روانشناسی و موفقیت

علت خودکشی آنتونی بوردین , اعتیاد و افسردگی …

علت خودکشی آنتونی بوردین

آنتونی بوردین Anthony Bourdain سرآشپز معروف و گوینده تلویزیون شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه صبح در پاریس در هتل محل اقامتش به زندگی خود پایان داد. مراجع رسمی فرانسه اعلام کردند: علت مرگ خودکشی است. در نت نوشت امروز به بررسی زندگی و علت خودکشی آنتونی بوردین , این چهره معروف بین المللی می پردازیم.

۲+

خبر خودکشی آنتونی بوردین مثل همیشه شوک برانگیز بود. یک سلبریتی و فرد موفق دست به خودکشی بزند و در سن ۶۱ سالگی به زندگی اش پایان دهد. آنتونی بوردین Anthony Bourdain سرآشپز معروف و گوینده تلویزیون شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه صبح در پاریس در هتل محل اقامتش به زندگی خود پایان داد. مراجع رسمی فرانسه اعلام کردند: علت مرگ خودکشی است. در نت نوشت امروز به بررسی زندگی و علت خودکشی آنتونی بوردین , این چهره معروف بین المللی می پردازیم.

زندگی نامه آنتونی بوردین

آنتونی بوردین زاده سال ۱۹۵۶ در نیویورک بود و در نیوجرسی بزرگ شد. پدرش مدیر اجرایی استودیوی معروف کلمبیا ریکوردز بود. مادرش برای نیویورک تایمز می نوشت. هر چند پدرش کاتولیک و مادرش یهودی بود ولی خودش اعتقاد داشت در خانواده ای بدون دیدگاه مذهبی بزرگ شده است. اجداد او فرانسویانی بودند که در جنگ جهانی اول به آمریکا مهاجرت کرده بودند. اولین ازدواج او در سال ۱۹۸۵ با دوست دوران همکلاسی اش بود که حدود ۲۰ سال طول کشید. پس از طلاق در سال ۲۰۰۵ در سال ۲۰۰۷ دومین ازدواجش صورت گرفت. همسر دوم هنرمندی رزمی کار بود که در بعضی از برنامه های تلویزیونی همسرش حضور داشت. آن دو در سال ۲۰۱۶ از هم طلاق گرفتند و آنتونی در سال ۲۰۱۷ با هنرپیشه ایتالیایی آسیا آرجنتو Asia Argento دوست شد که تا آخر عمرش در کنار او بود.

آنتونی بوردین در سال ۱۹۷۸ از موسسه آشپزی آمریکا فارغ التحصیل شد. از ازدواج دومش یک دختر داشت که بجز این اواخر چندان رابطه صمیمانه ای با او نداشت. هنگام مرگ در پاریس همراه با آخرین شریک زندگی اش بود تا یکی دیگر از قسمت های برنامه تلویزیونی بخش های ناشناخته را تهیه کند. روابط عاشقانه ای داشتند که ممکن بود به ازدواج سوم این سرآشپز معروف بین المللی منجر شود.

بجز کتاب ها و کلاس های آشپزی که بسیار زیاد است، چندین جایزه بین المللی را از آن خود کرد. آنتونی بوردین که دوستانش او را تونی صدا می کردند از سال ۲۰۱۳ که به شبکه خبری سی ان ان پیوست یک چهره مشهور آمریکایی و بین المللی شده بود. شوهای تلویزیونی او در مورد آشپزی و سفرهای ماجراجویانه اش در کنار برنامه های آشپزی او را روز به روز مشهورتر کرد.

ولی آنتونی بوردین تنها در آشپزی مهارت نداشت، او یک نویسنده هم بود. نوشتن داستان و رمان و تاریخ نگاری از دیگر هنرهای او بود. شهرت دیگر او اعتراض به سوءاستفاده های جنسی از زنان در رستوران ها و هالیوود علیه هاروی وینستین Harvey Weinstein بود. به هر حال شریک زندگی او آسیا هم جزو کسانی بود که ادعا کرده بود هاروی او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

جوایز و برنامه های تلویزیونی آنتونی بوردین

آنتی بوردین در یک برنامه تلویزیونی

آنتی بوردین در یک برنامه تلویزیونی – علت خودکشی آنتونی بوردین

برنامه هایی مثل تور یک سرآشپز، آنتونی بوردین : بدون رزرو، چیدمان و آنتی بوردین : بخش های ناشناخته از معروف ترین شوهای تلویزیونی آمریکا با اجرای او بود. او جایزه پرفروش ترین کتاب را در سال ۲۰۰۰ از نیویورک تایمز بابت کتاب آشپزخانه محرمانه : ماجراهای آشپزی همین دور و کنار از آن خود کرد. هر چند مقاله او در سال ۱۹۹۹ تحت عنوان «قبل از خواندن این مقاله چیزی نخورید» در نیویورکز نیز او را معروف کرده بود.

مقالات و کتاب های متعدد آنتونی بوردین همیشه جزو پرفروش ترین کتاب ها در آمریکا و حتی دنیا بوده است.

با ورودش به تلویزیون و برنامه های معروفش بیشتر به یک چهره جهانی مطرح شد. شوها و مجموعه های تلویزیونی اش در زمینه آشپزی طرفداران زیادی داشت. او حتی در فیلم زندگی خودش به نام کوتاه بزرگ The Big Short در سال ۲۰۱۵ نقش خودش را ایفا کرد. در این فیلم او انواع سوپ و خورشت های دریایی را آموزش می داد.

تعداد جوایز، کتاب های آشپزی و غیر آشپزی، شوها و برنامه ها و سریال های تلویزیونی او آنقدر زیاد است که از او یک چهره موفق ساخته باشد و اکنون ناباورانه خودکشی او با طناب و آویزان کردن خودش از سقف همه را در بهت فرو برد.

علت خودکشی آنتونی بوردین , چرا خودکشی!؟

علت خودکشی آنتونی بوردین سوال و درگیری ذهنی فراوانی برای تمامی طرفداران او ایجاد کرده است. مردی دوست داشتنی که همیشه می خندید، مردی که نه تنها دوستان نزدیکش بلکه کسانی مثل گوردن رمزی سرآشپز معروف و باراک اوباما از او به عنوان یک پدیده اعجاب انگیز در هنر و صنعت آشپزی نام می بردند و برخی مثل اندرو زیمر او را سمفونی می نامند چرا باید دست به خودکشی بزند و خود را با طناب از اتاق هتل آویزان کند. در حالی که مشغول آماده کردن بخش دیگری از مجموعه تلویزیونی «آنتونی بوردین : قسمت های ناشناخته در استراسبورگ» بود. علت خودکشی آنتونی بوردین درست مثل خبر این اتفاق برای طرفداران بین المللی او شوک کننده است!

اریک ریپه یکی از دوستان نزدیکش که در این سفر همراه او بود می گوید: «هیچ شخصی را نمی توان مقصر دانست.» چرا که همه دوستانش متفق القول معتقد بودند تونی از افسردگی رنج می برد.

افسردگی آنتونی بوردین بی دلیل نبود. اعتیاد او به ال اس دی LSD، کوکائین، ماریجوانا، قرص خواب آور متاکوالون، هروئین، آمفتامین، انواع کدئین ها و سایر داروهای مواد مخدر زبانزد خاص و عام بود. دوباره همان قصه همیشگی تکرار می شود: افسردگی باعث شد به اعتیاد رو بیاورد یا اعتیاد او را به ورطه افسردگی و سرانجام خودکشی کشاند. کسی که عاشق ماجراجویی بود، عاشق آشپزی، کسی که به گفته گوردون رمزی آشپزی را به خانه هایمان آورد. او که به طرفداری از مهاجران اسپانیایی زبان به بسیاری از آنان آشپزی آموخت که اکنون بسیاری از آنان سرآشپزهای رستوران های معروفی در آمریکا هستند. کسی که به جرات می توان او را ستون مهره صنعت رستوران آمریکا نامید.

آن چه مسلم است افسردگی و اعتیاد دو جزو جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند. دور باطل اعتیاد و افسردگی و خودکشی. این که کدامیک باعث بروز دیگری می شود مهم نیست. مهم توجه به نشانه های افسردگی و درمان اعتیاد و افسردگی است تا شاهد خودکشی کسی نباشیم.

۹ دیدگاه

9 دیدگاه

  1. Avatar

    محسن

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ at ۱۵:۲۴

    این عاقبت سبک زندگی غربی و پوچ گراییه. اونهایی که دنبال لذت های دنیا و شکم و شهوت و شهرت هستند ببینند که سلبریتی های طراز اول دنیا که همه آنچه افراد پایین دست آرزوی رسیدن به اونها رو دارند داشتند, چطور از افسردگی رنج میبرن ولی مردان خدا با اینکه هیچ چیزی ندارند و بعضا فراری از لذات دنیوی هستند چقدر در آرامش و سرزنده هستند. پس تبلیغ سبک زندگی غربی و نکنیم و «داشته هامونو از دست ندیم»

    ۰
    • Avatar

      رضا

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ at ۲۰:۰۰

      من هم با شما موافقم.ممنون

      ۰
    • Avatar

      ساسان

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ at ۱۷:۴۶

      متاسفانه با شما موافق نیستم.
      بسیاری از هموطنانم رو میشناسم که واقعا شرایط زندگی سخت اونها رو افسرده کرده. و خیلی ها از زندگی سیر شدند . تنها چیزی که اونها رو جلو میبره، نیاز خانواده و فرزندانشون هست. واقعا شاد نیستیم . پرخاشگری و خودخواهی که در جامعه ما موج میزنه یکی از نشانه های غمگین بودن و نداشتن امید به آینده س.

      ۱+
    • Avatar

      ناشناس

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲ at ۹:۴۸

      عزیز دل، دور اطرافت نگه کن. و برو در مورد افسردگی تحقیق و جستجو کن! دلیل این بیماری چیزهایی که در بالا گفتی نیست. مردان خدا و …..هم می توانند این مشکل را داشته باشند. و کسی بعلت لذات دنیوی به این بیماری دچار نمی شود. بلکه بعلت رنج بردن از فقدان شرایط زندگی نرمال و از دست دادن هر چیز، از زندگی است. و یا وضعیت بد اقتصادی و …… می باشد.

      ۰
  2. Avatar

    مشاور

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷ at ۱۱:۱۲

    جکسون براون :موفقیت در محیط کار اگر به معنای شکست در خانه باشد، بی‌ارزش است.
    این آقای جکسون براون یکی از بزرگان اون ورآب هست!!!
    پس بتعبیری آنتونی بوردین فقط در زندگی حرفه ای یک شاغل موفق،یک کارآفرین برتر،یک نویسنده کتاب های پرفروش وسرآشپزی ماهر بود….اما در زندگی شخصی دوازدواج منجر به طلاق داشت و رابطه صمیمی هم با دخترش نداشت،آدم هایی که اعتیاد به کار دارند،.خودشان را غرق حرفه شان می کنند…..یک الگوی رفتاری که در هر موقعیتی و از هر کسی می تواند اتفاق بیفتد!!!.. به خاطر داشته باشیم که رفتار ما انسانها، شبکه‌ی پیچیده‌ای از ویژگی‌ها و عادات رفتاری است که به سادگی نمی‌توان آنها را از یکدیگر تفکیک کرده یا به صورت جداگانه تحلیل کرد.
    آنتونی رابینز یک کمدین افسرده بود و آنتونی بوردین یک سرآشپز افسرده. متاسفم.

    ۱+
    • پوران ریاضی پور

      پوران ریاضی پور

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷ at ۸:۳۳

      حرف شما کاملا درست است. هیچ انسانی کامل نیست و هیچ زندگی هم به طبع آن کامل نخواهد بود. البته آنتونی رابینز به دلیل بیماری اش و پیشرفت آن که ممکن بود او را وابسته به کمک دیگران کند خودکشی کرد. آن چه مهم است باید بتوانیم با همه کمبودها و مشکلات بتوانیم تعادلی در زندگی بوجود بیاوریم. از این که دیر پاسخ شما را دادم پوزش می خواهم.

      ۰
  3. Avatar

    کامران

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷ at ۸:۵۳

    من برنامه های این شخص رو میدیدم واینکه با همه با صمیمیت برخورد میکرد و انسان خوبی بود و از مرگش متا سف شدم حالا اون تمام دنیا رو دید و رفت مردم بیچاره ما از زور فشار زندگی خود کشی میکنن انسانیت در کشور ما از بین رفته و مردم به هم رحم نمیکنن یا اگرم افرادی باشن خیلی کم هستن …..

    ۰
    • پوران ریاضی پور

      پوران ریاضی پور

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷ at ۸:۳۱

      بله گاهی شرایط مشکل می شود. هر چند خیلی با ایده شما موافق نیستم. بسیاری از افراد در ایران به دلایل شخصی خودکشی می کنند. و این تنها مختص کشور ما نیست. به هر حال باید بیاموزیم تعادلی در زندگی برقرار کنیم حتی اگر کمبودهایی وجود داشته باشد. از این که وقت گذاشتید مطلب را خواندید و همینطور از اظهارنظرتان سپاسگزاریم.

      ۰
  4. Avatar

    البرز

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۳:۲۸

    خدا بیامرزد . آدم خوبی بود . اگر به خاطر افسردگی خودکشی کرده باشد چونکه بیمار روانی شده بوده شاید خداوند از گناه خودکشی عفو اش کند . آدم خوبی بود ….

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا