تکنولوژی

نگاهی از دور به شیائومی؛ برندی که می خواهد همه چیز بفروشد!

شرکت شیائومی هدف گزاری خود را چیزی فراتر از یک برند تولید کننده تلفن های همراه هوشمند قرارداده است.

۰

معرفی شیائومی

شرکت شیائومی جزو بزرگترین شرکت های چینی‌ در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیکی است. از ابتدای انتشار اولین گوشی‌های هوشمند در ماه اوت ۲۰۱۱، شیائومی سهم بزرگی از بازار چین را به دست آورد و آن را به طیف وسیع تری از لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش داد. بنیانگذار و مدیر عامل این شرکت، لی جون، بیست و سومین مرد ثروتمند چین بر اساس رتبه بندی مجله فوربس است.

شیائومی ؛ برندی که می خواهد همه چیز بفروشد !

گوشی‌های هوشمند شیائومی

شیائومی کار خود را با معرفی سه گوشی هوشمند مقرون به صرفه (که ارزش خرید بالایی را نسبت به قیمتشان دارند) با اسامی Redmi Note 4، Redmi 4 و Redmi 4A آغاز کرد. این برند تجاری به تازگی با گوگل در پروژه اندروید وان در مدل Mi A1 همکاری داشته است. Mi A1 شیائومی دارای اندروید ۷٫۱٫۲ نوقا بوده و رابط کاربری آن براساس اندروید خام گوگل ارائه می‌شود. پس از آن، Mi 6، معرفی شد که در بخش میان رده قرار دارد. محصول بعدی Mi Mix 2 بدون لبه است، که در اواخر سال جاری در خارج از چین در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

شیائومی ؛ برندی که می خواهد همه چیز بفروشد !

اکوسیستم شیائومی Mi Ecosystem

در حالی که تجارت گوشی‌های هوشمند منبع اصلی درآمد Xiaomi است، این برند به دنبال سرمایه گذاری در بخش های دیگر به خصوص حوزه ی سبک زندگی و خانه هوشمند است. این حوزه که اکوسیستم شیائومی Mi Ecosystem نام دارد؛ Xiaomi با شبکه ای از استارتاپ های تولیدی محصولات تکنولوژیک با میزبانی شرکت های چینی همکاری می کند تا انواع مختلفی از نیازهای یک خانه هوشمند را ارائه دهد.

شیائومی ؛ برندی که می خواهد همه چیز بفروشد !

این مجموعه همه چیز را از اجاق های پخت برنج گرفته تا رطوبت ساز، بیسیم های رادیویی، لامپ های هوشمند، دستگاه های اتوماسیون خانگی و حتی اسکوتر الکتریکی تولید می کند. هوشمند سازی خانه‌ها بر بستر اینترنت اشیاء، گجت‌های پوشیدنی و ابزارهای مرتبط با سرگرمی در گستره ی تولیدات این شرکت است.

شیائومی ؛ برندی که می خواهد همه چیز بفروشد !

محصولات خانه هوشمند در بازار کشور های غربی جایگزین های زیادی دارد، اما در مورد کشورهای آسیایی، اینگونه نیست. به همین دلیل شیائومی در نظر دارد جایگاه خود را به عنوان برند برتر تولید کننده محصولات هوشمند در کشور های آسیایی تثبیت کند. در این مجموعه صدها محصول تحت برند سبک زندگی وجود دارد و نکته کلیدی مقرون به صرفه بودن همه این محصولات همانند تلفن های همراه هوشمند این شرکت است.

شیائومی ؛ برندی که می خواهد همه چیز بفروشد !

فروشگاه های شیائومی Mi Home

بخش بزرگی از محصولات سبک زندگی در فروشگاه های شیائومی با نام Mi Home متمرکز است. این برند هم اکنون جزو تولید کنندگان برتر گوشی‌های هوشمند است و فضای آنلاین را در هند رهبری می کند و و پیشرفت هایی در سایر بازارهای آسیایی مانند کشور اندونزی نیز دارد.

شیائومی ؛ برندی که می خواهد همه چیز بفروشد !

این شرکت همچنین در حال حاضر دارای بیش از ۱۳۰ فروشگاه در چین است و به دنبال باز کردن بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه دیگر در این کشور طی سه سال آینده می باشد. شیائومی همچنین در این مدت ۱۰۰ فروشگاه در هند احداث خواهد کرد.

شیائومی ؛ برندی که می خواهد همه چیز بفروشد !

سیستم عامل چینی؛ مشکل برخی محصولات شیائومی

در حال حاضر، اغلب محصولات اکوسیستم شیائومی مانند ربات شیائومی دارای سیستم عامل چینی است. شیائومی برای رفع این مشکل، چند ماه پیش یک بسته زبان انگلیسی را امتحان کرده است. اما برای محصولاتی مانند کیت خانه هوشمند و بیسیم رادیویی ، هیچ سیستم عامل انگلیسی موجود نمی باشد. این مشکل در طول سال های آینده اصلاح خواهد شد و این شرکت محصولات اکوسیستمی خود را به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد.

منبع: androidcentral

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا