهری افراد حسادت می کنند. هر چند آدم های حسود سعی می کنند این عادت خود را بروز ندهند ولی در عمق وجودشان چنان حسادتی نهفته است که ناخودآگاه با حرف های دوپهلو، نیش و کنایه یا ایراد گرفتن مداوم از کارها و پیشرفت های شما ذات درونی خود را نشان می دهند. آن ها فکر می کنند عقل کل هستند.

ذهن بسته ای دارند

افراد غیرقابل اعتماد دنیای بسته ای دارند. حتی چند قدم جلوتر از خودشان را نمی توانند ببیند. فکر می کنند هرچه خودشان می دانند درست است. به همین دلیل خیلی وقت ها رفتارهای خشن و غیر دوستانه دارند.

در صورتی که افراد قابل اعتماد مدام در فکر افزایش معلومات و اطلاعات خود هستند. معمولا قضاوت نمی کنند. حتی از نقص های دیگران درس می گیرند تا بتوانند خود شخصیت کاملتری داشته باشند. آن ها می دانند جهان پر از مطالبی که آن ها نمی دانند.

مسوولیت کارهای خود را قبول نمی کنند

یکی دیگر از مشخصه های شناسایی افراد غیر قابل اعتماد بررسی حس مسوولیت شان است. آن ها چه خودشان مستقیم کاری را انجام داده باشند چه دیگران را مجبور به انجام کار اشتباهی کرده باشند، هیچ گاه مسوولیت کارهای شان را بعهده نمی گیرند. از نظر افراد غیرقابل اعتماد همیشه دیگران مقصر هستند.

برخلاف آن ها افراد قابل اعتماد همیشه مسوولیت کارهای اشتباه خود را می پذیرند حتی زمانی که مشترکا تصمیمی با شما گرفته اند سهم خود را از اشتباه متقبل می شوند.

منابع:
LifeHack
 Huffington Post
 Inc.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا