دانستنی‌های سلامتی

این اشتباه رایج هرگز نمی‌گذارد که لاغر شوید!

رژیم های کاهش وزن

یک چیزبرگر می‌تواند ۱۰۰۰ کالری داشته باشد، در صورتی که شما می‌توانید همین مقدار کالری را از سه وعده‌ی غذایی، به همراه میان وعده، دریافت کنید. لذا برای کاهش وزن از این اشتباه، به هر قیمتی که شده بپرهیزید.

۲+

ما همه مفهوم پایه‌ای را در رژیم های کاهش وزن شنیده‌ایم: «مصرف کالری کمتر و از دست دادن کالری بیشتر». اما آیا رعایت این امر موجب نمی‌شود که شما همواره احساس گرسنگی داشته باشید؟ در ظاهر اینگونه به نظر می‌رسد که با رعایت این امر، احساس گرسنگی، آن هم به طور مداوم، اجتناب ناپذیر باشد. ولی حقیقت خلاف این است. کلید ماجرا آگاهی از تفاوت میان کالری کمتر و غذای کمتر می‌باشد.

یک چیزبرگر می‌تواند ۱۰۰۰ کالری داشته باشد، در صورتی که شما می‌توانید همین مقدار کالری را از سه وعده‌ی غذایی، به همراه میان وعده، دریافت کنید. لذا نت‌نوشت به شما می‌گوید که برای کاهش وزن از این اشتباه، به هر قیمتی که شده بپرهیزید.

چگونه برای کاهش وزن غذا بخورید؟

باورتان شود که غذا خوردن صحیح در رژیم های کاهش وزن، می‌تواند موجب سیری و بی‌نیازی از غذا شود و غذا خوردن صحیح به معنی استفاده از غذاهای پر از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم است. در ادامه به چند ماده‌ی غذایی برای شروع اشاره می‌کنیم:

۱- آووکادو:

نیمی از آووکادو حاوی اسیدهای چرب ضد التهاب است. افزون بر این، حاوی مقادیر زیادی فیبر، منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های A، C و E می‌باشد. از آووکادو می‌توانید در سالاد و ساندویچ بهره ببرید. علاوه بر این، می‌توانید آووکادو را با روغن زیتون مخلوط کنید.

۲- سالمون:

نیمی از فیله‌ی ماهی سالمون ۴۰ گرم پروتئین دارد و سرشار از چربی‌های اشباع نشده است. پروتئین، موجب افزایش لپتین، یعنی هورمون سیری، می‌شود.

۳-  لوبیا:

هیچ برنامه‌ی کاهش وزنی بدون لوبیا کامل نمی‌شود. لوبیا از فیبر بسیاری برخوردار است و می‌تواند مانع از احساس گرسنگی شود.

۴- هوموس:

به جای مصرف سس مایونز و یا کالباس‌های پر کالری، می‌توانید از سس هوموس استفاده کنید.

۵- تخم مرغ:

روز خود را با یک الی دو تخم مرغ شروع کنید. برای پختن تخم مرغ، راه های زیادی وجود دارد اما بهترین روش آب‌پز کردن آن است، چرا که نیازی به روغن ندارد.

۶- جو:

جو از مقدار زیادی فیبر، منیزیم، پتاسیم و روی برخوردار می‌باشد و در کل از جمله بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن است.

۷- انگور:

در عین آن که انگور از فیبر و پروتئین زیادی برخوردار نیست، اما سرشار از آب است و یکی از بهترین مواد غذایی برای سیر شدن است. یک فنجان انگور از ۶۲ کالری برخوردار بوده و حاوی ویتامین‌های C، K و A می‌باشد. از انگور می‌توان به عنوان یک میان وعده‌ی عالی برای کاهش وزن استفاده کرد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا