دانستنی‌های سلامتی

مرهم سیاه: پماد خانگی جادویی درمان کننده زگیل و آکنه را خودتان تهیه کنید

مرهم سیاه
۳۸+

مرهم سیاه قرن هاست که در طب گیاهی به عنوان یک درمان کننده طبیعی مشکلات پوستی به کار می‌رود. پماد مرهم سیاه ویژه مخلوطی از موم، بنتونیت خاک رس و البته زغال است. رنگ سیاه این پماد شگفت انگیز از زغال آمده است که به ترمیم سریع و بازگرداندن درخشش پوست بسیار کمک می‌کند. تولید این ماده با چندین دهه تجربه و با بالاترین استانداردهای کیفیتی باعث شده است که این ماده با خواص دارویی فوق العاده به یکی از مهمترین روش درمانی برای پوست و درمان ارتوپدی تبدیل شود.

مرهم سیاه

درمان انواع مشکلات پوست

مرهم سیاه یک درمان موثر در بیشتر مشکلات پوستی می‌باشد. خواص زیادی از جمله خواص ضد باکتری و ضد التهابی در این مرهم وجود دارد. به مصرف مرهم سیاه علاوه بر اینکه رطوبت پوستتان کاملا حفظ می‌شود از رسیدن سموم به پوست نیز جلوگیری می‌گردد. مشکلات پوستی همانند زگیل، گزش نیش حشرات، آکنه، سمی شدن و لکه‌های پوستی نیز توسط این مرهم کاملا درمان می‌شود. جالب اینجاست که سرعت عمل این مرهم در درمان بسیار بالاتر از هر ماده طبیعی دیگر است.

در حقیقت مرهم سیاه میزان رطوبت و چربی پوست را کنترل می‌کند. این ماده قادر است خارش پوست را نیز رفع کند و ضد قارچ نیز می‌باشد، دارای خاصیت مرطوب کنندگی پوست می‌باشد و از آن برای درمان اگزمای مزمن نیز استفاده می‌گردد.

لکه‌های پوستی ممکن است در دوران بلوغ و یا مستقل از سن به دلیل استرس و اضطراب و هر عامل دیگری به وجود آید. غالباً با ترشح سبوم (روغن آزاد شده از غدد چربی) همراه است. این روغن و چربی انباشته شده شده مکانی مناسب برای پرورش باکتری‌ها (بالاتر از همه است. باکتریهای خاص هستند و پس از مدتی اسید چرب آزاد به وجود می‌آیند. اسیدهای چرب آزاد به نوبه خود به بافت اطراف نفوذ کرده و پدیده‌های التهابی مانند قرمزی و جوش‌ها را ایجاد و تحریک می‌کنند.

لکه‌های پوستی در اثر تعامل فرآیندهای التهابی، تجمع بیش از حد میکروبی و ترشح زیاد سبوم بر روی بدن ایجاد می‌شود. مرهم سیاه در مراقبت از پوست تحریک شده می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد زیرا اثر بخشی این ماده اثبات شده است و به خوبی رفع کننده این مشکلات می‌باشد. خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و تنظیم کننده چربی از خواص شرح داده شده این ماده است.

از مرهم سیاه می‌توان به عنوان محصولی برای مراقبت از پوست و مو استفاده کرد.

از مرهم سیاه می‌توان به عنوان محصولی برای مراقبت از پوست و مو استفاده کرد.

مرهم سیاه برای رفع مشکلات پوستی سر گزینه مناسبی می‌باشد

شوره سر پدیده‌ای است که مربوط به تجدید پوست بوده و سلول‌های بازسازی پوست که در قسمت داخلی اپیدرم ایجاد می‌شوند به سمت بیرونی آن حرکت می‌کنند. در این فرایند پوست از بدن خارج می‌شود.

با این حال این فرایند طبیعی می‌تواند در برخی موارد مختل شود که با آگلومره‌های بزرگ سلول‌های مرده به صورت فلس روی پوست سر و مو قابل مشاهده هستند و ظاهری نامناسب را برای افراد ایجاد می‌کند.

منشاء شوره سر هنوز هم دقیق مشخص نشده است. ولی به طور معمول دلایل شوره سر التهاب موضعی، فعالیت زیاد غدد چربی و همچنین افزایش سرعت تجدید سلولی در اپیدرم و پوست مشاهده شده است.

غالباً از این فرایند به عنوان یک چرخه شرور یاد می‌شود، ماده روغنی که با فعالیت غدد چربی تشکیل می‌شود مانند یک بستر مغذی عمل کرده که می‌تواند باعث افزایش عظیم تعداد میکروب‌ها شود. این فعالیت‌ها باعث افزایش مقدار اسیدهای چرب آزاد خواهد شد که می‌تواند باعث تحریکات پوستی همراه با خارش و قرمزی پوست شود. در نتیجه التهاب‌های موضعی به نوبه خود می‌تواند میزان تجدید پوست در اپیدرم را افزایش دهد و به طور قابل توجهی در تشکیل فلس نقش دارد.

پوسته پوسته شدن پوست سر در اثر تعامل فرآیندهای التهابی، استعمار بیش از حد میکروبی یا ترشح زیاد سبوم باعث ایجاد تأثیرات منفی در ظاهر می‌شود. راه حل بهینه برای این مشکل تحریک کننده با ترکیبی از اصول مختلف عمل تضمین شده است. خواص ضد التهابی (ضد خارش) و ضد میکروبی مرهم سیاه این ماده فعال می‌تواند کمک کننده خوبی برای رفع این مشکل پوستی باشد. اثربخشی این ماده در علم پزشکی اثبات شده است.

به طور کلی می‌توان از آن به عنوان محصولی برای مراقبت از مو (به عنوان مثال برای درمان شوره سر) و دیگر مشکلات استفاده کرد.

به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی موجود در اثرات بسیار خوبی در از بین بردن لکه‌های پوستی و جوش حاصل شده است. در یک مطالعه انجام شده در افراد زیادی تحت درمان قرار گرفتند و نتیجه‌ای که حاصل این آزمایش بود پس از یک مرحله درمانی شش هفته‌ای ۷۶٪ از موارد موفقیت آمیز بوده و میزان اثر بخشی در بیشتر موارد “خوب” یا “خیلی خوب” ارزیابی شد.

با انجام آزمایشات در یک پژوهشکده اثر ضد التهابی و ضد عفونی کننده مرهم سیاه بررسی و ثابت شد.
موارد فعال در مرهم سیاه دارای خاصیت ضد باکتری، ضد خارش بوده و همچنین دارای توانایی بهبود زخم است.

عناصر تشکیل دهنده مرهم سیاه

چندین ماده طبیعی در مرهم سیاه به کار رفته است که هر کدام خواص منحر به فردی دارند. روغن کرچک که خواص ضد التهابی داشته و باعث کاهش آکنه می‌شود و پوست را مرطوب نگه می‌دارد. روغن نارگیل که یک مرطوب کننده کاملا طبیعی می‌باشد و حالتی ضد عفونی کننده داشته و تحریکات پوستی را بهبودی می‌بخشد.

ذغال سیاه هم توانایی جلوگیری رسیدن مواد مضر به پوست را دارد، همچنین کمک می‌کند که احساس خارش و سوزش حاصل از پشه گزیدگی‌ها بسیار کمتر شود.
بنتونیت خاک رس مزایایی شبیه به کربن فعال دارد و نوعی مرهم تضمین کننده بدون چربی می‌باشد.

موم هم یک عامل اتصال بافت‌ها به یکدیگر است که بافتهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند. روغن بهار یک روغن کاملا طبیعی ضد التهابات و ضد باکتری است.

در صورتی که دچار حشره گزیدگی یا مشکلات پوستی شدید حتما روغن سیاه را استفاده کنید تا سرعت درمان آن شما را شگفت زده کند.

در صورتی که دچار حشره گزیدگی یا مشکلات پوستی شدید حتما روغن سیاه را استفاده کنید تا سرعت درمان آن شما را شگفت زده کند.

تهیه مرهم شفای سیاه

اگر شما مدتی است که درمان آکنه را پیگیری می‌کنید ولی نتیجه‌ای ندیده اید بهتر است حتما مرهم سیاه یا همان روغن سیاه را امتحان کنید. این مرهم را می‌توانید در منزل تهیه و در شیشه‌ای نگهداری کرده و هر زمان که لازم بود مصرف کنید. این بار در نت نوشت طرز تهیه این کرم خانگی را به شما می‌آموزیم تا از مزایای آن بهره مند شوید.

مواد تشکیل دهنده مرهم سیاه

  • ۱/۲ فنجان روغن کرچک
  • ۱/۲ فنجان روغن نارگیل
  • ۳ قاشق چای‌خوری زغال فعال
  • ۳ قاشق چای‌خوری خاک رس بنتونیت
  • ۲ قاشق چای‌خوری موم
  • ۱۰ قطره روغن بهار

طرز تهیه مرهم سیاه

خاک رس بنتونیت را همراه با زغال در یک ظرف بزرگ ریخته و روغن‌ها به آن اضافه کنید. موم را ذوب کنید و با روغن بهار در یک ظرف بر روی بخار آب قرار دهید. مخلوط موم ذوب شده و مواد دیگر را با هم مخلوط کرده و در یک ظرف شیشه‌ای بریزید. درب ظرف را محکم ببندید و اجازه ندهید که هوا به داخل ظرف نفوذ کند. به این صورت می‌توانید مرهم را برای مدت طولانی در هوای نسبتا معتدل نگهداری کنید.

روزانه یک الی دو مرتبه از این مرهم به روی پوست خود ماساژ دهید.

با استفاده از مرهم سیاه مشکلات پوستی درمان می‌شود. در صورتی که دچار حشره گزیدگی یا مشکلات پوستی شدید حتما مرهم سیاه را استفاده کنید تا سرعت درمان آن شما را شگفت زده کند.

توجه:

  • قبل از استفاده از این دارو بد نیست با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
  • نکته مهم این است که فقط برای استفاده خارجی روی پوست مصرف گردد.
  • حتما این ماده از دید و دستررس کودکان دور باشد.
  • در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری کنید.
  • اگر محصول به طور اتفاقی و بر اثر بی احتیاطی توسط کودکان خورده شد و وارد دهان شد فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • این ماده دارویی عوارض خاصی ندارد ولی گاهی اوقات ممکن است باعث سوزش پوست شود.

دوز توصیه شده

مرهم سیاه یک ماده سیاه چسبناک است که به صورت بسته‌های ۲۰۰ میلی لیتر و ۵۰۰ میلی لیتری موررد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تمامی افراد مسن، بزرگسالان و کودکان روزانه یک تا سه بار روی پوست آسیب دیده بمالید و در صورت ادامه علائم با پزشک یا داروساز درباره ادامه مصرف مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست

منبع + + +

۲۹ دیدگاه

29 دیدگاه

  1. Avatar

    احمد رضا

    ۹ مهر ۱۳۹۶ at ۱۳:۳۸

    با عرض سلام و خسته نباشید. لطفاً در مورد -روغن بهار -که از مواد لازم برای تهیه مرهم سیاه ذکر شد توضیحی هرچند کوتاه ارائه بفرمایید.

    ۳+
    • شکوفه آزادگان

      شکوفه آزادگان

      ۹ مهر ۱۳۹۶ at ۲۲:۴۸

      دوست عزیز منظر از روغن بهار همان روغن گل همیشه بهار است .

      ۱۰+
  2. Avatar

    مهرداد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶ at ۱۳:۳۲

    سلام مرحم سیاه برای درمان نیش سالک مفید است‌.؟

    ۳+
    • شکوفه آزادگان

      شکوفه آزادگان

      ۲۹ آبان ۱۳۹۶ at ۱۴:۴۵

      خیر دوست گرامی . نیش سالک به طرق دیگر درمان می شود و مرهم سیاه در این زمینه مفید نیست .

      ۵+
  3. Avatar

    مهرداد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶ at ۲۳:۴۸

    من روی پنجه پام سالک نیش زده میشه راهنماییم کنید چه راه هایی برای درمانش هست؟

    ۱+
    • شکوفه آزادگان

      شکوفه آزادگان

      ۳۰ آبان ۱۳۹۶ at ۲۱:۳۸

      سعیمون بر این هست که در اولین فرصت مطلبی در مورد مشکل شما منتشر بشه که بتونید استفاده کنید.

      ۶+
  4. Avatar

    محسن

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶ at ۰:۵۶

    سلام وعرض خسته نباشید .
    خانم بنده یک استخوان میخچه در پاشنه پای چپش داره وخلیها بهش توصیه کردن که ازمرحم سیاه استفاده کنه .
    سئوالم اینه که آیا مرحم سیاه در بهبود پای خانمم کمکی میکنه ویا راه حل دیگری داره .
    اگر راهنمایی بفرمائید خیلی خیلی ممنونتان میشوم.

    ۰
    • شکوفه آزادگان

      شکوفه آزادگان

      ۶ خرداد ۱۳۹۷ at ۱۲:۰۴

      سلام متشکرم دوست عزیز. میخچه اگر مراحل اولیه باشه به صورتی که تنها پوست آسیب دیده باشه شاید بشه با مرهم سیاه درمان کرد ولی همان طور که خودتون می فرمایید میخچه پاشنه خانم شما به صورت استخوانی و عمیق هست و بعید می دونم با مرهم سیاه درمان بشه. بهتره تا بیشتر این استخوان پیشروی نکرده به پزشک مراجعه بفرمایید.

      ۴+
  5. Avatar

    زهرا

    ۳ خرداد ۱۳۹۷ at ۱۹:۰۳

    سلام
    ببخشید من ناحیه چانه و گردنم به دلیل کیست تخمدان جوش میزنه بیشتر جوش سرسیاه
    آیا مفیده که از این مرهم سیاه استفاده کنم؟
    و سوال دیگه اینکه اینو اصلش رو کجا میشه خرید؟ خودم نمیتونم درست کنم

    ۱+
    • شکوفه آزادگان

      شکوفه آزادگان

      ۶ خرداد ۱۳۹۷ at ۱۲:۰۰

      سلام دوست گرامی . بهتره شما به درمان تحت نظر پزشک متخصص بپردازید. اصل مرهم سیاه را هم می توانید از تمام عطاری های های معتبر تهیه بفرمایید.

      ۲+
  6. Avatar

    R

    ۹ تیر ۱۳۹۷ at ۱۵:۰۸

    آیا برای ناخن درون گوشت فرو رفته و عفونت کرده هم مفیده؟

    ۱+
    • شکوفه آزادگان

      شکوفه آزادگان

      ۱۰ تیر ۱۳۹۷ at ۹:۲۳

      نه دوست گرامی . ناخن عفونت کرده معمولا نیاز به جراحی کوچکی دارد که قسمت پیچیده شده در گوشت را خارج می کنند.

      ۲+
  7. Avatar

    دریای زیبا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷ at ۲۰:۳۸

    سلام
    این پماد برای درمان لکهای سوداوی موثر؟پم لک دارم رو بدنم و الان خارش نداره و کبدم هم متعادل شده درمانش کردم اما لکها تیره شده و نرفته .ایا جواب میده ؟

    ۰
  8. Avatar

    اشکان

    ۵ شهریور ۱۳۹۷ at ۱۹:۲۳

    من از ناحیه باسن دچار آبسه یا همون دمل شدم.یه دارو گیاهی رفتم که چند نفری بهم معرفی کرده بودن.اونم مرهم سیاه و دو سه تا چیز دیگه رو داد گفتم بزار روش تا اون عفونتی که داره بزنه بیرون.بنظر شما اثر گذار هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ۱۳+
    • Avatar

      مرتضی محمدی

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ at ۱:۳۰

      سلام منم دقیقاهمین مشکلو دارم بخداچیکارکردی بگومننم انجام بدم محص رضای خدابگین خیلی زجرمیکشم

      ۳+
  9. Avatar

    امیر

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷ at ۶:۰۷

    سلام
    میخواستم بدونم میشه مرحم سیاه رو به پوست صورت زد یا نه
    (ضرر داره یا نداره)
    ممنون

    ۱۰+
  10. Avatar

    Salih

    ۹ دی ۱۳۹۷ at ۶:۳۸

    باعرض سلام خدمت شما خیلی ممنون از راهنمایی خوب تون?
    لطفاًبفرمایید که مرحم سیاه برای دانه کورک هم مفید هست؟

    ۰
  11. Avatar

    سحر

    ۷ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۲:۳۳

    سلام آیا برای چربی باقی مانده از شالازیون و باکتری روی پلک هم موثره؟

    ۱+
  12. Avatar

    علیر

    ۶ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۲:۳۴

    سلام و تبریک سال نو به شما
    دوستی داریم که انگشتش لای غلطک گیر کرده و باعث تورم دور ناخن و درد استخوان هست
    به نظر شما مرهم سیاه میتونه باعث خروج و رفع خون مردگی دور انگشت بشه
    نحوه و مقدار و زمان استعمال هم اگه ممکنه توضیح بدید مچکرم.

    ۳+
  13. Avatar

    امیرمحمد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹ at ۱۵:۲۷

    سلام مرهم سیاه برای زگیل تناسلی خوبه از بین میبره جوشاشو

    ۹+
    • Avatar

      سامان

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱ at ۲۲:۱۸

      سلام کسی میدونه برا زگیل دست وصورت کودک چه داروی مفید هست مرسی

      ۰
  14. Avatar

    Mahi

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ at ۲:۲۲

    سلام ببخشید میخواستم ببینم میشه از مرهم سیاه برای روشن کردن کشاله های ران هم استفاده کرد ؟؟ آیا جواب گوهست

    ۴+
  15. Avatar

    vida

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۷:۳۶

    سلام من پماد روغن سیاه خریدم روش نوشته منع استفاده برای صورت ایا پس نمیتونم اونو برای صورت استفاده کنم اخه گفتم برای جوش صورت بده ولی الان مبینم روش نوشته منع استفاده میشه لطفا توضیح بدید که ایا روغن سیاها با هم فرق دارن؟؟

    ۰
  16. Avatar

    سجاد

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ at ۲۰:۲۹

    من چند سال پیش کیست مویی داشتم جراحی کردم درش اوردم الان چند وقتی هست یکم ترشح میزنه بیرون سونو دادم توش نوشته وجود اب یا هوا به پزشک مراجعه کردم گفت چرک خشک کن بخور یا باید تیغش بزنیم عفونتش بیرون بیاد آیا مرهم سیاه مفید هست که دیگه نخاد برم بستری بشم تو این وضعیت کرونا

    ۷+
  17. Avatar

    محمد

    ۸ دی ۱۴۰۰ at ۱۹:۲۸

    سلام.من چندسالی هس کف پام زگیل داره.باچسب ومحلول هرکاری کردم بره مرفت بیشترم شدچون فک میکردم میخچه هست..یبا جراحی کردم بازبرگشت.پارسال ۱۰جلسع فریزکردم بازبرگشت..چند روزه میرم دکتربهم محلول ترکیبی داده و۱۴روزیبازبزم فریزکنم ولی امیدی ندارم..ایا مرهم سیاه جواب میده؟؟؟؟؟؟

    ۰
    • Avatar

      اسی سگ دس

      ۳ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۶:۲۹

      نه?

      ۰
  18. Avatar

    ایران هستم

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۵:۰۳

    سلام بسیار عالی بود این مطلب فقط یه چیزی شما فرمودید که برای مشکلات سر هم خوبه …خواستم بدونم برای درمان رشک و شپش هم خوبه جواب میده

    ۰
  19. Avatar

    محمدرضا

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ at ۱۵:۳۸

    سلام دوست عزیز با این مرهم میتونی درمان کنی دملت را نبات رو بکوب با آرد و آب مخلوط کن و روی دمل بزار شب تا صبح بمونه بعد صبح با خلا دندون دمل و سوراخ کن و فشار بده تا چرک و خون بیرون بیاد دو سه بار انجام بدی خوب میشه

    ۷+
  20. Avatar

    پ

    ۹ دی ۱۴۰۱ at ۲۱:۲۹

    با سلام مرهم سیاه برای زگیل تناسلی جواب میده?

    ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا