دانستنی‌های سلامتی

علت چاق شدن بعد از ازدواج چیست؟ چرا بعد از ازدواج چاق میشویم ؟

علت چاق شدن بعد از ازدواج

اکثر زوج ها فعالیت های دو نفره شان را به زمان خوردن وعده های غذایی شان موکول می کنند. صرف یک نهار عالی همراه با کسی که دوستش دارید و صحبت کردن در مورد وقایع روزمره بعد از یک روز کاری شلوغ بسیار دلچسب و آرامبخش است.

۱+

اکثر زوج ها فعالیت های دو نفره شان را به زمان خوردن وعده های غذایی‌شان موکول می کنند. صرف یک نهار عالی همراه با کسی که دوستش دارید و صحبت کردن در مورد وقایع روزمره بعد از یک روز کاری شلوغ بسیار دلچسب و آرامبخش است و شاید همین علت چاق شدن بعد از ازدواج باشد . یک تحقیق در سال ۲۰۰۹ در مورد علت چاق شدن بعد از ازدواج نشان می دهد که افراد متاهل که بیشتر از دو سال در کنار هم زندگی می کنند بیشتر از افراد مجرد مستعد اضافه وزن هستند. از طرفی زوج هایی که هنوز ازدواج نکرده‌اند و در مرحله آشنایی و یا نامزدی به سر می برند این مشکل را ندارند. این تحقیق هم چنین می گوید که زنانی که در دهه بیست سالگی ازدواج می کنند در پنج سال اولیه زندگی مشترکشان ۱۰ کیلوگرم و مردان ۱۳ کیلوگرم بر وزن شان افزوده می شود. نت‌ نوشت این بار می خواهد علت چاق شدن بعد از ازدواج را بررسی کند!

بیشتر بخوانید: ازدواج اینترنتی از طریق سایت های همسریابی ، درست یا غلط ؟

علت چاق شدن بعد از ازدواج

زوج ها تمایل دارند که کارهایشان را با هم انجام دهند

این مساله در خیلی از موارد خوب است اما وقتی پای خوردن به میان بیاید کمی مشکل ساز می شود. چرا که اگر یکی از طرفین تمایلی به غذای خاصی نداشته باشد به خاطر اینکه همسرش میل شدیدی به آن غذا دارد شروع به خوردن آن می کند. مثلا اگر مردی ببیند همسرش در حال خوردن کیک است احتمالا به او ملحق خواهد شد و برعکس. این مساله زمانی حادتر می شود که زوج ها در هنگام دیدن یک فیلم روی کاناپه می نشینند و بدون توجه به غذایی که میل می کنند و زمانی که صرف آن می کنند بی رویه به خوردن ادامه می دهند. به نظر شما همه این‌ها موجب اضافه وزن نمی شود و علت چاق شدن بعد از ازدواج نیست؟

بیشتر بخوانید: هفت علت چاقی بی دلیل و اضافه وزن که باید حتما بدانید!

علت چاق شدن بعد از ازدواج

در یک ازدواج عاشقانه زن همواره می خواهد همسرش راضی باشد

زن ها معتقدند که مردها به شکم شان خیلی اهمیت می دهند. به همین دلیل برای رضایت همسرشان از همان ابتدای ازدواج شروع به پختن انواع غذاها و کیک ها و شیرینی های خوشمزه می کنند. خیلی از افراد تا زمانی که روی ترازو نروند نمی دانند که چقدر این غذاهای خوشمزه وزن شان را بالا برده است و به همین دلیل تا آن زمان از انواع این خوراکی های خوشمزه که همسر مهربان شان برایشان تدارک می بیند نوش جان می کنند.

بیشتر بخوانید: ازدواج کردن یا ازدواج نکردن ، کدامیک؟

در یک ازدواج ناموفق و مشکل دار مردم از نامیدی پرخوری می کنند

بسیاری از مردم بویژه زنان زمانی که افسرده و یا عصبانی و غمگین هستند شروع به پرخوری می کنند. آن ها به جای رفع مشکلات با صحبت کردن در مورد آن ها و یا حتی به فکر روی فرم آمدن و تناسب اندام،  اندوه و افسردگی شان را با غرق شدن در مواد غذایی جبران می کنند. غافل از اینکه این اضافه وزن جذابیت آن ها را در چشم شوهرشان کم می کند. گاهی متاسفانه این زوج در یک چرخه بی انتهای سرخوردگی و نامیدی می افتند و روز به روز جذابیت های شان برای یکدیگر از بین می رود. در صورتی که باید یکی از طرفین برای حل مشکلات پا پیش بگذارد و این چرخه را پایان بدهد.

بیشتر بخوانید: واقعیت های ازدواج که حتما باید قبل از ازدواج کردن بدانید!

 بارداری

حتما شما در مورد ویار زنان باردار شنیده اید. خیلی از خانم ها توان مقاومت در برابر هوس های بارداری را ندارند و همین باعث می شود که بعد از تولد نوزاد دچار اضافه وزن می شوند. مردان هم در زمان بارداری همسرشان به خاطر خوردن غذاهای خوشمزه ای که برای همسرشان تدارک دیده اند و آن ها را نیز وسوسه کرده دچار اضافه وزن می شوند.

بیشتر بخوانید: کارهای مهم قبل از ازدواج که مجردها باید انجام دهند

دور ریختن اضافه غذا ها ممنوع!

در خیلی از خانواده ها (چه زوج های با فرزند یا بدون آن) خانم ها دوست ندارند که مواد غذایی که از سفره باقی مانده را دور بریزند بنابراین ته مانده غذای همسر و یا فرزندانشان را می خورند و این منجر به پرخوری و نهایتا اضافه وزن می شود.

بیشتر بخوانید: راه های تحکیم رابطه زناشویی : انجام این کارها در تحکیم پایه‌ های ازدواج و رابطه‌تان مفید است!

اطمینان و راحتی در زندگی مشترک شما را چاق می کند!

بسیاری از افراد وقتی که ازدواج می کنند و خیالشان راحت است که فرد مورد علاقه شان را از دست نمی دهند استرس های شان تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و این خود یک علت چاق شدن بعد از ازدواج است. همچنین با خود می گویند که حالا ما ازدواج کرده ایم و او باید من را هر طور که هستم دوست داشته باشد حتی اگر کمی چاق شوم و این باعث می شود که زوجین شروع به پرخوری و خوردن غذاهایی کنند که تا قبل از آن به خاطر حفظ تناسب اندام و داشتن جذابیت از خوردن آن ها امتناع می کرده اند.

اضافه وزن ممکن است منجر به مشکلات عدیده ای شود. اول از همه کاهش اعتماد به نفس مخصوصا در خانم ها. او ممکن است به خاطر اینکه ظاهر جذاب قبلی را ندارد عزت نفسش را از دست بدهد. سرخوردگی، مشکلات جنسی و خیلی مسائل دیگر از عوارض چاقی است. خوشبختانه خیلی از زوج ها دیر یا زود به خودشان می آیند و عادات غذایی شان را تغییر می دهند. بهترین کار این است که زوج ها با یکدیگر تصمیم به کاهش وزن و تغییر سبک زندگی شان کنند تا نتیجه مطلوب تری را به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: آیا زوج‌هایی که در تظاهر به عشق می‌کنند بیشتر عاشق یکدیگرند؟

بیشتر بخوانید: تست میزان علاقه همسر و ویژگی های زوج های خوشبخت: آیا الویت همسرتان هستید؟

بیشتر بخوانید: رضایت از ازدواج و زندگی مشترک کیفیت خواب و سلامتی را بالا می برد

بیشتر بخوانید: پایداری عشق بعد از ازدواج با یک راه حل ساده

بیشتر بخوانید: تغییر شخصیت بعد از ازدواج از نظر علمی چگونه است؟

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. علی پوربافرانی

    علی پوربافرانی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ at ۱۳:۲۸

    اصولا تناسب در هر چیزی خوبه … تناسب در خوردن … تناسب در وزن
    مطلب خواندیی بود
    ممنون

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا