خودرو

ببینید که چگونه این ابر‌خودروی سوئدی رکورد سریعترین خودروی تولید انبوه جهان را می‌شکند!

پرسرعت ترین خودرو کنونی دنیا

کمپانی سوئدی Koenigsegg موفق شد روز شنبه با خودروی جدیدش Agera RS، رکورد سریعترین خودروی با تولید انبوه (یعنی خودرویی که می توان بصورت قانونی با آن در خیابان رانندگی کرد) جهان را بشکند. بنابر اعلام برنامه Top Gear این رکورد شکنی در یک بزرگراه مسدود شده در نوادا به طول تقریبی ۱۸ کیلومتر صورت گرفت که طی آن Agera RS با دو تلاش موفق شد به سرعت ۴۵۷ کیلومتر در ساعت برسد. Agera RS با ثبت این رکورد موفق شد رکورد قبلی را که ۴۳۰ کیلومتر در ساعت بود و توسط خودرو Bugatti Veyron Super Sport در سال ۲۰۱۰ ثبت شده بود، را بشکند.

۱+

کمپانی سوئدی Koenigsegg  موفق شد روز شنبه با خودروی جدیدش Agera RS، رکورد سریعترین خودروی با تولید انبوه (یعنی خودرویی که می توان بصورت قانونی با آن در خیابان رانندگی کرد) جهان را بشکند. بنابر اعلام برنامه Top Gear این رکورد شکنی در یک بزرگراه مسدود شده در نوادا به طول تقریبی ۱۸ کیلومتر صورت گرفت که طی آن Agera RS  با دو تلاش موفق شد به سرعت ۴۵۷ کیلومتر در ساعت برسد. Agera RS با ثبت این رکورد موفق شد رکورد قبلی را که ۴۳۰ کیلومتر در ساعت بود و توسط خودرو Bugatti Veyron Super Sport در سال ۲۰۱۰ ثبت شده بود، را بشکند.

Agera RS پرسرعت ترین خودرو کنونی دنیا

Agera RS پرسرعت ترین خودرو کنونی دنیا

ولی این تنها رکوردی نبود که Agera RS شکست. علاوه بر رسیدن به حداکثر سرعت ۴۵۷ کیلومتر در ساعت در اولین تلاش، که طی آن توانست رکورد سرعت  ۴۳۵ کیلومتر در ساعت را که متعلق به خودروی Hennessey Venom GT بود را بشکند، بلکه توانست سریعترین سرعت ۰ تا ۴۰۰ را با ۳۶.۴۴ ثانیه به ثبت برساند که ۵.۵۲ ثانیه از رکورد قبلی که توسط  Bugatti Chiron ثبت شده بود، سریعتر است.

 

 

این رکورد کمپانی Koenigsegg  هم ممکن است به زودی شکسته شود زیرا کمپانی Hennessey ادعا کرده است که خوروی جدید Venom F5  آنها می تواند به سرعت ۴۸۲ کیلومتر در ساعت برسد. با این که  Hennessey  هنوز ادعایش را آزمایش نکرده است ولی خیلی ها معتقدند که لاستیکهایی که برای فروش به مصرف کنندگان عرضه خواهد شد قادر به تحمل این سرعت نیستند و خیلی راحت آسیب خواهند دید.

 

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    ارسال ایمیل تبلیغاتی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶ at ۱۱:۴۰

    ممنون اطلاعات کاملی بود

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا