علمی

شگفت‌انگیزترین تصاویر نجومی ۲۰۱۷ را اینجا ببینید؛ ترین‌های ۲۰۱۷

با ما همرا باشید با تصاویری شگفت و خارق العاده از فضا و کمی بالاتر از آن. شما چیزهای عجیبی را خواهید دید که روزی در خواب هم قابل تصور نبودند. بیشتر از این نیاز به توضیح ندارد، خودتان تماشا کنید و …
بعضی از تصاویر ما را به یک سفر به سال های دور گذشته می برند. بعضی دیگر سیاره ما را به اندازه یک تیله آبی نشان می دهند. شرکت ها و دولت هایی را می بینیم که برای اکتشافات از اعماق زمین به بالای ستاره ها می روند. در سال ۲۰۱۷، تصاویر فضایی و نجومی شگفت انگیزی حاصل شد. ما تعدادی از این تصاویر شگرف را گرد آوری کرده ایم:

۱+

زمین تکه سنگی با ضخامت ۷،۹۱۷ مایل (۱۲۷۴۱متر) ، معلق در فضاست. تصاویر نجومی هر روز توسط ماهواره های مختلف در اینترنت و سایر رسانه ها منتشر می شوند، اما هر از چند گاهی، تصویری تامل برانگیز در مقابل دیدگان ما پدیدار می شود، و به ما یادآوری می کند که ما انسان ها چقدر حقیر، یا خوش شانس و یا موجوداتی خارق العاده هستیم.

بعضی از تصاویر ما را به یک سفر به سال های دور گذشته می برند. بعضی دیگر سیاره ما را به اندازه یک تیله آبی نشان می دهند. شرکت ها و دولت هایی را می بینیم که برای اکتشافات از اعماق زمین به بالای ستاره ها می روند. در سال ۲۰۱۷، تصاویر نجومی شگفت انگیزی حاصل شد. ما تعدادی از این تصاویر نجومی شگرف را گرد آوری کرده ایم:

پیشنهاد می کنیم ترین های ۲۰۱۷ را در نت نوشت مرور کنید!

عبور یک هواپیما زمانی که خورشید گرفتگی کامل می شود.

خورشید گرفتگی آمریکا

خورشید گرفتگی آمریکا

سحابی “تخم مرغ فاسد” پیش بینی مرگ خورشید

سحابی کدو قلیانی، یا سحابی "تخم مرغ فاسد"، نشان می دهد زمانی که یک ستاره مانند خورشید می میرد، به چه شکلی در می آید.

سحابی کدو قلیانی، یا سحابی “تخم مرغ فاسد”، نشان می دهد زمانی که یک ستاره مانند خورشید می میرد، به چه شکلی در می آید.

حدود ۵۰۰۰ سال نوری از زمین، سحابی کدو قلیانی – که  با نام های OH 231.8 + 04.2 یا سحابی “تخم مرغ فاسد” (از آنجا که حاوی مقدار زیادی گوگرد است) نیز شناخته می شود- نشان می دهد پس از اینکه یک ستاره مانند خورشید می میرد چه اتفاقی می افتد. گازهای زرد رنگ در تصویر با سرعتی بیش از ۶۲۰،۰۰۰ مایل در ساعت حرکت می کنند.

این عکس از تلسکوپ فضایی هابل که در سال جاری گرفته شده، نشان می دهد که خورشید حدودا ۵ میلیارد ساله ما، زمانی که دیگر نتواند به طور موثر مشتعل باشد، سقوط خواهد کرد، و پوسته های بیرونی گاز پلاسماتیک خود را در فضا پخش می کند، به یک کوتوله سفید تبدیل، و در محدوده آن یک سحابی سیاره ای ایجاد می شود.

مفصل ترین تصویری که تا کنون از زمین گرفته شده است.

زمین از منظره ایی فوق العاده

زمین از منظره ایی فوق العاده

اداره ملی اقیانوس و جوی زمین ماهواره GOES-16 را در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ راه اندازی کرد و آن را در یک مدار قرار داد.

این منظره کامل از زمین، که توسط این ماهواره در ماه ژانویه گرفته شده،، مسلما یکی از دقیق ترین منظره های کلان این سیاره است. GOES-16 به تازگی تمام آزمایش های خود را انجام داده، اکنون «NOAA» آن را «GOES-East» نام نهاده و در حال حاضر به طور مداوم تصاویر خود را در اینترنت آپلود می کند.

یک ایستگاه فضایی در حال عبور در مسیر خورشید گرفتگی، تصویرش شکار می شود.

ایستگاه فضایی در کسوف

ایستگاه فضایی در کسوف

ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) یک هدف نهایی برای عکاسان پرماجرا ست، از آنجایی که در ۲۵۰ مایل بالاتر از زمین با سرعت ۱۷۵۰۰ مایل در ساعت در حال حرکت است.

عکاس ناسا در اوت ۲۰۱۷ ، ماه قبل از خورشید گرفتگی، توانست خود را در جای مناسب قرار دهد و این عکس را از ISS بگیرد.

پیدا کردن خانه بین حلقه های زحل

زمین و ماه که از بین حلقه های زحل در تاریخ 12 آوریل 2017 دیده می شوند.

زمین و ماه که از بین حلقه های زحل در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۱۷ دیده می شوند.

قبل از نابودی کاسینی، ناسا از میان حلقه های زحل دو شی آشنا را پیدا کرد: زمین و ماهش.

منظره ایی روان شناختی از سیاره مشتری

یک تصویر مادون قرمز، تصویر رنگ های کاذب (غلط انداز) که در ماه مه 2017 گرفته شده است.

یک تصویر مادون قرمز، تصویر رنگ های کاذب (غلط انداز) که در ماه مه ۲۰۱۷ گرفته شده است.

مشتری، بزرگترین سیاره منظومه شمسی، غولی قهوه ای و سفید به چشم انسان به نظر می رسد. اما در نور مادون قرمز – که ما نمی بینیم، اما برخی از تلسکوپ ها می توانند ببینند – تغییرات وحشتناک دمایی این سیاره نشان داده می شوند. دانشمندان می توانند از این اطلاعات برای ردیابی و درک سیستم های آب و هوایی استفاده کنند. این عکس در تاریخ ۱۸ مه ۲۰۱۷، گرفته شده است.

نقطه قرمز بزرگ در مشتری

توفان بزرگ مشتری، که توسط فضاپیمای ژنو ناسا در 10 ژوئیه 2017 رویت می شود.

توفان بزرگ مشتری، که توسط فضاپیمای ژنو ناسا در ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۷ رویت می شود.

در روز ۱۰ ژوئن، جونو یکی از نزدیکترین تصویرها از بزرگترین نقطه قرمز سیاره مشتری را فرستاد. توفانی بزرگتر از کره زمین که در واقع رو به افول می رود. ستاره شناسان فکر می کنند طی ۲۰ سال آینده به طور کامل از بین می رود.

مشاهده ابر توفان از بهترین پنجره منظومه شمسی

توفان از فضا

توفان از فضا

در ۱ آگوست، فضانورد ناسا رندی بریسنیک از پنجره های ایستگاه فضایی بین المللی Cupola تصویری از توفان نورو که به سمت آسیا در حرکت بود گرفت.

طوفان هاروی، تگزاس را با باران سیل آسا ویران کرد.

سیلاب توفان هاروی

سیلاب توفان هاروی

این محله کوچک در سیمونتون تگزاس با سیلاب های ناشی از توفان هاروی در آب غوطه ور شد. یک ماهواره تجاری فضایی که توسط DigitalGlobe اداره می شد، توانست تصویری قبل و بعد از ویرانی، از این محله ثبت کند.

کالیفرنیا در آتش

تصویری فضایی از آتش سوزی در کالیفرنیا

تصویری فضایی از آتش سوزی در کالیفرنیا

آتش سوزی های گسترده در شمال و جنوب کالیفرنیا ده ها تن را کشت، هزاران نفر را بی خانمان و صدها هزار هکتار از زمین ها را به آتش کشید. ۲۰۱۷ را یکی از بدترین سال ها از نظر آتش سوزی در تاریخ این ایالت می دانند. این تصویر از یک ماهواره متعلق به کمپانی DigitalGlobe گرفته شده، و نشان دهنده آتش سوزی گسترده و شعله های فراوان، در ونتورا (شمال غرب لس آنجلس) است.

امواج گرانشی غول پیکری در ونوس پیدا شده است

یک موج بی حرکت بزرگ در ابرهای اسید سولفوریک ناهید

یک موج بی حرکت بزرگ در ابرهای اسید سولفوریک ناهید

مطالعه ژانویه فضای ناهید نشان داد که این سیاره بزرگترین موج های هوایی (که امواج گرانشی نامیده می شوند) در منظومه شمسی را پنهان می کند. این اختلالات معمولا ناشی از محدوده کوهی هایی است که موجب می شوند جریان هوا به سمت بالا هدایت و پس از آن به طرف دیگر سقوط می کنند (اما در زهره علت اسرار آمیزی وجود دارد). تلسکوپ های مادون قرمز نشان می دهند که امواج گرانشی سرتاسر این سیاره  را پوشش می دهند.

تماس نزدیک با یک بادام زمینی غول پیکر

این کامپوزیت از 30 تصویر از سیارک 2014 JO25 که با داده های رادار، توسط ناسا در بیابان موهاوی کالیفرنیا جمع آوری شده، ساخته شده است.

این کامپوزیت از ۳۰ تصویر از سیارک ۲۰۱۴ JO25 که با داده های رادار، توسط ناسا در بیابان موهاوی کالیفرنیا جمع آوری شده، ساخته شده است.

سنگهای فراوانی از طریق فضا عبور می کنند و تهدیدی برای زمین و شهرهای آن به حساب می آیند. خوشبختانه، دولت های سراسر جهان تلاش های خود را برای پیدا کردن اشیاء نزدیک زمین (NEOs) می کنند.

بهار، ستاره شناسان سیارک ۲۰۱۴ JO25 را کشف کردند – یک سنگ به طول ۲۰۰۰ فوت، بادام زمینی شکل – و به سرعت آن را ” سیارکی بالقوه خطرناک” نامگذاری کردند، زیرا آن در حدود ۱٫۱ میلیون مایل از زمین عبور می کرد.

سیاره کوتوله سرس به وسیله یک اقیانوس زیرسطحی از هم می پاشد

یک تصویر رنگی پیشرفته از سرس، سیاره کوتوله ایی که در کمربند سیارکی خود اقیانوسی را پنهان کرده.

یک تصویر رنگی پیشرفته از سرس، سیاره کوتوله ایی که در کمربند سیارکی خود اقیانوسی را پنهان کرده.

بین مریخ و مشتری کشف شد، بزرگترین سیارک در منظومه شمسی: سیاره ایی کوتوله به نام سرس، که دارای آتشفشانهای یخی، رسوبات نمک و سایر ویژگی هایی، که نشان می دهد اقیانوسی از آب شور درون آن پنهان می باشد.

تلسکوپ فضایی ۸٫۷ میلیارد دلاری به دنیا آمد

«تلسکوپ فضایی جیمز وب»

«تلسکوپ فضایی جیمز وب»

همانطورکه تلسکوپ فضایی هابل پا به سن می گذارد، ناسا یک رصدخانه جدید به نام «تلسکوپ فضایی جیمز وب» را برای جایگزینی با آن آماده می کند. فضاپیمایی مجهز به مادون قرمز و به اندازه اتوبوس، که راه اندازی آن اغلب به تأخیر انداخته می شود، و بودجه ایی سر سام آور، که در نهایت ممکن است ۹ میلیارد دلار آب بخورد، دارد.

بخش عمده ای از چهارچوب تلسکوپ، شامل آینه های طلایی غول پیکری است که به طور کامل مونتاژ و آزمایش شده می باشند. ناسا تا بهار ۲۰۱۹ راه اندازی خود را به تعویق انداخته، هر چند که کار تنظیم تلسکوپ و قرار دادن آن در بالای یک موشک بزرگ خیلی طول می کشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا