خودرو

شورلت از برترین کوروت ساخته شده تاکنون رونمایی کرد؛ شورلت کوروت ZR1

شورلت کوروت ZR1

در روز یکشنبه، شرکت آمریکایی شورلت از جدیدترین محصول کوروت کوخود با نام ZR1 رونمایی کرد…

۰

هفته گذشته شرکت آمریکایی شورلت از جدیدترین محصول کوروت خود با نام ZR1 رونمایی کرد. مارک رئوس معاون اجرایی شرکت جنرال موتورز در رابطه با این خودرو میگوید: “تا به حال هیچ کوروتی به خوبی این خودرو نرانده‌ام، این امر در رابطه با سایر افراد هم صدق میکند، چراکه هیچ یک از خودروهای قبلی کوروت به خوبی این خودرو نبوده اند. همچنین عملکرد بی‌نظیر این خودرو، نگاه دیگر ابرخودروها را معطوف به خود خواهد کرد.”

اگرچه دیگر خودروی شورلت با نام Z06 از خصوصیاتی قابل توجه همچون قدرت ۶۵۰ اسب بخار و نیروی گشتاور ۶۵۰ پوند فوت بهره میبرد، اما شورلت در ZR1 پا را فراتر نهاده و با مهندسی خاص خود، توانسته است قدرت ۷۵۵ اسب بخار و نیروی گشتاور ۷۱۵ پوند فوت را برای این خودرو به ارمغان بیاورد.

شورلت کوروت ZR1

شورلت کوروت ZR1

نسل قبلی خودروی ZR1 در فاصله سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ تولید می‌شد. اگرچه آن خودرو در زمان خود از موتوری قدرتمند با نیروی ۶۰۰ اسب بخار بهره میبرد، اما به سادگی توسط نسل فعلی Z06 کنار زده شد. حال پس از گذشت چند سال، ظاهراً شورلت تصمیم را بر این نهاده‌است تا دوباره به این سری خوشنام خود سر‌و‌سامان بدهد و این امر در بیانیه این شرکت نیز کاملاً مشخص است: “پادشاه بازگشت…”

ZR1 از یک موتور سوپرشارژ V8 با حجم ۶٫۲ لیتر بهره میبرد که LT5 نام دارد.

سیستم جعبه دنده این خودرو نیز شامل دو مدل مختلف است: ۱- سیستم انتقال ۷ سرعته دستی ۲- سیستم انتقال ۸ سرعته اتوماتیک

طبق گفته شورلت، سرعت نهایی این خودرو ۲۱۰ مایل بر ساعت میباشد. همچنین از آنجا که Z06 میتواند فاصله سرعت ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت را در کمتر از ۳ ثانیه طی کند، انتظار میرود که این زمان برای ZR1 در حد چند دهم ثانیه کمتر باشد.

شورلت کوروت ZR1

شورلت کوروت ZR1

ZR1 با دو تنظیم آیرودینامیکی در دسترس خواهد بود. یکی از این موارد استاندارد مربوط به بال عقبی خودرو بوده تا بتواند سرعت ۲۱۰ مایل بر ساعت را برای آن فراهم کند، و مورد دیگر نیز باله قرار گرفته در قسمت بالا بوده که به افزایش نیروی حرکت خودرو در اطراف کمک میکند. به علاوه قسمت جلو به گونه ای طراحی شده است که جریان هوا از طریق چهار رادیاتور در نظر گرفته شده به موتور رسیده و همچنین گرمای تولیدی از موتور دور شود.

شورلت کوروت ZR1

شورلت کوروت ZR1

شورلت برای این خودرو رنگ زیبایی را در نظر گرفته که خود آن را Sebring Orange نامیده است. فروش این خودرو از بهار سال دیگر آغاز خواهد شد. اگرچه شورلت قیمت رسمی این خودرو را اعلام نکرده است، اما به احتمال زیاد با قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا