روانشناسی و موفقیت

طبقه بندی دوستان بر اساس میزان صمیمیت: هر دوستی در زندگی شما چه جایگاهی دارد؟

طبقه بندی دوستان

سعی کنید در هر مرحله ای از زندگی که هستید طبقه بندی دوستان اطرافتان را بر اساس میزان صمیمیت با آن ها فراموش نکنید و دوستان مختلف با درجه بندی های متفاوت داشته باشید.

۱۴+

سعی کنید در هر مرحله ای از زندگی که هستید طبقه بندی دوستان اطرافتان را بر اساس میزان صمیمیت با آن ها فراموش نکنید و دوستان مختلف با درجه بندی های متفاوت داشته باشید. هر فرد به طور طبیعی تعدادی دوست در زندگی خود دارد. صمیمیت و میزان نزدیک بودن دوستان بسته به گفت و شنودهایی است که میان آنها رد و بدل می شود. ممکن است بعضی از دوستان دو روح در یک بدن باشند و برخی دیگر تنها دو دوست که چندی یکبار با هم تماس تلفنی دارند. این صمیمیت به عوامل مختلفی بستگی دارد که تا حدودی به سلایق و علایق دو طرف وابسته است.

بیشتر بخوانید: ویژگی های یک دوست واقعی چیست؟ آیا دوستان اینترنتی دوستان واقعی هستند؟

طبقه بندی دوستان

دوستان غریبه

اولین طبقه بندی دوستان دوستان غریبه ایت. دوست غریبه دوستی است که شما به طور اتفاقی او را ملاقات می کنید. در اتوبوس، فرودگاه، در مطب پزشک یا هنگام قدم زدن در خیابان بهانه ای برای صحبت پیدا می شود و شما گفتگو می کنید. شما یک نقطه اشتراک با هم دارید و آن فقط موضوعی است که بسیار تصادفی درباره اش به صحبت پرداخته اید. این گونه روابط پایدار نخواهند ماند و معمولا به همان گفتگوی چند جمله ای ختم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین فرد برای حس همدردی و درد دل از نظر علمی کیست؟

دوستان شفا بخش

طبقه بندی دوستان

طبقه بندی دوستان

این دسته در طبقه بندی دوستان در جایگاه بعدی هستند. دوستانی هستند که شما کمی بیشتر به آنها نیاز دارید. آنها درسهای ارزشمندی  در زندگی به شما می آموزند. گاهی که احساس درد و ناراحتی های روحی دارید فقط و فقط نیازمند التیام این گونه دوستان می شوید. همیشه خدا را به خاطر داشتن این چنین دوستان شکر کنید چرا که رابطه شما با آنها دائمی خواهد بود. آنها التیام بخش دردها و مشکلات شما هستند.

بیشتر بخوانید: ۶ علامت که می گویند شما در یک رابطه‌ خشونت آمیز به سر می‌برید!

دوستان طغیانگر

این نوع از دوست از طبقه بندی دوستان زمانی که به زندگی شما می آید زندگی تان تغییر بزرگی خواهد کرد. آنها شما را به چالش های بزرگی می کشند و دیدگاهتان را تغییر می دهند. مانند یک یورش عاشقانه یا شور و شوق می باشند، این دوست احساساتی جدید در شما ایجاد می کند. با این دسته از دوستان یک چشم انداز جدید را تجربه خواهید کرد و می توانید برنامه ها و افکارتان را با آنها درمیان بگذارید. سعی کنید اهدافی که در سر دارید را با این دسته از دوستانتان در میان بگذارید.

دوستان دوقلو

دوستان دوقلو یا دوستان صمیمی از بهترین نوع دوست هستند. این اشخاص کسانی هستند که می توانید از سر صبح تا آخرین ساعت شب روی آنها حساب کنید.

شما ساعتها می توانید با این افراد صحبت کنید. تمام برنامه های روزانه اتان را با آنها درمیان بگذارید و می توان گفت که تقریبا با آنها زندگی می کنید. این رابطه یک رابطه آسان و طبیعی است که جدایی در آن به ندرت پیش می آید. این دوستان مانند خواهر یا برادر دوقلو همفکر و هم عقیده شما هستند.

بیشتر بخوانید: راز روابط بی سرانجام و کوتاه مدت امروزی چیست؟ چگونه دچار رابطه های سمی نشویم؟

عشق

و درمیان انواع طبقه بندی از نظر صمیمیت دوستان عشق حقیقی دوستی خاص و کمیابی است که نصیب هر شخصی نمی شود. رابطه این دوست با شما ترکیبی از یک روح در دو تن است. شما احساس می کنید او را کاملا می شناسید یا اینکه مدت زیادی است که دوستش دارید. عشق واقعی در کنار شور و حرارتی که دارد همواره دائمی و مستمر است.

با هر بار محبت و علاقه گویا برای اولین بار است که به یکدیگر عشق می ورزید. اگر شما این نوع دوست را دارید لطفا خیلی خیلی دقیق از رابطه تان محافظت کنید. چرا که عشق نصیب هر کسی نمی شود.

بیشتر بخوانید: فواید داشتن دوست صمیمی : دوستان صمیمی مانع از ابتلا به این بیماری‌ها می‌شوند

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا