روانشناسی و موفقیت

عباراتی که افراد دروغگو زیاد استفاده می‌کنند؛ دروغ گوها را آسان‌تر بشناسید!

دروغ و شناسایی افراد دروغگو
۸+

احتمالا شما هم با افراد دروغگو برخورد داشته‌اید. افراد دروغگو دو دسته می‌شوند، دسته‌ی اول کسانی هستند که درباره‌ی مسائل بزرگ دروغ می‌گویند و گروه دوم افرادی هستند که راجع به جزئی‌ترین و کوچکترین مسائل دروغ می‌گویند. مهم نیست که دروغگوها جزو کدام دسته باشند زیرا شما هیچ یک از آنها را باور ندارید و نمی‌توانید به آنها اعتماد کنید و مشکل اینجاست که نمی‌توانید جملات راست و دروغ را تفکیک کنید.

عباراتی که افراد دروغگو زیاد استفاده می‌کنند

در ادامه نت‌نوشت شما را  با جملاتی آشنا می‌کند که دروغگوها برای جلب اعتماد شما به کار می‌برند.

افراد دروغگو از ضمایر او، ما، آنها، بیشتر از (من) استفاده می‌کنند.

شناسایی افراد دروغگو
استفاده از ضمیر من نشانه‌ی مالکیت و “م” مسئول بودن چیزی است که بر زبان می‌آورید. بنابراین افراد دروغگو خیلی کم از آن استفاده می‌کنند. تحقیقاتی که در دانشگاه تگزاس صورت گرفته است نشان می‌دهد که می‌توان دروغ را با این عبارات نوشتاری پیش بینی کرد. آنها متوجه شده‌اند که دروغگوها از سه نوع عبارت بیشتر استفاده می‌کنند.

۱ . استفاده کمتر از ضمیر (من)
۲ . استفاده کمتر از واژه‌های مستثنی مانند (ما یا بجز)
۳ . استفاده بیشتر از واژه‌های احساسی منفی (تنفر, پوچی, عصبانیت, ناراحتی)

بیان کردن عباراتی مانند: اگر راستش رو بخوای یا حقیقتش

آنها از این عبارات استفاده می‌کنند تا شما متوجه دروغ آنها نشوید. البته که آنها دروغ می‌گویند و این عبارات تنها به منظور فریب شما در باور کردن آن‌هاست.

آن‌ها جواب‌های کوتاه می‌دهند, منکر اشتباه خود می‌شوند و آن را توجیه می‌کنند.

اگر راجع به داستان‌هایی که فرد دروغگو گفته است سوالی بپرسید فورا حالت دفاعی به خود می‌گیرد. آنها منکر اشتباهات خود شده و گفته‌ها و عملکرد خود را توجیه می‌کنند حتی اگر شما آنها را متهم به چیزی نکرده باشید. آنها به منظور پنهان کردن حقیقت به جواب‌های کوتاه اکتفا می‌کنند و از خود دفاع می‌کنند چون از درون احساس گناه می‌کنند.

دروغ گوها از عبارات (من همیشه یا من هرگز) استفاده می‌کنند.

این عبارات بیشتر مواقع غلط هستند. به ندرت پیش می‌آید شما کاری را همیشه و یا هیچ وقت انجام دهید. اکثر ما برای یک بار هم که شده از چهارچوب قوانین خود خارج شده‌ایم. افراد دروغگو این عبارات را به جملات خود اضافه می‌کنند تا قابل اعتمادتر به نظر برسند.

افراد دروغگو مطالب را با جزئیات زیاد بیان می‌کنند.

دروغگوها باید برای دروغ‌های خود جزئیات داشته باشند تا واقعی‌تر به نظر برسد. آنها جزئیات را کاملا به خاطر می‌سپارند برای همین مچ آنها را حین دروغ گفتن بگیرید. آنها احتمالا زمان دقیق حادثه و حتی لباس‌ها را به خاطر دارند. مراقب باشید داستان‌هایی با جزئیات زیاد احتمال زیاد دروغ هستند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا