آموزش عکاسی

عکاسی از کودکان: ژست، ایده و تکنیک‌های عکاسی از بچه‌ها را بیاموزید!

۱+

در مباحث قبلی مقدمه ای راجع به مباحث عکاسی را بررسی کردیم. از طرز کار دوربین گفتیم و در ادامه مفاهیم فاصله کانونی ، فوکوس ، دیافراگم و سرعت شاتر شرح دادیم، همچنین در مطلبی خواندنی به شرح هنر عکاسی رسیدیم و حتی انواع دوربین عکاسی را معرفی کردیم. در عناوین بعدی هم به معرفی انواع دوربین عکاسی  و قسمت های مختلف یک دوربین  و انواع لنز دوربین و کاربرد آنها  و ویزور یا منظره یاب و دیافراگم و رنگ در عکاسی پرداختیم، در این مطلب با هم هر آنچه را که راجع به عکاسی از کودکان بدانید را بررسی خواهیم شد.

عکاسی از کودکان

زیباترین عکس‌هایی که دیده‌ایم به کودکان این گل‌های نوشکفته و شاداب تعلق دارد و شما می‌توانید با گرفتن عکس‌های زیبا از حالت‌های مختلف کودکان، زمان را برای آنها متوقف سازید، می‌گویند: عکس‌های بچه‌هایت را به من نشان بده تا بگویم عکاس خوبی هستی یا خیر؟!»

عکاسی از کودکان

عکاسی از کودکان

برای عکاسی از کودکان باید صبور و محتاط بود و اگر صبور و با حوصله باشید امکان عکس گرفتن از تغییرات گوناگون بی‌پایان و پر از احساسات کودکان را خواهید داشت. کودکان عموماً هنگام عکسبرداری رسمی قیافه ویژه می‌گیرند و از حالت عادی خارج می‌شوند. توصیه می‌شود حتی الامکان آنها را آگاه نکنید و زمانی که متوجه نیستند از آنها عکس بگیرید و هرگز به کودک نگویید که حالت طبیعی به خود بگیرد.

عکاسی از کودکان

عکاسی از کودکان

این حرف شما باعث می‌شود که کودک حتماً حالت مصنوعی به خود بگیرد و لطف تصویر از بین برود و همچنین هرگز به کودک نگویید که بخندد بلکه مطلب خنده‌دار به او بگویید تا بی‌اراده بخندد. در عکاسی از نخستین روزهای تولد کودک در صورتی که از فلاش استفاده می‌کنید روی فلاش را با چند لایه دستمال‌کاغذی سفید بپوشانید تا شدت نور به چشم نوزاد آسیب نرساند.

عکاسی از کودکان

عکاسی از کودکان

انتخاب زمینه‌های ساده برای عکس کودک مهم است زیرا زمینه‌های شلوغ سبب انحراف توجه بیننده از کودک به مسائل غیر اصلی می‌شود. در هنگام عکسبرداری، حضور افراد آشنا که بتوانند توجه کودک را به خود معطوف دارند، سبب ایجاد شرایط مطلوب در جهت گرفتن عکس‌های گویا و خوش حالت می‌شود.

maxresdefault

بهتر است هنگام عکاسی از کودک زانو بزنید و دوربین را به تناسب قد کودکان قرار دهید. هرگز به طور ایستاده و از زاویه بالا و سرازیر از کودک عکس نگیرید، زیرا باعث خواهد شد که سر کودک بزرگ و پاهای وی کوچک شود و تحقیر شده جلوه کند. حالت‌ها و حرکت‌های کودکانه، دارای نشاط و شادابی ویژه‌ای است اگر بتوانید آن را در عکس ثبت کنید اطمینان داشته باشید لحظه‌ها را شیرین و ماندگار کرده‌اید.

grayson8month-3_Blog

همه چیز در کودک زیبا و خوشایند است و باید از کودکان همان‌گونه که هستند عکس گرفت. وقتی کودک آماده خواب می‌شود، تلویزیون تماشا می‌کند، یا به تلفن جواب می‌دهد یا دزدکی از یخچال چیزی برمی‌دارد، نقاشی می‌کند و در جنب و جوش است. همه و همه می‌تواند موقعیتی برای خلق بهترین عکس‌ها شود.

maternity-baby-photography-london-ontario-15

اگر پدر و مادر هستید به شما سفارش می‌کنم، از اولین اتفاق‌هایی که در زندگی کودکان اتفاق می‌افتد عکسبرداری کنید. هنگام تولد در بیمارستان، جشن تولد، هنگام رویش دندان‌ها، به هنگامی که دوچرخه برایش می‌خرید. اولین روز کودکستان و دبستان، اولین مسافرت و… این لحظه‌هایی نادر و گرانبها را در دفتر خاطرات او ثبت کنید. بعدها، این عکس‌ها برای فرزند شما لطف بیشتری خواهد داشت و روزی را تجسم کنید که فرزند شما به سن کهولت رسیده است و این عکس‌ها را به نوه‌هایی خود نشان می‌دهد آیا لذتی بالاتر از این می‌شناسید؟

Зимняя сказка

نکته مهم:

در هنگام عکاسی از کودکان بهتر است آنها را آگاه نکنید تا بتوانید حالتهای طبیعی آنها را ثبت کنید.
در هنگام عکاسی از کودکان حضور افراد آشنا که بتوانند توجه کودک را جلب کنند سبب ایجاد شرایط مطلوب برای گرفتن عکس های گویا و خوش حالت می شود .

 

در این مطلب تئوری های مورد نیاز برای آشنایی با عکاسی از کودکان را برای شما شرح دادیم، در ادامه و مطالب بعدی با نت نوشت همراه باشید. برای مشاهده تمامی مطالب آموزش عکاسی نت نوشت روی تگ آموزش عکاسی نت نوشت کلیک کنید.

آموزش عکاسی در نت نوشت

طرز کار دوربین عکاسی ؛ مقدمه‌ای بر آموزش عکاسی ۱

آموزش مفاهیم فاصله کانونی ، فوکوس ، دیافراگم و سرعت شاتر ؛ مقدمه‌ای بر آموزش عکاسی ۲

شرح هنر عکاسی ؛ مقدمه‌ای بر آموزش عکاسی ۳

انواع دوربین عکاسی – آموزش عکاسی ۴

قسمت های مختلف دوربین عکاسی ؛ آموزش عکاسی ۵

انواع لنز دوربین و کاربرد آنها ؛ آموزش عکاسی ۶

آشنایی با ویزور یا منظره یاب ؛ آموزش عکاسی ۷

همه چیز راجع به دیافراگم ؛ آموزش عکاسی ۸

رنگ در عکاسی ؛ آموزش عکاسی ۹

عکاسی از کودکان ؛ آموزش عکاسی ۱۰

عکاسی پرتره ؛ آموزش عکاسی ۱۱

عکاسی HDR ؛ آموزش عکاسی ۱۲

عکاسی ماکرو از حشرات ؛ آموزش عکاسی ۱۳

عکاسی HDR با موبایل چگونه است؟

ایده عکاسی عاشقانه با پوزیشن های حرفه ای

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا